Skocz do zawartości

grequ22

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O grequ22

Informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Miasto
    Legnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia grequ22

0

Reputacja

  1. grequ22

    Znaczenie ET Felgi

    No właśnie nie chcę żadnych dystansów, tylko ET33, ale wszyscy mi proponują ET45 lub 47, bo niby takie są ogólnie do Audi, w tym i A4. Więc pytanie dotyczy: czy mogę takie brać (ET47 przy stalówkach), czy być konsekwentnym przy ET33.
  2. grequ22

    Znaczenie ET Felgi

    Słuchajcie, bo już nie ogarniam. Wiem, że temat wraca jak bumerang, ale nie rozumiem sprzedawców felg. Muszę zakupić na zimę stalówki, używane w dobrym stanie, oraz oponki 195/65/15 - czyli standard. Wg producenta dla A4 B6 stalowe przy 15" to 6,5JX15H2 ET33, a gdzie nie pójdę do serwisu to chcą mi sprzedać takie felgi ale z ET45 lub ET47 (np Octavii II). Skorzystałem z kalkulatorów do zamienników i co najwyżej mogą być 6JX15H2 ET37, aby nie odbiegały za bardzo. Proszę o poradę czy będę musiał dawać jakieś dystanse i gdzie je można kupić. Z drugiej strony dziwne, że dla felgi oryginalnej 7JX16H2 ET42 jest różnica do tej 15" -3 (zewnątrz) +15 (wewnątrz). Więc ET33+15 dało by ET48, co dla 15" dało by możliwość montażu do tej wartości ET. Mogę spokojnie je brać, tak jak mi proponują w serwisie? Czy to jest błędne rozumowanie?
  3. W tej chwili co 100km, czyli tyle ile interwał do wykrywania różnicy oleju od ostatniego otwarcia maski - bo otwarcie resetuje go na kolejne 100km. Ale jak pisze kilo79 zatrzymywanie się na trasie co 100km mało mi się uśmiecha. Silnik suchy, nie widać żadnych zacieków, VAG nie wykrywa uwalonego czujnika a on po prostu wariuje. Ewidentnie coś nie tak z lepkością i "spływaniem" oleju, bo poziom mam cały czas MAX po postoju. To i tak jest chyba lepsze i mniejsze zło niż jakby silnik "zjadał" mi olej gdy byłby on za rzadki.
  4. będę o tym pamiętam przy następnej wymianie, ale znowu: mam zalanego Motula 6100 S+ 10w40 i "oilmin" mi się pojawia Czyli co kraj to obyczaj. Jedni polecają jedno a inni drugie. Jedni leją 5W40 a inni 10W40. Brat miał 2 lata temu też 2.0 ALT (rozwalił ją) i jeździł na 10W40 i nic mu się nie pojawiało, więc się trochę dziwi, że akurat mnie się przytrafiło.
  5. tak jak piszesz kilo79 Samochód jest na równym i po nocce zawsze jest MAX, nawet tak na oko 1-2 mm więcej. A po wyprawie na miasto się obniża (oczywiste). Wczoraj miałem tylko chwilke i zrobiłem kilka testów, a dziś samochód jest pod domem bo nie pojechałem nim do pracy, więc dolewki dziś nie będzie. Oto obrazek na zimno, 17-Zestaw wskażników, 08-Bloki Pomiarowe a to 10 min po włączeniu: po otwarciu klapy zresetował się czujnik i nastepne piknięcie będzie za 100km. Teraz małe pytanie. Dojadę do mechanika i doleję załóżmy 0,2-0,3l, co będzie jak po nocce spłynie cały olej i będzie dużo ponad MAX? A czujnik dalej może wariować. I wtedy czujnik do wymiany? Vag nie znalazł, żadnych błędów.
  6. Witam, Ja swoją przygodę z olejem dopiero zaczynam Samochód mam od lutego z przebiegiem 170k. Ogólnie to mało jeżdżę i nie było żadnych problemów. Nie zapalały się żadne kontrolki przez większość czasu. Ostatnio 2 razy zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu oleju. Oczywiście na ciepłym silniku na bagnecie jest MIN, następnego dnia otwieram i sprawdzam, a tu MAX. Zbagatelizowałem to za pierwszym razem. Potem znowu to samo (teraz wiem, że może to wystapić co 100km) i kontrolka się zapaliła. Następnego dnia postanowiłem, że podjadę do warsztatu i wymienię olej oraz wszystkie filtry. Jako, że nie mam historii co było lane wcześniej zalano mi 10W40 Motula. Odsysyał bardzo długo i na końcu podsumował, że coś mało "wyssał". No ok, wziął się za lanie oleju. Wyczytałem, że fabrycznie ten silnik powinien przyjmować 4,2L, więc mechanik spokojnie wlał 4L i okazało się za mało. Wlał więc jeszcze 0,5L i dopiero na bagnecie pokazał się poziom pod MAX. Czyli łącznie przy wymianie wlał 4,5L. Dziś przejechałem 100km i czujnik poziomu się zapalił Na razie stoi pod domem i jutro przed pracą mam zamiar podjechać po dolewkę. Trochę dziwne, że tak szybko "zjadło" tyle oleju, w porównaniu z poprzednim okresem. Nie widzę, żadnych wycieków i boję się trochę przelać. Z drugiej strony za mało też niedobrze. Przed dolaniem mam zamiar zrobić test Vagiem i po dolaniu, więc mogę potem dodać screeny.
  7. Ok, dobrze wiedzieć. A wie ktoś gdzie można je dostać?
  8. Witam, Choć moje pytanie nie dotyczy bezpośrednio odblokowania FIS, to aby tego dokonać trzeba było odkręcić osłonę dolną pod kierownicą. Niestety u mnie śrubki do odkręcenia nie były to T8 (ktoś wcześniej chyba je podmienił), a zwykłe krzyżaki. Były tak ciężko dostępne że nie było wiadomo dlaczego nie chcą się odkręcić. Pod koniec gwint był tak zjechany, że musiałem trochę uszkodzić tą dolną osłonę aby w ogóle ją odkręcić i wyciągnąć. Teraz nie mam śrubek do przykręcenia osłony Jeśli były tam inne to prosiłbym o jakiś info o oryginalnych, bo tych nie mogę nigdzie znaleźć. Aktualnie te śrubki to: Główka: 5,5mm Średnica: 3mm Długość: 27mm (gwint do główki 25mm)
  9. No właśnie vag nie zgłasza żadnych błędów
  10. Cześć, Odchyliłem gumę i nie zuważyłem żadnych pęknięć ani powyginanych kabli czy to w stronę drzwi jak i idące w słupek. Jakieś podpowiedzi jak sprawdzić przycisk oraz jaki sygnał powinien być na kablach dochodzących ? Dzięki
  11. Witam, Mam problem z przyciskiem centralnego w tapicerce obok klamki (jego numer to 8E1962107). Wszystko inne w drzwiach działa, a to dziadostwo nie Ani zamykanie, ani otwieranie. Zanim kupię przycisk (co notabene nie jest zbyt tanie) chciałbym wyeliminować jego nieprzydatność, czyli sprawdzić czy coś innego jest tego przyczyną. Proszę o wskazówki co mam sprawdzić: sam przycisk - skąd mam wiedzieć, że jest sprawny; elektrykę w drzwiach - które kabelki sprawdzić miernikiem aby mieć pewność czy dochodzi prąd, poza tymi które są przy kostce. Nie mam pojęcia czy Vagiem można coś odczytać na ten temat, ale po przeskanowaniu nie zwraca on żadnych błędów. Dzięki za info.
  12. grequ22

