Jeton Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam wszystkich. No i stało się. Multitronik wszedł w tryb awaryjny. Dokładnie stało się to po wykręcaniu, manewrowaniu przód tył. Samochód to Audi A4 B7 BLB Multitronic. Wrzuciłem wsteczny i po dodaniu gazu samochód nie chciał ruszyć. Zgasiłem silnik, włączyłem dałem do przodu i jeszcze raz na wsteczny i ruszył z migającymi wszystkimi biegami. Przejechałem ok. 3Km i w korku przy zatrzymywaniu szarpnął i zgasł. Wyłączyłem samochód włączyłem i wrócił do działania bez trybu awaryjnego i jak narazie działa bez problemów. Co to może być i co mam dalej zrobić? Pozdrawiam
Thom4s Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Co to może być i co mam dalej zrobić? Pozdrawiam Ja bym podjechał czym prędzej do serwisu zajmującego się serwisem automatów, nie ma na co czekać.
Jeton Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ja bym podjechał czym prędzej do serwisu zajmującego się serwisem automatów, nie ma na co czekać. Gdzie najlepiej w Warszawie naprawiać te skrzynie?
Bart-S Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Jeśli dasz radę jechać - we wtorki na promenadzie jest warszawski spot A4K. Podjedź, któryś z kolegów podłączy VAGa i odczyta błędy ze sterownika skrzyni - później je tu wkleisz i będziemy analizować. Strzelanie prognoz bez odczytu błędów to wróżenie... Warto też poczytać o multitroniku zanim pojedziesz do warsztatu - na niewiedzy użytkownika zarabia się krocie Ważniejsze tematy dot. tej skrzyni masz podwieszone w dziale "Napęd". Więcej o spotach warszawskich tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45.60030
czaki22 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 a ja bym w trybie natychmiastowym pojechał do aso i zrobil aktualizacje softu, oczywiscie w kolejnosci vag i pozniej update
Jeton Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Więcej o spotach warszawskich tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=45.60030 No to podjade dziś bo akurat mieszkam niedaleko promenady. Tylko są wakacje i może chłopaków nie być. Jak to jest z tymi spotkaniami? Ile kosztuje update softu w ASO?
Bart-S Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Trudno powiedzieć, nikt z nas nie robił update w ASO - ja swój trafiłem przy okazji wzmocnienia sprzęgła w Sserwis u J.Sopy (akurat ten zakład ma odpowiedni sprzęt). W Auto Premium w Poznaniu chcą 300zł ale cena najprawdopodobniej będzie się różnić zależnie od serwisu do jakiego trafisz... Czaki ma rację z aktualizacją ale najpierw trzeba sprawdzić co się dzieje... Kto wie, może soft masz już aktualny. Nie ma co gdybać - trzeba sprawdzić... Dzwoniłem do PIXIego, na spocie będzie kolega Bajk - sprawdzi Ci auto VAGiem. Miejsce spota to parking na samej górze, podejdziesz do grupki i powiesz, że szukasz dwóch wymienionych wyżej kolegów HF & GL
Jeton Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Witam ponownie. Byłem w Midparts i pod diagnostyce wyszedł błąd F125. Szef powiedział że koszt to: 1300zł za naprawę sterownika i 650zł za wymianę oleju. Macie może jakieś alternatywy?[br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 14:06_________________________________________________Czy ciężko jest samemu wymontować komputer ze skrzyni biegów? bo szczerze to trochę przeginają z tymi cenami...[br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 14:14_________________________________________________Jakiego VAG mam kupić do diagnostyki komputera samochodu i skrzyni?[br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 14:20_________________________________________________A i się zastanawiam czy ten błąd jest w buforze czy po prostu można dalej jeździć bo była to jednorazowa zwieszka sterownika. Jestem informatykiem i wiem że komputer jeśli się zawiesi to można go także odwiesić, Np jakiś update softu a nie od razu lutownica Macie jakieś informacje na ten temat?
