Skocz do zawartości

miro_x

Pasjonat
  • Postów

    984
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O miro_x

Informacje

  • Imię
    Mirek
  • Miasto
    Przeworsk

Auto

  • Model
    S3 8V
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CY
  • Napęd
    AWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia miro_x

6

Reputacja

  1. Nowy właściciel zadowolony i nawet coś tam przy niej już zrobił parę rzeczy. Trafiła w dobre ręce.
  2. Po prawie 15 latach a4 zmieniła właściciela.
  3. Mi się w sumie podoba. Po zdjęciu srebrem folii okazało się że jest pod spodem karbon i źle to na żywo nie wygląda. Eska sprzedana.
  4. Nie. Przez jedną firmę ale nie do końa dopilnowali żeby zabrano z placu duże pudełko z częściami no i oczywiście go zapomnieli spakować. Z ciekawych rzeczy były tam różne osłony plastiki no i dolot z filtrem stożkowym. Musiałem odtworzyć wszystko na miejscu dlatego jest teraz dolot VWR.
  5. Nie no Grześka pomiarom to już ufam. Jak się zrobi sucho to coś nagram z 0-100
  6. Jest duża poprawa po sofcie Gregora. Ok. 1 sekundy. Nie wiem dlaczego w stanach był tak słabo wystrojony.
  7. Końcówki już poprawione na którymś zdjęciu widać. A spojler jest w karbonie i jest większy od oryginalnego eskowego. Koła założyłem takie jak miałem bo z USA przyjechała na jakimś badziewiu. Na wiosnę docelowo mają być 19".
  8. Po wieloletnim posiadaniu czarnego audi a4 postanowiłem że nigdy więcej auta tego koloru. A6 udała się w kolorze Daytona ale niestety w "sklepie" w USA jest ograniczony wybór więc po kilkumiesięcznym oczekiwaniu pod dom trafiło znowu czarne S3. Modelowo 8V rocznikowo 15/16. Samochód głownie rozebrany przez ubezpieczyciela bo niewielkiej stłuczce lub potrąceniu. Blacharsko niedużo do zrobienia, głównie wymiany i uzupełnienie brakujących plastików i naprawy po widłaku. :mad: Ogólny obraz niezły, najważniejsze dla mnie że elementy konstrukcyjne i silnik nienaruszone. Niestety nie dojechała z USA część elementów zdemontowanych przez ubezpieczyciela więc sporo z nich musiałem kupić nowe. Autko w bardzo fajnym wyposażeniu w skórzane pikowane fotele, B&O, kompas, side assist, kamerę cofania i parę innych bajerów. Środek został odświeżony kosmetykami do skóry colourlock. Po pierwszych oględzinach okazało się że samochód nie jest do końca seryjny. Już podczas zjeżdżania z lawety dosyć dosadnie odezwał się wydech. Okazało się że jest założony kompletny wydech Billy Boat. W pudle w USA zostało dużo części które nie dojechały do Polski. Był tam też spory filtr stożkowy. Czymś trzeba go było zastąpić więc wybór padło na dolor VWR600 kupiony u SIDA w Kolbuszowej. Jak się kolejno okazało żadna silikonowa rura nie pasuje między filtr a kolanko turbiny 😕 Po dłuższym namyśle i sprawdzeniu wszystkiego okazało się że turbo też nie jest fabryczne :scratch: Jest to turbina od Vargas Turbocharges Tech. dedykowana dla platformy MQB. No fajnie myślę ale jak to spasować ..... Udało się tak.. Więc idąc za ciosem odnowione też zostały hamulce po nieudolnych malunkach właściciela :scratch: Poprzedni właściciel tak pokochał swoje manetki przy kierownicy że nie mógł się z nimi rozstać więc musiałem dokupić ładne oryginalne z białą maską też fajnie wyglądał i grill black sline Poza tym parę poprawek w zawieszeniu, polakierowanie paru elementów, kupno ori grilla z PDC (w USA miał grill RS ale ja z uwagi na chromy na szybach wróciłem do ori) Kiedy już wykonało się wszystko oczywiście trzeba zobaczyć jak to jeździ. 