    Wizytownik, przycisk ESP

    Witam, Mam problem z uchwytem na kubek oraz przyciskiem ESP. Po dość dużych problemach z ich demontażem (pierwszy raz jest dość trudny ) ale dzięki kilku postom jak i zdjęciom z forum udało się wreszcie. Od mojego zakupu, jakieś 2 miesiące temu, mam tak jakby zapadniętą część w tym miejscu i przycisk ESP ociera o szufladę na napoje przez co szuflada się nie wysuwa . Po rozebraniu i zdemontowaniu jestem trochę w kropce, ponieważ po wyjęciu i mając samą tackę w ręku oba przyciski nadal o siebie ocierają! Na zdjęciu chyba nie będzie tego widać ale zapodaje podczas demontażu Sprawdziłem tackę jak i przycisk ESP i oba są od B6, więc o co biega? To, że muszę je zregenerować to wiem, ale one o siebie ocierają !! Przycisk jak i tacka chyba są poprawnie zamontowane, bo nie ma nawet 1 mm luzu po bokach. Czy ktoś miał podobnie? Czy da się coś z tym zrobić? Mały edit Oczywiście chodzi o wizytownik a nie uchwyt na kubek. Wyjęty jest wizytownik i o niego mi chodziło. To on jest zapadnięty, i po wyjęciu przycisk ESP i wizytownik ocierają o siebie. Sorki za złe sformułowanie.
  13. Witam, Wielkie dzięki za fajny tutek i info różnych osób. Ja akurat "męczyłem" i dalej męczę się z tempomatem Zachciało mi się FIS'a i tempo. Oczywiście skorzystałem z poradnika tego to tempo, jak i innego (odblokowanie FIS). O ile wszystko przeszedłem prawie bez problemu i komputer już działa, to tempomat kaput Zakodowałem, aktywowałem i dalej nie działa. Zauważyłem, że ten tempomat przysparza o dziwo wielu problemów i w moim przypadku chyba niestety jest walnięta manetka grrr Pozostały mi tylko błędy: oraz sprawdziłem, jak co niektórzy sugerowali czujniki sprzęgła i hamulca - sprawne. UWAGA - używający VCDS (mój 11.6) w silniku,bloku pomiarowym 6, nie ma żadnych informacji o czujnikach natomiast w VCDS jest to jakoś dziwnie wyrzucone do grupy 66 w 2 okienku jest opis, wartości się zmieniają gdy naciskam pedały. Sprawdziłem dzięki temu czujnik hamulca, światło stopu, czujnik sprzęgła. w 4 okienku niestety już nie jest tak różowo tutaj niestety działa tylko UP, DOWN, SET - nic się nie dzieje jak włączam (tak jakby cały czas był włączony tempomat - zwarcie), oraz nie reaguje na RESUME - rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas", pociągam do siebie - klik - włączenie, i jeszcze raz do siebie jak ma być RESUME - ale u mnie jakby wajcha nie miała takiego biegu, tzn pociągam do siebie ale tak jakby nie można było wykonać tego drugiego machnięcia (jest twarda jak skała) i się nie odgina. Dla pewności poszedłem jeszcze do 16-Steering Wheel - i sprawdziłem w blokach pomiarowych i tam również tylko wykrył UP/DOWN/SET Muszę poszukać jak rozebrać tą manetkę od tempo i zobaczyć czy może jakieś wtyki, styki nie działają. A jak nic nie pomoże to nowa manetka $$$*$^#%@$^ Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem. Dzięki za podpowiedzi i przydatne info.
  14. Witam, Czy ktoś z kolegów posiada komplecik do montażu czujnika poziomu płynu spryskiwaczy? Dzięki za info.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...