Ostatnio zdemontowałem zbiorniczek u siebie, bo ciekło z dolnego krućca i w środku jest woreczek z silikatem.
Na zbiorniczku nie ma informacji, jedynie napis G13 - jeśli widnieje ten napis to jest to właśnie zbiorniczek z silikatem i należy go wymienić. Było kilka poprawionych wersji tego zbiorniczka, to numery zastępcze ustawione chronologicznie:
8W0 121 405E
8W0 121 405F - od tej wersji już nie ma silikatu
8W0 121 405G
8W0 121 405L
Dane z ETKI
W starych jest nakrętka niebieska, w nowszych wersjach czarna.
Ja osobiście kupiłem używkę z literką L z 2023r.
Nowy kosztuje 240zł/ używkę zamówiłem za 99zł.
Po zmianie zbiorniczka można zostawić stary płyń w układzie (on ma już w sobie te dodatki z magicznego woreczka), albo zrobić płukankę i zalać układ najnowszym płynem G12evo (który według producenta jest mieszalny z G12+ G12++ oraz G13 bo wiele osób ma obawy że coś się stanie po zmieszaniu).
Ja na razie zostawię stary płyn, latem przy okazji serwisu olejowego dodam płukankę-zleję stary-wleję G12evo (koncentrat z FEBI wydaje mi się rozsądnym wyborem).