0-100 6,69 sekundy :shock: WTF ?? No i wyszło że trzeba jednak zrobić poprawkę w haldex (kodowanie) bo pali gumę jak BMW na zlocie. Jednak z uwagi na wszystkie zmiany padła decyzja że ten program trzeba poprawić. S3 jeździło dosyć sprawnie czasy które wychodziły 0-100 to ok. 4,6 sek. Ładnie bulgotało i strzelało ale mimo to postanowiłem jechać do Gregora do Jasła. Ale wcześniej żeby już nie robić lipy wymieniłem oryginalny cieniutki IC na większy do88 od dogbox.pl :thumbright: Finalny wygląd (prawie) jest zadowalający. Dobrą robotę robi obniżone zawieszenie (billstein B8 + sprężyny EMD) I teraz najważniejsze czyli strojenie u Grzegorza w Jaśle. Po pierwsze silnik generował na programie z USA 380KM. Ale soft był zakodowany na tyle że musieliśmy podjąć ryzyko nadpisania go fabrycznym. Po dłuższych bojach udało się to i można było robić program. W sumie zeszło z tym autem ok. 3 dni. Jednak po tym co zrobił Grzesiek jest to inny samochód. Program skrzyni, haldexu oraz samego silnika spowodował że samochodem jeździ się w dużo bardziej "cywilizowany" sposób niż wcześniej. Czasy do "100" poprawiły się prawie o 1 sekundę. Aktualnie jest to 3,74. Wcześniej powtarzalne było ok. 4,6 Moc wykreowana przez Gregora to 432KM / 502 NM Planów żadnych już raczej nie mam w stosunku do tego samochodu. Jest optymalnie.
  9. Też urwałem tą śrubę. Wpadłem na genialny pomysł że wykręcę ją wykrętakiem. Dziadostwo sie urwało (nie polecam Yato!). W efekcie rozwierciłem zaraz obok otwór Fi 6 nagwintowałem i wstawiłem na kleju czerwonym pręt gwintowany i na tym się osłona teraz trzyma. Trzeba uważać z głębokością wiercenia bo wcale nie jest za gruby ten materiał w tym miejscu. Wykrętaka nie da się rozwiercić zwykłymi wiertłami. Możesz próbować to wykręcać albo rozwiercić do końca. Ta śruba w ASO to koszt ok. 40 paru zł. Na allegro 30 kilka.
  10. Dziekuje za poprzednie i proszę o jeszcze jeden.. WAUZZZ4G4GN124632
  11. Potrzebne narzędzia: 1. Śrubokręty Torx. Kupiłem za 15 zł w elektroniku. 2. Sprzęcik do odkręcenia koła kierownicy (klucz spline M12) 3. Śrubokręt Torx T30 4. Laptop i Vag-com A4 B6 2000-2004 Manetka do avanta z pełną obsługą FIS - 8E0 953 503 C 2001-2003.03 - 4E0 953 503 C 2003.03- 2004.12 do sedana - 8E0 953 503 B 2001-2003.03 - 4E0 953 503 B 2003.03- 2004.12 A4 B7 2004-2008 Manetki pasują z A6 A8 Q7 SEAT EXEO Manetka do sedana - 4E0 953 503 F 2004.12-2008.06 do avanta - 4E0 953 503 C 2004.12-2008.06 Zanim zaczniemy coś robić trzeba odpiąć klemę od akumulatora. Ja odpinałem z masy. Pierwsza czynność to odkręcenie Airbaga. Wykręcamy dwie śrubki T30 (T27) z tyłu kierownicy. Po ostrożnym wyjęciu aribaga wypięliśmy wtyczkę żółtą z miejca zaznaczonego na drugim zdjęciu. Tym sposobem zszedł cały airbag (kierownica 4-ramienne bez multi) Kolejną czynnością jest odkręcenie koła kierownicy. Dla pewności zaznaczyliśmy markerem położenie koła względem piasty. Po tym ukazuje się nam taki widok i możemy się zabrać za osłonę dolną i górną. Dwa zaznaczone wkręty wykręcamy długim T8. Ważne żeby nie kręcić taśmą. Najlepiej jakby pozostała w takim położeniu jak jest. Żeby obudowa całkiem zeszła musimy odkręcić jednego wkręta T30 obok zacisku regulacji kierownicy. Tam już można podejść zwykłym śrubokrętem z nasadką Torx. Demontujemy taśmę która jest osadzona na zatrzaskach i odkręcamy starą manetkę. Manetka trzyma się na 2 śrubach T8 które trzeba odkręcić. