Skocz do zawartości

aderjan

Pasjonat
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O aderjan

Informacje

  • Imię
    Adrian
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia aderjan

1

Reputacja

  1. 2000 zł pełna regeneracja
  2. Miałem podobne problemy i u mnie wymiana oleju, a nawet podmiana dyfra na inny nie zmieniły nic. Przyjrzyj się wałowi napędowemu, najlepiej go wyjąć i zawieźć do jakiejś sprawdzonej (!) firmy na oględziny. U mnie to wał był przyczyną buczenia/wibracji. Przycinały się przeguby, łożysko podpory było zużyte i sama guma też już sparciała. Wał poddał się przy 300k km.
  3. To zupełnie inne objawy niż u mnie. Może coś z poduszkami skrzyni lub silnika, ciężko powiedzieć. Trudny temat do diagnozowania.
  4. Po kilku miesiącach walki z problemem udało się wyeliminować wibracje. Jak się okazało Panowie źle zregenerowali wał i to on był od samego początku przyczyną wibracji w aucie. Wał był niewyważony, rozcięty i ponownie zespawany, a do tego zastosowano przegub marnej jakości z ogromnym luzem... Kolejna regeneracja innego już wału została wykonana w Welte Cardan w Mysłowicach i auto jedzie jak nowe - szczerze polecam tą firmę, ponieważ używają oryginalnych części i na prawdę znają się na rzeczy. Wniosek z tego taki, że coś zregenerowane i pozornie wyglądające dobrze wcale nie musi działać lepiej niż zepsute.
  5. Cześć wszystkim! W moim aucie wylądował zestaw wahaczy Lemfordera. Jednak nie mam pewności czy to oryginał. Czy ktoś może zetknął się z takimi oznaczeniami na wahaczach Lemfordera? Pozdrawiam
  6. Cześć! Od dłuższego czasu walczę z problemem wibracji w moim aucie - A4 B6 3.0 ASN Quattro z Tiptronic. Wibracje pojawiają się przy 60 km/h i wyciszają się w okolicach 100 km/h. Następnie w dużo mocniejszej formie wracają przy 140 km/h. Nie mają one związku z obrotami / obciążeniem silnika, auto wibruje tak samo po wrzuceniu luzu. Nie ma znaczenia też czy się przyspiesza czy zwalnia. Wibracje czuć na fotelach, podłodze i następnie na kierownicy. Oprócz tego od 10 do 40 km/h słychać bardzo ciche wycie, coś jak w silniku elektrycznym w tramwaju. Mam wrażenie, że dochodzi to z prawej strony auta. Oto co zostało zrobione przy aucie ostatnio w celu wyeliminowania problemu (i nie tylko): - podmienione trzy różne komplety kół - na każdych kołach wibracje występują w takim samym zakresie prędkości, z tym samym nasileniem, według wulkanizatora koła można wykluczyć, - wymiana przegubów wewnętrznych z przodu na SKF (w lipcu, jeszcze dużo przed wystąpieniem problemu bicia) - wszystkie przeguby były sprawdzane i nie mają luzu, potwierdzone przez 2 mechaników, - wymiana tarcz, piast i łożysk kół z przodu - bicie tarcz minimalne, dodatkowo sprawdzony inny zestaw tarcz - zero efektu, - zregenerowany wał napędowy - zero efektu (użyto podpory dobrej jakości, panowie zapewniali, że nie będzie to tani zamiennik z allegro tylko coś co wielokrotnie stosowali i się sprawdzało), - wymienione końcówki drążków na Meyle HD - stare miały spory luz, ale nie dało to nic, - wymienione wszystkie wahacze z przodu na Lemforder - stare były chińskie no name i miały już luzy, oczywiście nie pomogło (chociaż auto się wyraźnie lepiej prowadzi), - dolano 400ml oleju do przedniej różnicówki - wycieku nie było, a jednak brakowało oleju, przy czym nikt wcześniej tam nie zaglądał, - poduszki skrzyni, silnika sprawdzane na kanale w zakładzie zajmującym się skrzyniami - wszystko wygląda dobrze. Oprócz tego tarcze hamulcowe z tył są prawie nowe, mają około 6k km. Byłem też u diagnosty, ale niczego nie znalazł. Po zmianie wahaczy na Lemforder bicie wzmocniło się przy niższych prędkościach, wcześniej było słabo wyczuwalne w zakresie 70 - 100 km/h. Bardzo proszę o sugestie co jeszcze można zweryfikować. Mechanicy rozkładają ręce i sam już nie wiem co mam z tym autem robić. Pozdrawiam, Adrian
