Skocz do zawartości

darek2014

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O darek2014

Informacje

  • Imię
    darek
  • Miasto
    pl

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia darek2014

1

Reputacja

  1. Magiel lekko kapał juz rok. Po wymianie pompy przestalo wyć. Przez jakis czas byl spokoj.
  2. dzien dobry. jakis czas temu mechanik zdiagnozowal w moim A4 B6 1.9 130km zepsuta pompe wspomagania. Zgodzilem sie na wymiane na nowa. Wycie ucichlo. Cieszylem sie. Po okolo 2 miesiacach problem wycia powrocil. Sprawdzilem poziom plynu wspomagania w zbiorniczku i odziwo on wskazywal na kreske MAX na miarce. Dolalem wiec plynu okolo 1cm powyzej kreski MAX. Wycie ustalo. Po jakims czasie gdy poziom plynu przez drobne kapanie maglownicy spadl do kreski MAX na miarce wycie powrocilo. Aby wycie ustalo nie wystarczylo juz dolac plynu okolo 1cm powyzej kreski MAX lecz juz okolo 2cm powyzej tego wskaznika. Po dolaniu plynu ciesze sie cicha jazda ale martwi mnie ta sytuacja, dlaczego musze lac praktycznie pod korek bo przy poziomie MAX juz wyje. Prosze o porade.
  3. Zaczekamy na efekt regeneracji i propozycji nowych żarników. Póki co trzeba przetrwać 7-10 dni, które serwis zarysował na czas naprawy razem z transportami. Jest to dla mnie obawa ponieważ samochód użytkuję na co dzień, w dodatku teraz mamy dłuższe wieczory. Postanowiłem znaleźć więc tymczasowe i tanie rozwiązanie. W kostkę, która była wpięta z głównej wiązki kabli samochodu do przetwornicy podłączyłem "na krótko" zwykłą żarówkę halogenową H1. Działa :-) Można w ten sposób przemęczyć kilka dni i nie narażać się zbytnio na mandat za brak świateł mijania. Oczywiście kwestię przeglądów, rutynowych kontroli pomijam - jestem świadomy, że to rozwiązanie nie jest atestowane :-) Jednak działa i odpowiednio zaizolowane powinno zdać egzamin? Muszę tylko ustabilizować w jakiś sposób żarówkę halogenową H1 lub H7 w kwadratowym kloszu żarnika D1S o wymiarze 43-43mm. Istnieją jakieś adaptery bądź rozwiązania, które mi pomogą? PS. Moje zdjęcie H1 z klosza D1S.
  4. Dziękuję za aktywność w temacie. Zdecydowałem tak jak polecał Fido regenerować uszkodzoną przetwornicę. Zaproponowany hid serwis zalecił mi wysłać tylko 1 szt. przetwornicy. Druga skoro działa nie jest im potrzebna do naprawy czy ustawień. Po naprawie mam otrzymać zalecenie jaki żarnik do niej zakupić.
  5. Cześć, w moim A4 B6 1,9 130km 2003r. właśnie wypalił się żarnik xenon od świateł mijania po stronie kierowcy. Przy próbie przekładnia żarnika z drugiej lampy okazało się, że i przetwornica w pierwszej lampie nie działa, ponieważ sprawny żarnik nie zaświeci w niej, jedyne co to mrugnie 3 razy i tyle. Po stronie pasażera druga lampa działa, ale świeci już lekko na różowo, poza tym po uruchomieniu słychać delikatne brzęczenie. Czy to może być oznaka, że przetwornica i żarnik z drugiej lampy również się kończą? Sprzęt jest w samochodzie prawdopodobnie od pierwszego montażu w fabryce, przetwornice to VALEO LADGL a żarniki OSRAM XENARC D1S. 1. Czy warto regenerować uszkodzoną przetwornicę? Czy taki zabieg pomaga na dłuższy okres? Wówczas po regeneracji dokupiłbym jeden tak sam żarnik Osram. 2. Czy różowa barwa i brzęczenie z działającej lampy może świadczyć o zbliżającym się końcu jej żywotności? 