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności podpinamy akumulator i zasiadamy do Vaga. Jedyne co musimy zrobić to dopasować kodowanie: KODOWANIE VCDS : Adres 17 - Instruments ---> Adaptacja 10 --->Kanał dopasowania 19: I Zegar sterowany falami radiowymi XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P) XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P) I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4): Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4) Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4) I System informowania kierowcy XX0XX: system informowania kierowcy 1 XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej) XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek I Komputer samochodowy X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała) X1XXX: płaszczyzna 1 i 2 I Opcje oświetlenia 0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ 1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ 2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ 3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ W praktyce zmienia się poz. 2 i 3. Po tym zabiegu mamy już FIS ale nie mamy sterowania na manetce. Trzeba zrobić jeszcze jedno kodowanie Adres 16 Steering Wheel w 07 RECODE i w oknie wyboru SOFTWARE CODDING 0?xxx: rodzaj kierownicy 0 - standardowa (4-ramienna bez sterowania) 1 - 3-ramienna (sportowa) 2 - MFL ze sterowaniem radia 3 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu 4 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu/(system głośnomówiący ?) 0x?xx: Tiptrionic/podgrzewanie kierownicy 0 - bez Tiptronica w kierownicy/bez podgrzewania 1 - Tiptronic w kierownicy 2 - podgrzewanie kierownicy (oprócz kierownicy 3-ramiennej) 3 - podgrzewanie, Tiptronic w kierownicy (tylko dla wielofunkcyjnej) 0xx?x: komputer pokładowy/tempomat 0 - bez komputera pokładowego, bez tempomatu 1 - komputer pokładowy 2 - tempomat 4 - komputer pokładowy/tempomat 0xxx?: typ karoserii (wycieraczka tylnej szyby) 1 - sedan/cabrio 2 - Avant/Coupe (wycieraczka tylnej szyby) tutaj jeśli tylko dokładaliśmy FIS to zmieniamy pozycje przedostatnią. A - Złącze wtykowe GRA 1 - zacisk 31 2 - zatwierdzenie 3 - odległość 4 - zacisk 30 5 - przejęcie / funkcja naciskania jednokrotnego (wył) 6 - przyspieszenie / opóźnienie 7 - blokada (wyłączenie) B - Złącze wtykowe - kierunkowskaz 1 - zacisk 31 2 - sygnał (samochody specjalne) 3 - alarm (samochody specjalne) 5 - sygnał świetlny/wyłącznik świateł 6 - miganie C- Złącze wtykowe kierownicy wielofunkcyjnej / trybu Tiptronic / ogrzewania kierownicy 7 - jednokrotne naciśnięcie (-) 8 - kierownica wielofunkcyjna (zacisk 30) 9 - kierownica wielofunkcyjna (magistrala danych LIN) 10 - czujnik ogrzewania / jednokrotne naciśnięcia (+) 11 - kierownica wielofunkcyjna, regulator oświetlenia 12 - tryb Tiptronic - masa 13 - ogrzewanie kierownicy (+) 14 - ogrzewanie kierownicy (-) D - Czujnik kąta skrętu kierownicy 1 - zakres światła 5 2 - zakres światła 3 3 - zakres światła 1 4 - zacisk 30 5 - zasilanie napięciowe (5 V) 6 - zakres światła 6 7 - zakres światła 4 8 - zakres światła 2 9 - zacisk 31 10 - zakres światła 7 E - Sygnał dźwiękowy 1 - zacisk 31 2 - sygnał dźwiękowy F - Układ wycierania 1 - zacisk 31 2 - potencjometr przerw 3 - komputer samochodowy 4 - niewykorzystane 5 - mycie 6 - wycieranie Złącze wielostykowe, 16-stykowe (T16a) 1 - Zacisk 31 2 - Zacisk 30 5 - GRA zablokowany „WYŁ“ 6 - Alarm (samochody specjalne) 7 - Radio (samochody specjalne) 8 - Magistrala CAN Low (system Komfort) 9 - Magistrala CAN High (system Komfort) 10 - Magistrala CAN High (napęd) 11 - Magistrala CAN Low (napęd) 12 - Wyłącznik zapłonu zacisk 75 13 - Wyłącznik zapłonu styk S 14 - Wyłącznik zapłonu zacisk 15 15 - Wyłącznik