Bart-S Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Bez ruszania się z miejsca (Warszawa) będzie ciężko... Cena naprawy sterownika na allegro spadła już do 400zł (12m-cy gwarancji) - fakt, jego demontaż wiąże się z wymianą oleju - 650zł jest akceptowalne. Aby było taniej musiałbyś mieć warsztat gdzie auto postoi kilka dni w czasie gdy Ty wyślesz sterownik do naprawy. Przy czym za wymontowanie i zdemontowanie sterownika też coś skasują - cena porównywalna z tym co zaoferowali Ci w midparts (pod warunkiem że te 1300zł + 650zł to opłata za wszystko). Walnięty F125 to najczęściej spotykana usterka sterownika - padają luty od czujnika zakresu jazdy (4 druty połączone z czujnikami halla). Do podstawowej diagnostyki starczy kabelek z Viakena: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 Jeśli coś więcej, adaptacje, zmiana kodowania - to już HEX+CAN a to wydatek rzędu 300/400zł.
Jeton Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Trudno powiedzieć, nikt z nas nie robił update w ASO - ja swój trafiłem przy okazji wzmocnienia sprzęgła w Sserwis u J.Sopy (akurat ten zakład ma odpowiedni sprzęt). W Auto Premium w Poznaniu chcą 300zł ale cena najprawdopodobniej będzie się różnić zależnie od serwisu do jakiego trafisz... Czaki ma rację z aktualizacją ale najpierw trzeba sprawdzić co się dzieje... Kto wie, może soft masz już aktualny. Nie ma co gdybać - trzeba sprawdzić... Dzwoniłem do PIXIego, na spocie będzie kolega Bajk - sprawdzi Ci auto VAGiem. Miejsce spota to parking na samej górze, podejdziesz do grupki i powiesz, że szukasz dwóch wymienionych wyżej kolegów HF & GL Dzięki Bart. chyba jednak podjadę do chłopaków, może coś więcej mi powiedzą. Chociażby czy soft mam w miarę nowy. Wiesz może czym updatuje się soft? VAGIEM? Bo jeśli tak to cała robota nie powinna się wiele różnić od updatu biosu płyty głównej peceta z przed 10lat.?
Bart-S Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Do aktualizacji potrzebny jest VAS a tym dysponuje ASO. Oprócz tego musisz mieć soft a tym też dysponuje ASO (chociaż płytki z softem udało mi się załatwić ) Najpierw zapnij VAGa i sprawdź co siedzi w aucie. Sprawdź oznaczenie sterownika i nr softu - zaznaczone na zdjęciu poniżej... Ostatni znany mi soft dla skrzyni GYJ (bo pewnie taką masz w swoim 2.0 BLB) to 0060 - chociaż całkiem możliwe, że pojawiło się już coś nowego. Sterownik Twojej skrzyni powinien mieć oznaczenie 8E0 910 157 H. Jeśli możesz, zerknij do książki serwisowej i sprawdź na wlepce oznaczenie skrzyni... Błąd czujnika F125 to usterka mechaniczna - resetem kompa jej nie naprawisz. Tryb awaryjny kasujesz wyłączając zapłon (na kilka minut) - jeśli po ponownym włączeniu zapłonu sterownik dokona analizy i nie zobaczy usterki wtedy jest OK. Pęknięty lut pracuje generując niezrozumiały dla czujnika Halla sygnał - wlecisz w jakąś dziurę, drut się przestawi i zostanie w tej pozycji dłużej niż 2 sek - sterownik znów wygeneruje błąd F125 a że jest to traktowane jako poważna usterka, pojawi się tryb awaryjny (sygnalizacja na FIS i ograniczenie mocy silnika). Poczytaj więcej o multi - zacznij od: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.0 ...a potem (chociaż wiemy co dolega Twojej skrzyni): http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0
Jeton Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Dzięki z info. Czyli mogę jeździć czy na razie czekać na kolejny błąd? Mam kolegę elektronika który powiedział że może mi go naprawić. Czy ciężko jest samemu zdjąć ten sterownik. Czy masz może jakiś manual? Gość mnie trochę podirytował bo skasował mnie za diagnozę 100zł i nie skasował błędu. Bo pewnie ten błąd siedzi w buforze. Może chłopaki go saksują, kupię ten kabele *czy bedzie działał z B7 bo coś ostatnio ktoś pisał że niepodejdzie) i się zobaczy? Jak uważasz Bart?
