Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Hamulec ręczny-zbyt mocno zaciągnięty


grze

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mam troche dziwny problem z hamulcem recznym, kilka dni temu postanowilem odrdzewic mechanizm samonapinajacy hamulec reczny(lapal gdzies dopiero na 6-7 zabku i to bardzo slabo) Poszperalem na forum troche i wyczytalem ze sprawdzony sposob to wd-40 pod gume przy dwigni, tak tez zrobil z jednym kolem i z drugim, niestety przy drugim spadla mi linka z dzwigienki, wczesniej juz wprowadzilem wd-40 i caly mechanizm samonapinajacy zadzialal. mialem duzy problem z zalozeniem linki na miejsce, wkoncu mi sie udalo ale kolo ostro hamuje podczas jazdy(dzwignia recznego-polozenie zero) tak ze po przejechaniu150-200 metrow zacisk i tarcza byla ostro goraca. moje pytanie jest: jak moge poluzowac ten mechanizm tak zeby po zalozeniu linki klocki nie tarly o tarcze, czy musze cale zaciski demontowac, czy jest moze jakis inny sposob??? dzieki z gory za wszelka pomoc.

[br]Dopisany: 30 Sierpień 2010, 19:10_________________________________________________widze ze nikt nie udzieli pomocy. sam poradzilem, nie do konca ale poradzilem sobie ze zwolnieniem hamulca tzn rozebralem caly zacisk i recznie wkrecilem tloczek, dzieki temu moglem zalozyc linke. niestety wrocilem do punktu wyjscia-hamulec reczny nadal zalapuje dopiero na 5-6 zabku,

chce teraz rozebrac oba zaciski i dokladnie wyczyscic, ale potrzebuje nowych gumek, nie wiecie moze gdzie je kupic, szukalem na allegro ale nie znalazlem, a moze wiecie gdzie znalec takie zestawy naprawcze hamulcow(chodzi mi tu glownie o te gumowe czesci, usczelki, oringi) ktore prawdopodobnie podczas demontazu ulegna uszkodzeniu, a moze ktos wie jak znalezc na angielskim ebay-u. Jak takie cos nazywa sie po angielsku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj rozruszać i nasmarować mechanizm który naciąga linkę...

Jest on zaznaczony na zdjęciu.

L7Si9.jpg

Jeśli to nie pomoże to musisz wyczyścić tłoczek i wymienić uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobilem na poczatku (duzo wd40), dzwigienka chodzila luzno, wtedy jak mi linka spadla i dzwigienka poszla maksymalnie w gore sprzegielko wewnatrz zadzialalo, recznie, z trudem zalozylem linke lecz klocki byly zacisniete,nie dalo sie jezdzic (mam nadzieje ze rozumiecie) jeszcze jedna rzecz ktora zauwazylem to tak jakby linka na lewym kole(bo o ten sie rozchodzi) byla krotsza od linki na prawym, jest roznica wysokosci dzwigienek (prawa w pozycji "luz" jest duzo wyzej niz na lewym zacisku) moze dlatego ze ma taki maly ruch sprzegielko wewnatrz cylinderka nie ma mmozliwosci zadzialania. nie wiem czy demontaz i czyszczenie zmieni ten stan, dziwne bardzo, a chcialem dodac ze jak wkrecalem tloczek w cylinderek robilem to recznie, bez zadnych kluczy, szlo ciezko ale dalo sie wkrecic wiec mysle ze nie moze byc az tak brudno w srodku. linka tez luzno chodzi bo moglem ja recznie wciskac i wyciagac bez zadnych utrudnien. moze to jakis defekt fabryczny z ta linka?

dobra jesli mozecie rzuccie jakies namiary lub linki allegro albo ebay z tym uszczelkami zebym mogl sobie dwa zestawy kupic. wtedy zabiore sie za regeneracje i dokladnie spr linke

dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...