zapłonu zacisk 50 16 - Wyłącznik zapłonu zacisk P Po tych zabiegach ukazuje się nam widok Wszystko działa piknie ALE... No właśnie. Świeci się na błąd o braku płynu do spryskiwaczy. Mamy dwie opcje: 1. Zmasować pierwszy pin w kostce od licznika (idealnie pasuje przewód od cd-romu thx aerjot) 2. Dokupić czujnik, wiązkę i to wszystko zmontować. Dodatkowe zdjęcia z masowania pinu 1 w poście na str 70 kolegi koleś 1 tutaj ******************************************************************************************************************************** MONTAŻ CZUJNIKA POZIOMU PŁYNU SPRYSKIWACZY Co potrzebujemy: 1. Czujnik poziomu spryskiwaczy 7M0 919 376 (opis pinów - "1" do licznika, "2" do masy !!) 2. Wtyczka do czujnika 7M0 973 202 3. Pierścień uszczelniający 7M0 919 382 4. Kabelek do wtyczki czujnika 7M0 979 021 E 5. Kabelek z pinem do wpięcia w kostkę licznika 000 979 009 E 6. Śrubokręty Torx 7. Nasadka 8 i 10. 8. Podnośnik. Najlepiej zastosować kabel od czujnika z oznaczeniem kolorów żył po to żeby wiedzieć gdzie który pin czujnika wpinamy (j.w. 1 - do licznika, 2- do masy) Można dla pewności żeby nic nie uszkodzić odpiąć akumulator. Ja tego nie robiłem. Ale tu wybór należy do Was. Najpierw zdejmujemy koło i zabieramy się za demontaż nadkola. Musimy wykręcić wszystkie wkręty Torx, trzy duże przy dokładce i jedną nakrętkę na górze po prawej. Jak już pozbędziemy się nadkola pojawi się nam zbiornik płynu. Żeby go wyciągnąć musimy najpierw odkręcić trzy śruby zaznaczone na czerwono. A później jeszcze odkręcić górny zbiornik. Żeby wyjąć dolny najpierw trzeba zdjąć górny. Jak już go odkręcimy trzeba użyć trochę siły i pociągnąć do góry. Później można odpiąć bypass i położyć górny zbiornik na boku . Po wyjęciu dolnego zbiornika (u mnie było mało płynu więc nie spuszczałem) widać pompkę spryskiwaczy a powyżej zaślepkę. Wyciągamy ją a w jej miejsce montujemy czujnik. Do czujnika wtykamy złącze (kupione lub robione) i prowadzimy przewody na górę do komory silnika. Jeśli nie macie zaślepki to można w ASO dokupić gumę uszczelniającą (7M0 919 382) i w niej osadza się czujnik. Koszt około 7 zł. Kiedy kable są już na górze możemy zamontować zbiornik dolny płynu, nadkole i koło. Teraz można się zająć tym co wewnątrz. Najlepiej jest zdemontować licznik. Trzeba ściągnąć listwę pomiędzy przyciskami licznika i odkręcić dwa wkręty Torx które siedzą tam trochę głębiej. Później wypychamy licznik do siebie mamy dostęp do wtyczek. Nas interesuje niebieska czyli wtyczka po lewej stronie. Ja wypiąłem cały licznik co spowodowało wyskok błędów w grupach 16, 46, 56. Żeby wypiąć wtyczkę wystarczy zwolnić tą różową blokadę do góry. Żeby wpiąć pin trzeba wypchnąć różowy bok wtyku i wtedy wyjeżdża nam szyna do której wpinamy pod numer 1 jeden koniec naszego kabelka. Pozostaje nam złączyć kabelek wpięty w licznik (ten za 7 zł) z tym który idzie od czujnika. Przejście z komory silnika do środka trzeba zrobić w taki sposób żeby nie przedostawała się wilgoć. Ja przepchałem go przez gumę pod obudową komputera. Drugi kabelek od czujnika przykręcamy do masy. Ważne jest miejsce wpięcia kabelków w czujniku. Od wtyczki w zegarach do pinu w czujniku oznaczonego cyfrą "1" , "2" do masy (thx Luc_i_Ang) Wszystko składamy i po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinno nam się pokazać: Ja jeszcze pokasowałem błędy komunikacji które pojawiły się po odłączeniu całkiem licznika. Jak ktoś rozłączy akumulator to pewnie pojawią się inne błędy które należy skasować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...