Bart-S Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Uhh stop, ten kabel nie podejdzie do B7 - musisz szukać HEX+CAN. Zanim skasujesz błąd, skopiuj jego opis do schowka i zapisz w txt. Instrukcja wymiany oleju jest w encyklopedii multitronika: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.105 Opis naprawy sterownika przygotował kolega lechwik: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=53159.0;highlight=multitroni Zaraz pokażę Ci co jest zepsute...
Jeton Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Uhh stop, ten kabel nie podejdzie do B7 - musisz szukać HEX+CAN. Znalazłem za 1700zł z softem. To za dużo Możesz polecić jakiś konkretny? czy z tą usterką F125 można śmiało dalej jeździć? Na razie niema żadnego błędu.
Bart-S Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Póki nie ma błędu jest OK - ale jazda w trybie awaryjnym jest uciążliwa. Jeśli musisz, jeździj - jednak trzeba to zrobić jak najszybciej. 1700zł to trochę za dużo - sam kabelek powinieneś znaleźć za 400zł. Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item1167723301_vag_can_hex_obd2_interfejs_szybka_dostawa.html ...nie wiem tylko czemu napisali, że tylko dla aut z CAN - mój fejs obsługuje wszystkie auta. [br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 15:38_________________________________________________ Na powyższym rysunku zaznaczyłem położenie F125 - widzisz tam 4 czujniki Halla (A, B, C i D). Zależnie od ustawienia drążka zmiany biegów zmienia się położenie magnesów znajdującego się na jego końcu. Zależnie od aktualnej sekwencji ustawienia magnesów sterownik otrzymuje aktualną pozycję wybieraka. Jeśli magnes zadziała na dany czujnik - sterownik dostaje od niego impuls ("1"). Jeśli magnes nie działa na dany czujnik - adekwatnie "0". Dane z F125 dla danych pozycji wybieraka: P - 0101 między P i R - 0100 R - 0110 między R i N - 0010 N - 0011 między N i D - 0010 D – 1010 Aby sprawdzić który z czujników uległ uszkodzeniu, podłączasz się VAGiem do sterownika skrzyni i wchodzisz w bloki wartości mierzonych (08). Odczytu błędu będziesz mógł dokonać w momencie gdy na FIS masz tryb awaryjny – w innym przypadku wskazania danego bloku będą poprawne. Wybierasz grupę 002 – interesuje Cię druga kolumna, jest tam informacja od F125 dla sterownika (w pierwszej widzisz aktualnie wybrane położenie drążka). Każda inna sekwencja będzie generowała błąd F125 - w takim przypadku najczęściej uszkodzeniu uległo połączenie elektryczne w sterowniku (to co przedstawił kolega lechwik) Oprócz pękniętego lutu przyczyną problemu może być także uszkodzenie magnesu na końcu drążka zmiany biegów (koszt nowego drążka to 120zł) albo jego zabrudzenie. Czujniki Halla reagują na pole magnetyczne – wszelkie opiłki metalu, które osadzą się na nim mogą zakłócać ich pracę. Jednak w 90% przypadków awaria dotyczy właśnie połączeń elektrycznych w sterowniku. Teoretycznie w Twojej skrzyni nic nie powinno się już dziać. Masz wydajniejszą pompę ATF, poprawiony soft, sprzęgło 7-lamelowe – luty są wrażliwe na wszelkie dodatkowe wibracje. Wniosek jest taki, że może poprzedni właściciel przesadzał z eksploatacją auta i za mocno je katował lub też auto miało usterkę koła dwumasowego (zanim zostało ono wymienione elektryka sterownika swoje mogła już zgarnąć) …jednak są to tylko domysły…
czaki22 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 ja i tak po diagnozie dokladnej , zrobil uaktualnienie najpierw, pozniej bawił sie w wyciaganie sterownika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się