3. Jeżeli miałbym regenerować teraz 1 przetwornicę i dokupywać żarnik, a za chwilę ponawiać to samo na drugiej lampie to wygeneruję sobie koszt ok 600 zł. A może już teraz kupić tańszy "zestaw hid cyfrowy ac canbus"? Mam dostęp do takiego kompletu 2x przetwonica i 2x żarnik d1s za niecałe 300 zł w hurtowni b2b. Pytanie tylko co to jest zestaw HID? Jest to normalny xenon czy jakies alternatywne rozwiązanie różniące się technologią od oryginału? Słyszałem raz szydzące wypowiedzi w kwestii HID, że nie jest to prawdziwy xenon. Przepraszam za amatorskie pytanie ale nie znam się, proszę o poradę.
  6. Ok, dzięki, spróbuję jutro na warsztacie coś dopasować. sp***dalaj.
  7. Hehe chętnie chciałbym niżej, ale niestety okolica na to nie pozwoli (górski teren = asfalty w różnym stanie), więc nie chciałbym zostawiać śladów po sobie na wybojach, a w dodatku niszczyć podwozie samochodu, osłony itd A może 225/50r17 na lato? Na pobliskiej hurtowni importowej są fajne komplety kół w dobrej cenie. Tylko czy nie będzie ocierało o nadkola lub inne negatywne zachowania? Pozdrawiam
  8. Dziękuję za aktywność w temacie. Swoje wątpliwości wpisałem w tabelkę: Jak widać różnica minimalna w milimetrach między 205/65r15 a 195/65r15, a powodowała ocieranie spodem samochodu na wybojach. Rozmiar 215/55r16 jest pośrodku tego problemu, dlatego mam wątpliwości, że problem na nich również wystąpi. Stąd pomysł założyć 225/55r16, dodatkowo zachęca korzystniejsza cena zakupu. Chodzi oczywiście o opony letnie, zapomniałem dodać
  9. Wg. kalkulatorów między 215/55r16 a 225/55r16 jest 11 mm różnicy w średnicy. Ta minimalna różnica może być decydująca, przekonałem się o tym po zmianie za czasów jazdy na 15", z 205/65r15 na 195/65r15 gdzie różnica w średnicy to 13 mm. Na 205/65r15 nie otarłem nigdzie, a na 195/65r15 zawadziłem 2 razy w tych samych miejscach.
  10. 205/55r16 za niskie. W okolicy kiepskie drogi i już na 195/65r15 które są większe od 205/55r16 ocierało lekko spodem stąd chcę ustawić samochód jak najwyżej nie zmieniając felg i zawieszenia.
  11. witam, pomoże ktoś w temacie rozmiaru opon letnich 225/55r16 do A4 B6 2003 1BE?
  12. Dziękuję. Prezentuje się naprawdę konkretnie. Dla mnie jednak korzystniej będzie na 16''. Czy pomoże ktoś w temacie 225/55r16 A4 B6 1BE?
  13. Chętnie obejrzę zdjęcia, ale póki co rozważam 225/55r16
  14. witam, posiadam w swoim a4 b6 1,9 2004 oryginalne fabrycznie obniżone zawieszenie typu 1BE. Obecnie jeżdżę na stalówkach i oponach zimowych 205/60r16. Na lato będę potrzebował alusów i opon. Czy do tego modelu i zawieszenia spasuje bezproblemowo rozmiar opon 225/55r16? Typowe do np. A6. Wiem, że lepsze rozwiązanie to 215/55r16 lub 205/55r16 jednak odpowiadam tutaj, że po założeniu kół 195/65r15 okazało się w niektórych trudnych miejscach, że ocieram spodem o ziemię. Dlatego nie chciałbym obniżać samochodu. 205/60r16 to trochę za duży balon na lato. Myślałem również o 215/50r17 i 235/45r17 ale ceny niezbyt zachęcają. Pozostaje więc 215/55r16 lub 225/55r16. W 225 jest lepszy wybór fajnych używek, niższe ceny na hurtowniach oraz większy wybór kompletnych kół. Pytanie tylko odnośnie funkcjonalności 225/55r16 w tym modelu i zawieszeniu. Jeździł ktoś z Was lub potrafi doradzić? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...