Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak wspomagania po wymianie kilku pomp.


TDI99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W zeszłym roku wymieniłem pompę wspomagania(ZF) wyglądała na org. ale kupiona poza ASO. Pompa wymieniona, układ przepłukany i zalany płynem febi.Po 8000 km siadło wspomaganie.Pompa reklamowana i dostałem drugą. Tu pojechałem do ASO WV Audi gdzie serwisuję auto do dziś i wymieniłem na drugą-wytrzymała jakieś 5000 km. Znowu reklamacja i dostałem trzecią :kox: I tu hit roku. Po założeniu trzeciej nowej pompy wspomaganie nawet nie drgnęło (przy płukaniu poszły dwie butelki oleju i zalaliśmy układ ori płynem zalecanym przez ASO). No i znowu reklamacja, znowu nowa pompa tym razem działająca ale nie długo bo jakieś 6000 km :angry: Przy reklamacji czwartej pompy przedawca zobowiązał się do pokrycia kosztów wymiany i wymianę zrobili w zaprzyjaźnionym warsztacie(olej febi). A że historia lubi się powtarzać to już czuję, że wspomaganie działa tak na 50% a przy parkowaniu tyłem jest tragedia. Wymieniłem olej(ori. ASO), oczywiście płucząc wcześniej układ i nic. Mechanicy w ASO oglądali magiel i twierdzą że jest OK. Na forum znalazłem opinię, że mogą to być przewody od wspom. Jeżeli ktoś wie więcej na ten temat to proszę o opinie, porady itp. bo sam nie wiem co robić ;( Obecna pompa ma oznaczenie 8D0 145 156K 120bar wiem że w oryginale powinno być T lub X ale podobno ta też podchodzi.(wszystkie w/w pompy ZF były kupowane poza ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też miałem sporo przejść ze wspomaganiem... 3 pompy, 3 magle.

W Twojej sytuacji proponuję sprawdzić te przewody oraz zaworek na jednej ze śrub od przewodu.

U mnie też ciężko chodziło i wymiana tej śruby pomogła. Co prawda po miesiącu padła pompa ale zapewne dlatego że był to chiński zamiennik. Po wsadzeniu używki ZF wszystko śmigało ale było strasznie głośno - okazało się że sitko w zbiorniczku latało. Wyczyszczenie zbiorniczka i dobre umiejscowienie sitka sprawę rozwiązało na dobre.

Pozdro

PS. a sprawdź jeszcze jak się zachowuje płyn w zbiorniczku, czy się nie pieni i czy nie przelewa się zbyt szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten zaworek gdzie jest?? go trzeba wymienić, przeczyścić,?? U mnie stało się takie coś dziwnego z pompą a mianowicie dwa dni temu na wolnych obrotach przestało działać wspomaganie ale jak dodam gazu działało elegancko. Podjechałem do mechanika żeby się umówić na wymianę płynu bo stary już był przepracowany. Ale nic mi nie buzuje ani nie bulgocze w zbiorniczku. Odstawiłem auto na parking i dzisiaj wspomaganie działa elegancko zarówno na wolnych jak i na wyższych obrotach silnika :blink: zobaczymy co się będzie działo jak dzisiaj po południu zmienię płyn i ewentualnie każe luknąć na te przewody i zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...