Skocz do zawartości

qqe

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O qqe

Osiągnięcia qqe

0

Reputacja

  1. Niestety nie miałem dzisiaj dostępu do manometra, żeby zbadać pompę. Pod maską zdziwił mnie tylko zawór N80 tyrkotał strasznie głośno, więc wypiąłem od niego wtyczkę. Od tego czasu autem można już spokojnie jechać na benzynie. Obroty nie skaczą, można przyspieszać ogólnie jest o niebo lepiej. Mam więc pytanie odnośnie pracy tego zaworu, czy można jakoś zdiagnozować lepiej jego sprawność? Czy przez jego odpięcie mogłem np. ulżyć dogorywającej pompie paliwowej i przez to jest poprawa pracy silnika na PB? Problem rozwiązany. Przyczyną wszystkich wymienianych wyżej problemów była pompa paliwowa, które tylko czasami dawała 4 bary Samochód wrócił do wcześniejszzej równej pracy i mocy oczywiście. Dziękuje wszystkim za pomoc.
  2. Błędy z VAGa które powracają po kasowaniu programem, czy też odpinaniu akumulatora to: 17509 oraz 17514. Raczej nie mają nic wspólnego z sondami, gdyż występują po wymianie sond na nowe i nawet ich zamianie miejscami. Szczelność dolotu sprawdzona. Podciśnienia sprawdzone. Odmy sprawdzone wyczyszczone. Przepustnica sprawdzona, szczelna i czysta. Skracanie dolotu sprawdzone działa prawidłowo. Odnośnie instalacji LPG to odłączyłem ją całkowicie zapalałem autko na PB i jeździłem tak kilka dobrych dni - ok. 200 km męczenia i nic . Jedyne co pomaga na to szarpanie to zgaszenie i ponowne odpalenie samochodu. Idzie pięknie przez kilka - kilkanaście kilometrów. Patrząc na numery tych błędów przychodzą mi do głowy jeszcze 3 rzeczy które postaram się jutro obadać: 1. Przepływomierz 2. Pompa paliwa. 3. Jakaś drobna niesłyszalna nieszczelność pomiędzy silnikiem a sondami.
  3. Witam, w ostatnim czasie pojawił mi niezły problem z szarpaniem, nierówną pracą i ogromnym spalaniem. Poszczególne objawy: 1. Samochód ciężej odpala jak jest zimny. 2. Na ssaniu przez pierwsze kilka minut samochód przyspiesza i dobrze reaguje na dodanie gazu. 3. Po kilku minutach pracy po dodaniu gazu samochód dusi się, szarpie, czuć zapach niespalonej benzyny, słychać drobne strzały jakby z kolektora wydechowego. Mam wrażenie, że problem ten pojawia się po osiągnięciu przez silnik jakiejś temperatury. 4. Nawet jak auto rozgrzeje się do 90 stopni nadal szarpie. 5. Po zgaszeniu silnika (rozgrzanego) i ponownym zapaleniu silnik przez kilka minut pracuje równo i dobrze przyspiesza. Po kilku minutach pracy problem z szarpaniem i brakiem mocy powraca. Na Vagu wyszedł błąd jednej z sond lambda, po skasowaniu i kilku minutach pracy błąd wrócił, więc wymieniłem sondę na nową i ponownie skasowalem błąd. Ponowny zapłon, kilka minut pracy i błąd wraca. Zamieniłem też sondy miejscami, błąd dalej się pojawia. Sprawdziłem przewody od sond, wtyczki, gniazda i przewody do ECU, wszystkie sprawne bez zwarć. Po odpięciu wtyczki od przepustnicy auto natychmiast gaśnie w VAGu pojawia się błąd. Dodam, że auto ma instalację sekwencyjną LPG - sprawną sprawdzaną dwukrotnie przez gazownika. Na LPG auto idzie idealnie, żadnych szarpnieć, braku mocy itp. Idealnie przyspiesza do 4200 i powyżej na skróconym dolocie. Problem z brakiem mocy i szarpaniem tylko na PB. Jedyne co mi przychodzi jeszcze do głowy to wymienić czujnik temperatury. Jak wyczytałem tutaj na forum może on być przyczyną zwiększonej dawki paliwa. Tylko, czemu błąd wyskakuje tylko na jednej z głowic:jerk: Gdyby problem leżał po stronie kabli WN, świec, wtrysków, czy modułu zapłonowego to problem pojawiałby się chyba też podczas jazdy na LPG? Gdyby ktoś miał podobny problem, widział, w którą stronę szukać to byłbym wdzięczny za wskazówki i rady.
  4. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !!! Od kilku ładnych lat posiadam A4 B5Q sedan 95''. Oprócz tego jestem też szczęśliwym posiadaczem golfika IV TDI. Kilka lat temu bywałem już na a4-klub.pl, ale aktywność słaba login i hasło gdzieś przepadło, więc szybciej było założyć nowe konto niż szukać, gdzieś w otchłaniach dysku. Jeszcze raz witam wszystkich serdecznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...