robi4020

Pasjonat
    • Zawartość

      50
    • Rejestracja

    • Ostatnia wizyta

    Reputacja

    0

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Robert
    • Lokalizacja
      Zamość

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2007
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. "Gdyby facet nie podjął manewru wyprzedzania, czy omijania, to twoje zachowanie zmusiło by go do zatrzymania. Czy to nie jest wymuszenie? " skręcając w posesję (wjazd po lewej) zatrzymuję się bu ustąpić jadącym z naprzeciwka w tym czasie z tyłu dojechał pojazd i musi się zatrzymać - to wymuszenie czy zatrzymanie wynikające z warunków ruchu.
    2. "Kluczowymi dowodami w postępowaniach przeciwko sprawcom kolizji drogowych są opinie biegłych z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych. Jaki jednak sens ma powoływanie biegłych w sprawach, w których nie zabezpieczono śladów materialnych? Żaden. Nie można bowiem niczego obliczyć w sytuacji, gdy wszystkie dane są niewiadome! W rozpowszechnionej w naszym kraju praktyce, biegli przygotowują swoje opinie jedynie na podstawie źródeł osobowych, a więc źródeł w wysokim stopniu nieprecyzyjnych i niewiarygodnych. Żaden uczestnik zdarzenia drogowego nie ma przecież zamontowanego w oczach miernika prędkości czy odległości. To wszystko, co zeznają źródła osobowe (obwiniony, pokrzywdzony, świadkowie) jest jedynie szacunkiem, emanacją ich wyobraźni, a skala statystycznego błędu, jaki popełnia zwykły człowiek w ocenie czasoprzestrzeni sięga nawet 500%! W efekcie, niemal wszystkie opinie przygotowywane przez biegłych sądowych na użytek postępowań wykroczeniowych o ustalenie sprawców kolizji – to jeden wielki kant. W opiniach tych biegli przyjmują dowolne dane, wyprowadzają przeróżne wzory – po to tylko, aby dostarczyć organom prowadzącym postępowanie „podkładki” pod wyrok. Poprzez wstawianie dowolnych danych oraz inne manipulacje, biegły jest w stanie udowodnić winę każdemu uczestnikowi zdarzenia. Z reguły jednak, za winnych spowodowania kolizji, biegli uznają te osoby, które zostały wytypowane na sprawców przez Policję. Dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że jeśli biegły nie wykona swego zadania zgodnie z oczekiwaniami organu prowadzącego postępowanie, to w przyszłości żadnej opinii do przygotowania od tego organu już nie dostanie i pójdzie z torbami. W praktyce zatem: sędziowie, prokuratorzy, policjanci prowadzący postępowania oraz biegli sądowi – to jedna wielka „rodzina”, w której jedni z drugimi żyją w doskonałej symbiozie. Sędzia nie powierzy przygotowanie opinii biegłemu, którego nie zna osobiście, i którego numeru telefonu nie ma zapisanego w swojej komórce. Biegli zatem przygotowują opinie, które są zgodne z oczekiwaniami organów prowadzących postępowanie, a w zamian za to otrzymują kolejne zlecenia, które są dla nich źródłem utrzymania."
    3. 1. zdjęcie górne z Quadlock connector wypnij wtyczki (małe) białą i czarną zdejmij z nich osłony i z wtyczki czarnej pin C7 (oryginalnie przewód zielony z niebieskim paskiem) przepnij do kostki białej w B5. { to jest K-line] 2. jeżeli masz kabel klona (china) VCDS to mało który obsługuje K-line kup na alledrogo kabelek za 20-30 zł.
    4. hak64 zapraszam na priv bo temat się rozmija.
    5. dyskusja bez końca - w tym przypadku widzę podobieństwo bo on został wyprzedzony czy ominięty na linii ciągłej (podwójnej) a tu chyba też niemożna - jako biegły przytocz mi pkt w UPORD w którym jest mowa, że włączanie się do ruchu sygnalizuje się kierunkowskazem i na tym kończę dyskusję bo zaczyna to odbiegać od tematu.
    6. ilu biegłych tyle opinii http://maszprawo.edu.pl/wypadek-skretu-lewo/
    7. powinna być wina 1/2 a to jest do wygrania.
    8. Ja cytuję UPORD którą muszą przestrzegać wszyscy uczestnicy ruchu drogowego a orzeczenia różnych sądów są jednostkowe i dotyczą konkretnego zdarzenia (w czasie i przestrzeni).
