Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Brak mocy, obroty caly czas 1100, mrugająca kontrola świec ???


majuDJ

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś jechał sobie i wyprzedzałem samochód na 5 biegu zredukowałem na wyprzedzaniu do 4 i poczułem ze auto traci wiec zredukowałem jeszcze do 3 i później to już widać na filmie ( obroty 1100 cały czas i mrugająca kontrolka świeć zapłonowych i zero reakcji na wciskanie pedału gazu) Auro kompletnie straciło moc i trzeba było się zatrzymać, silnik troszkę przestygł i można było kontynuować normalne jazdę dało się tylko wyczuć minimalny spadek mocy, ale co jakiś zakręt i użycie hamulca sytuacja powtarzała się jak na filmie. udało mi się przejechać 30km bez użycia hamulca to ta sytuacja nie wystąpiła ( ale czuć było minimalny spadek mocy w przyspieszaniu). PROSZĘ O POMOC co mogło się stać, na co wskazuje takie objawy

Problem Audi A4 B5 1,9 TDI AHU 90HP, brak mocy, nierówna praca silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka w obwodzie czujnika G79 położenia pedału gazu, VAG z pewnością pokaże błąd 00777 (niezrozumiała wartość sygnału, zwarcie z potencjałem plus lub napięcie zasilające - przerwa w obwodzie) więc albo usterka występuje na wiązce przewodów, wtyczce lub w samym czujniku. Ponadto przy wciśnięciu pedału hamulca od razu redukowane są obroty silnika - to jest normalne zachowanie sterownika silnika na wciśnięcie pedału hamulca ale usterka w obwodzie czujnika G79 już na to reaguje w ten sposób jaki podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie w Vagu w 01 Engine a następnie 08 Meas. Blocks i wybierz grupę 002 (silnik nie pracuje, kluczyk w stacyjce w pozycję zapłon) - wskazania powinny wynosić kolejno : pierwsze pole 0/min, drugie pole 0.0% (bez wciskania pedału gazu) i trzecie pole "010" - jest to wskazanie wyłącznika obrotów biegu jałowego i na środkowej pozycji, pomiędzy zerami musi być cyferka "1".

Następnie wciskaj powoli pedał gazu do oporu i wartość w polu drugim musi wzrastać aż osiągnie 100% a w polu trzecim na samym początku wciskania pedału gazu musi się zmienić na wskazanie "000". Jeśli tak nie będzie to wyłączasz zapłon, odpinasz wtyczkę od czujnika pedału gazu i mierzysz oporność czujnika pomiędzy jego pinami 1 i 3 w położeniu spoczynkowym pedału gazu, wartość ma się zawierać pomiędzy 0,8 do 1,4 kΩ, następnie taką samą wartość musi wskazywać omomierz pomiędzy stykami 2 i 3 czujnika (również w pozycji pedału jak na wolnych obrotach) a następnie sprawdzić musisz wyłącznik G60 obrotów jałowego biegu w czujniku G79 mierząc rezystancję pomiędzy 4 a 6 pinem czujnika i ma ona wynosić od 0,8 do 1,2 kΩ a jeśli pedał naciśniesz to wartość rezystancji ma wynosić ∞ Ω. Jeśli takich wartości nie uzyskasz to trzeba wymienić czujnik G79 lub go rozebrać i sprawdzić połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile taki czujnik G79 może kosztować? Gdzie znajduje się ta wtyczka od czujnika pedału gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie na allegro albo niech ktoś poda jego wartość kto posiada ETKĘ.

Tu masz przykład : http://motoallegro.pl/item1154602872_passat_a4_a6_czujnik_polozenia_pedalu_gazu.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, w A4 z 97 r. występuje taki właśnie czujnik jaki podałeś w załączonym linku, u mnie jest ten nowszy w Golfie Mk4 z mojego linka.

Zajrzałeś przynajmniej u siebie nad pedał gazu i sprawdziłeś te wskazania Vagiem, które podałem ? Oporności w tym Twoim mogą się różnic od tych co podałem ale zasada sprawdzania jest ta sama. Mimo wszystko, przed zakupem nowego proponuję rozebrać stary i zobaczyć jak to wygląda wewnątrz, czasem lutownica i spostrzegawcze oko oraz wyobraźnia są najlepszymi serwisantami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawidzłem vagiem i wykazało błąd 00777 ( dopiskiem błąd sporadyczny) wykasowałem i błąd ponownie się już nie pojawił.

"Wejdź sobie w Vagu w 01 Engine a następnie 08 Meas. Blocks i wybierz grupę 002 (silnik nie pracuje, kluczyk w stacyjce w pozycję zapłon) - wskazania powinny wynosić kolejno : pierwsze pole 0/min, drugie pole 0.0% (bez wciskania pedału gazu) i trzecie pole "010" - jest to wskazanie wyłącznika obrotów biegu jałowego i na środkowej pozycji, pomiędzy zerami musi być cyferka "1".

Następnie wciskaj powoli pedał gazu do oporu i wartość w polu drugim musi wzrastać aż osiągnie 100% a w polu trzecim na samym początku wciskania pedału gazu musi się zmienić na wskazanie "000""

To tez sprawdziłem i wszystko było ok jak to robiłem i wartości na końcu tez były 000

Przejechałem ostatnio trasę 10km po mieście i ani razu nie spadła mi tak drastycznie moc jak na filmie , jednak co zauważyłem autku brakuje lekko mocy w przedziałach bortów 1100-1800 ( czuje spadek) - nie wiem może gaz jednak nie działa tak jak powinien. Np jadę na 5 biegu 70km/h i wciskam gaz do dechy i nic nie czuje zero przyśpieszenie a wcześniej czułem takie lekkie szarpniecie a teraz praktycznie bez redukcji nie rozpędzi się. Jednak chyba coś jest zwalone w tym gazie, jak sadzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak chyba coś jest zwalone w tym gazie, jak sadzisz?

wejdź sobie w 01 Engine, 08 Meas. Blocks a następnie wybierz grupę 002 i spoglądaj na parametry w drugim polu od lewej w czasie jak będziesz wciskał stopniowo pedał gazu do samej podłogi - oczywiście silnik wyłączony a kluczyk w stacyjce w pozycji zapłon - współczynnik wciśnięcia pedału gazu w % powinien stopniowo rosnąć od wartości 0 do 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany czujnik G79 było po prostu zalewany przez zwykła wodę która miała zapchane odprowadzenie pod akumulatorem. Po każdym myciu klub większym deszczu tak się działo, wszystko wracało do normy po osuszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...