Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Wymiana/uzupełninie płynu chłodniczego


dioniz

Rekomendowane odpowiedzi

Będąc w ASO na przeglądzie, uzyskałem informację, że płyn chłodzący zalany w moim aucie, ma temperaturę zamarzania tylko - 5*C, poradzono mi, aby uzupełnić przed zimą, płyn koncentratem (G12). Obecnie zalany jest różowy płyn, a czytałem o dwóch rodzajach tj. G12 i G12 ++.

Stan płynu jest w normie i moje pytanie brzmi, czy należy wymienić cały płyn w układzie, czy też tylko uzupełnić i jak wówczas zachować proporcje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do wybory dwie opcje . Możesz dolać koncentratu co ułatwi zadanie ,mniej roboty bo wystarczy odciągnąć przez zbiorniczek wyrównawczy trochę płynu i dolać koncentratu co zwiększy odporność na temp.Albo zlać płyn z układu chłodzenia i zalać nowy. Co do proporcji to na koncentracie będzie napisane co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zalal koncentratu, jak spuscisz plyn z samych wezy i chlodnicy tio wcale duzo wiecej nei zejdzie a jak zaczniesz z nagrzewnicy itp to potem sie narobisz zeby to odpowietrzyc.

skutek powinen byc taki sam a roboty zaoszczedzisz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do wybory dwie opcje . Możesz dolać koncentratu co ułatwi zadanie ,mniej roboty bo wystarczy odciągnąć przez zbiorniczek wyrównawczy trochę płynu i dolać koncentratu co zwiększy odporność na temp.Albo zlać płyn z układu chłodzenia i zalać nowy. Co do proporcji to na koncentracie będzie napisane co i jak.

dziękuję za odpowiedzi;

rozumiem, że odciągając płyn ze zbiorniczka, dolewam samego koncentratu? ile odciągnąć, ile dolać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej tym lepiej. Dobrze jak byś miał (miernik ) do sprawdzenia płynu w jakiej temp. zamarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zalal koncentratu, jak spuscisz plyn z samych wezy i chlodnicy tio wcale duzo wiecej nei zejdzie a jak zaczniesz z nagrzewnicy itp to potem sie narobisz zeby to odpowietrzyc.

skutek powinen byc taki sam a roboty zaoszczedzisz..

OT.

uuu to audi nie odpowietrza się samo ... Vectra z '96 nei wymagała żadnego odpowietrzania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi też samo się odpowietrza.Jak wyjmiesz kratkę ze zderzaka to tam jest zaworek przy chłodnicy na wężu . Możesz spuścić cały płyn tamtędy.Dobrze jest zdjąć osłonę pod silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście radzę kupić płyn febi i wymienić całość. Glikol zaleca sie wymieniać co 2 lata lub co 60kkm.

Po okresie przydatnosci robi sie błotko w układzie i zamula sie nagrzewnica i chłodnica, później są posty nie grzeje zimą, a w lato wentylator kręci sie non stop.

Najlepiej zlać cały płyn i przepłukać wodą destylowaną.

1,8T odpowietrza sie przez sciągnięcie weża z nagrzewnicy - fabryczny otwór jest nawet do tego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozrobisz płyn 1:1 to odpornosc zamarzania bedziesz miał do -20stp

szkoda ze nie masz glikomierza- bys sobie w butli przygotował chłodziwo. bo to trzeba co najmniej do tych ponad -30stp. ogólnie do układu wchodzi jakos własnie 6L

jak spuscisz przez kranik w chlodnicy zawartosc to zejdzie z 5L. i to starczy zmieszaj 3L koncentratu z 2L wody- to jeszcze w układzie sie wybełta i te około 130stp powinno byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...