    9. Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    10. Szczególna ostrożność - ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie. Nie mogę się tu doszukać u ustawodawcy mowy o sprawdzaniu. Zgodnie z zapisem Ustaw prawo o ruchu drogowym: Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga – szczególną ostrożność. Zachowanie szczególnej ostrożności polega na: Art. 2. 22. (…) zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie. (Ustawa prawo o ruchu drogowym) Kiedy zatem Ustawa wymaga od kierującego zachowania szczególnej ostrożności: Art. 17. 2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu Art. 23. 1. 3. przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność (…) Art. 24. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność (…) Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu Art. 26. 6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe. Art. 28. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami (…) Art. 55. 1. i 3. Pojazd do nauki jazdy lub przeprowadzania egzaminu państwowego oznacza się tablicą kwadratową barwy niebieskiej z białą literą „L”, umieszczoną na pojeździe (…) Kierujący pojazdem, przejeżdżając obok pojazdu, o którym mowa w ust. 1, lub jadąc za nim, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność Art. 57. 1. i 2. Pojazd przewożący zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat oznacza się z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej (…) Kierujący pojazdem, omijając pojazd, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany w czasie wsiadania lub wysiadania dzieci lub młodzieży zachować szczególną ostrożność i w razie potrzeby zatrzymać się. Art. 57a. 1. i 2. Kierujący autobusem szkolnym podczas wsiadania lub wysiadania dzieci jest obowiązany włączyć światła awaryjne. (…) Kierujący pojazdem, przejeżdżając obok autobusu szkolnego, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Art. 58. 1.i 2. Pojazd przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych oznacza się z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej (…) Kierujący pojazdem, omijając pojazd, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany w czasie wsiadania lub wysiadania osoby niepełnosprawnej zachować szczególną ostrożność i w razie potrzeby zatrzymać się. Kierujący musi także zachować szczególną ostrożność w miejscach na drodze oznaczonych znakami ostrzegawczymi. Jest to zgodne z zapisem Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych: § 3. 1. Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo, oraz zobowiązują uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności. I to jest dla sądu wykładnią zapis z UPORD
    11. "Nic bardziej mylnego. Obowiązek ten wynika z zasady zachowania szczególnej ostrożności. I wcale nie trzeba wyłazić z auta i pytać, wystarczy, że spojrzysz w lusterko i widzisz, że ten (ci) z tyłu zatrzymał się i czeka, aż wykonasz swój manewr. Jeśli samochód jadący z tyłu, nie hamuje, albo zmienia pas ruchu, to nie wolno ci podjąć wykonania swojego manewru, bo w tym momencie to TY powodujesz wytworzenie zagrożenia bezpieczeństwa na drodze." a co to za jakieś własne opracowanie przepisów w UPORD wyraźnie pisze kiedy zachowujemy szczególna ostrożność. Nigdzie nie pisze o jakimś sprawdzaniu dopytywaniu zrozumienia zamiaru bądź sygnalizacji manewru po to się sygnalizuje wyraźnie i zawczasu (by inny odczytał i się dostosował).
    12. do kolizji doszło nie w momencie włączenia się do ruchu tylko przy skręcie w lewo. po to jest sąd by odwołać się od decyzji policjanta.
    13. "że włączyłeś się do ruchu natychmiast zatrzymując, bo chciałeś skręcić, czyli wymusiłeś na kierowcy z tyłu wykonanie gwałtownego manewru jakim była ucieczka na pas przeciwległy" przecież aby skręcić w lewo i tak się musi zatrzymać by ustąpić tym z naprzeciwka. Sąd opiera się na zasadzie niewinności i w sądzie musi być udowodniona twoja wina.
    14. Sprawa jest prosta nie zgadzaj się na orzeczenie twojej winy, manewr wykonałeś zgodnie z przepisami (skręcasz w lewo dojechałeś do lewej, sygnalizowałeś wyraźnie i zawczasu) upewniłeś się, ze z naprzeciwka nic nie nadjeżdża i tyle. Z tyłu z lewej zgodnie z przepisami nic nie powinno być ( jak ktoś mówi, że może nadjechać to i z góry może spaść). Drugi jak twierdzi chciał uniknąć kolizji to dlaczego nie omijał cię po prawej z wykorzystaniem parkingu. Sprawę do sądu i wygrasz.