Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09/22/23 w Manuale

  1. Witam w kolejnym manualu – tym razem tematem jest swap standardowej przekładni kierowniczej (zwanej potocznie „maglem”) na wariant Servotronic (elektyryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego). Na początek krótkie streszczenie czyli jak to działa. W większości A4 B6/B7 zostały wyposażone w standardowy magiel - opisany kodem wyposażenia 1N1 - jest to wspomaganie hydrauliczne. Alternatywnym rozwiązaniem jest przekładnia kierownicza wyposażona w zawór, który dodatkowo (zależnie od aktualnej prędkości auta) reguluje siłę wspomagania. Upraszczając: na postoju odczujemy, że kierownicą kręci się zdecydowanie lżej w stosunku do standardowego wspomagania – natomiast wraz ze wzrostem prędkości z jaką jedziemy, siła wspomagania będzie ograniczana. System Servotronic definiuje kod 1N3. Jaki system został zainstalowany w Waszym aucie, jak zwykle możecie zweryfikować dzięki naklejce serwisowej (sedan – we wnęce koła zapasowego, avant – pod kanapą lub wewnętrzna strona okładki w książce serwisowej). I to już wszystko. Nie ma potrzeby kodowania czy przeprogramowania czegokolwiek. Być może coś pominąłem – być może będziecie chcieli więcej info (np. instrukcja wymiany przekładni, bo ktoś jednak stwierdzi, że zrobi to sam). Jak zwykle będziemy poprawiać wszystko na bieżąco. Udanego polowania na allegro! Diagnostyka i usuwanie usterek: Sercem systemu Servotronic jest zwykły przekaźnik - mimo, że określa się go mianem "sterownika" nie jest diagnozowalny tak jak inne układy elektroniczne w naszych autach (nie podłączymy do niego VAG/VCDS). W związku z tym, w przypadku wystąpienia problemów trzeba radzić sobie inaczej. Typowe objawy usterki tego systemu to: (1) zbyt czuły układ kierowniczy przy większej prędkości (2) układ kierowniczy pracuje za ciężko podczas postoju i manewrach wykonywanych przy małej prędkości (3) w jedną stronę wspomaganie działa lekko a w drugą ciężko W przypadku (1) oraz (2) nie jest jeszcze tak źle - sprawdzamy: A) ZASILANIE - ściągamy półkę pod kierownicą, wyciągamy przekaźnik Servotronic i włączamy zapłon. Podłączamy się miernikiem pod wtyczkę przekaźnika - łączymy piny 6 oraz 8 (powinno być ok. 12V). ZAWÓR - jak wyżej. Przełączamy miernik na oporność i łączymy piny 2 oraz 5. Uzyskana wartość powinna mieścić się w zakresie od 5 do 20 om. Jeśli odczytane wartości nie mieszczą się w zakresie - sprawdzamy wiązkę zaworu (jeśli jest cała - zawór do wymiany). C) SYGNAŁ PRĘDKOŚCI - tutaj sprawdzamy czy kabelek sygnału prędkości doprowadzony ze sterownika zegarów jest cały (pin 4 w kostce przekaźnika łączymy z odpowiednim pinem w zielonej kostce 17-pin na panelu konektorów słupka A kierowcy). Jeśli mamy do czynienia z wariantem nr (3) - magiel do wymiany (lub regeneracji). Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...