  7. Nie ma pewności, żeby to była skrzynia. Tiptronic pracuje bez zarzutów, uszkodzony dyferencjał raczej nie wibruje. Aczkolwiek jest to możliwe, że problemem jest skrzynia..
  8. Poszukuję osoby w okolicach Krakowa lub Tarnowa, która pomogłaby mi w zdiagnozowaniu wibracji w moim aucie (A4 B6 3.0 Quattro). Prawdopodobnie pochodzą one od układu napędowego. Problem jest na tyle skomplikowany, że auto zostało już mocno przegrzebane i moim mechanikom skończyły się pomysły. Potrzebuję tu opinii kogoś z zewnątrz. Pozdrawiam, Adrian
  9. Kolego @Bakonfs wiesz już co uległo uszkodzeniu przy takiej awarii? Zastanawia mnie to, ponieważ u mnie o mały włos nie doszło do czegoś podobnego, tylko że odlecieć chciała rolka napinacza.
  10. U mnie takich objawów nie ma. Jedynie wibracje na kierownicy i przy przerzucaniu z 2 na 3 bieg czuć czasem jakby się wjechało na tarkę. Natomiast to tylko przy mocnym przyśpieszaniu. Jak się jedzie spokojnie to nic nie czuć.
  11. Cześć! Od jakiegoś czasu próbuje zdiagnozować przyczynę wibracji przy różnych prędkościach, głównie około 150 kmh. Zerknijcie proszę na poniższy filmik, od strony pasażera jest luz na flanszy. Od strony kierowca siedzi sztywno i luzu brak. Co tutaj kwalifikuje się do wymiany?
  12. W Arcticu nie wymieniali bo trzeba było zdejmować płytę pod autem i je podnosić.. a szkoda. W sumie ciekawe, że ten reduktor dobrze działał mimo takiego zapchania. Waskivw nie robił nic przy LPG, ale na pewno by temat dobrze ogarnął Z ustawienia rozrządu i nowych katów jestem bardzo zadowolony. W końcu nie ma żadnych checków i można spokojnie jeździć.
  13. Mała aktualizacja. Auto ma już przerobioną instalacje LPG. Zamiast Artica jest Gold GT, Zenita zastąpił Stag. Poza tym nowy rozrząd, termostat i katalizatory u Waskivw (bardzo polecam!). Działa bardzo dobrze i równo, żaden check już mnie nie niepokoi, zapłon też nie wypada. Pozostało doprowadzić mi do porządku hamulce, tylne amortyzatory i zająć się kosmetyką, czyli poprawki lakiernicze i usuwanie korozji z zawieszenia i podwozia. W załączniku zdjęcia nowej instalacji i jako ciekawostka filtr z Arctica, który był nieruszany od 2008 roku. Płaciłem fachowcom za "przegląd instalacji" jednak o istnieniu tego filtra nie miałem pojęcia..
  14. Ciekawe to o czym piszesz, mój podobnie potrafił zareagować na delikatne wciśnięcie pedału gazu po przyhamowaniu silnikiem. Świec do LPG bym się jednak nie czepiał, bo tak jak pisałem wyżej pomogła zmiana sterownika gazu. Cewki od nowości jeżdżą na świecach do lpg i nic im nie dolega przy blisko 100k przebiegu, chociaż w bagażniku jeździ sobie nowa BERU w razie czego pozdrawiam
  15. Zrobiłem ok. 4000 km autem, w tym 80% po autostradach i wypadanie zapłonu nie wróciło. Ciekawa sprawa z checkiem od błędu kata - jeżdżąc po serpentynach w Alpach potrafił się pojawić po 200km, natomiast na autostradach z Francji do Polski nie pojawił się ani razu (ok 1700km). Raz pojawił się przy jeździe na PB. Zanim go wymienię to może warto obejrzeć co jest z nim nie tak, emisja jest wzorowa, auto nie jest przymulone, więc może uda się go jakoś odratować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...