Skocz do zawartości

Kazim

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kazim

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Lubelskie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kazim

0

Reputacja

  1. Kazim

    Regeneracja Lamp Xenon

    Witajcie. Potrzebuję zregenerować lampy w mojej B6 ponieważ są już opłakanym stanie. Zwykły Xenon, nie Bix. Myślę nad regeneracją odbłyśników lub wymianą projektorów na te od B8 a także polerowaniem kloszy z lakierowaniem oraz czyszczeniem wewnątrz i uszczelnieniem. Czy kolega Gwerty się wciąż tym zajmuje? Sprawdzałem profil, ale ostatnia aktywność 2019.
  2. To nie pozostaje nic tylko się cieszyć, bo u mnie po takiej samej operacji auto chodzi jak traktor i wali z dolotu jakieś 4x mocniej. A tak z ciekawości, na ile synchro masz ustawione?
  3. Przed wymianą był na 0. Według mechanika po wymianie rozrządu również ustawił na 0.
  4. W moim AWX też miałem odbijanie w filtrze powietrza, przyszedł czas na wymianę rozrządu więc wymieniłem: rozrząd + przy okazji wałek, panewki, szklanki. Po wymianie wałka i szklanek odbijanie jest słyszalne 3 razy mocniej niż wcześniej. Ręce opadają...
  5. Zarówno przed wymianą rozrządu jak i po kąt synchronizacji wynosi 0. Mierzona również kompresja, na każdym cylindrze równiutko 26. Konektorki sprawdzane, są ok.
  6. Odświeżam temat, w aucie został dzisiaj wymieniony rozrząd, wałek rozrządu i szklanki, podmienione pompowtryskiwacze na inne sprawne i niestety dalej telepie serduchem. Szczerze to skończyły mi się pomysły na ten samochód. Temat wałkowany na róźnych forach i nikt nie wie jaka jest przyczyna.
  7. Sprawdziłem dzisiaj wałek i jest w bardzo dobrym stanie, nie przetarty. Na szklankach również nie widać zużycia. Chyba pozostaje jedynie opcja oddania PD na gwarancję bo już nie wiem co powoduje taką pracę silnika.
  8. Wróciłem z hamowni, która pokazała 135km, czyli -6 km w stosunku do tego co było przed regeneracją PD. Trochę mnie to zmartwiło. Tuner zrobił logi statyczne i dynamiczne, stwierdził, że z PD/BIP etc. nic się nie dzieje a korekcje bliskie 0. Jedynie turbo przeładowuje w okolicach 4k obr i że przez to może być do czyszczenia zmienna geometria w turbinie. Finalnie auto dostało program na 159km i 385nm. Tuner polecił czyszczenie zmiennej geometrii. Fakt, że autko odpycha się już znacznie lepiej, ale niestety wibracji silnika ciąg dalszy. Jak już mówiłem, jutro zdejmuję pokrywę głowicy i zerknę na stan wałka, bo jeśli to nie on powoduje problem to już absolutnie nie mam pojęcia co..
  9. Powiem tak, regeneracja PD miała miejsce jakieś 15k km temu. Myślę, że podczas regeneracji mechanik zwrócił by uwagę na zły stan wałka. Ale z drugiej strony, nie mam pewności. Jutro auto wlatuje na hamownię, więc poproszę o komplet logów a w Piątek zajrzę pod pokrywę głowicy i jeszcze raz na poduszkę skrzyni.
  10. Dzięki, sprawdzę jeszcze raz poduszkę. Czy podtarty wałek lub brak broków może powodować drgania silnika? Dodam jeszcze, że podczas jazdy np. na 2 biegu przy 1000obr/min gaz w podłogę i do 1400obr są większe wibracje, silnik zachowuje się jakby miał problem z 1 cylindrem, powyżej 1400obr. już jest ok. Byłem dziś u 2 mechaników i zgodnie stwierdzili, że problem może tkwić w jednej z pompek lub ogólnie układem paliwowym i najlepiej sprawdzić jakie jest zachowanie pompek przy dużym obciążeniu (wysoki bieg, niskie obroty).
  11. Drodzy klubowicze. Bardzo proszę o pomoc w diagnostyce pracy silnika w mojej B6. Historia jest długa i zawiła a rozwiązania do tej pory brak Przez pierwszy miesiąc po zakupie, czyli już prawie rok temu auto pracowało idealnie, cicho, bez żadnych wibracji, telepania. Pewnego razu po wyjeździe pod górę z parkingu podziemnego auto zaczęło telepać silnikiem, wyczuwalne były wibracje na kierownicy, lewarku zmiany biegów, karoserii auta. Po otwarciu maski widać, jak osłona silnika "telepie się" w lewo i prawo. Diagnostyka wskazała uszkodzenie poduszki silnika, tej z czujnikiem. Obie poduszki zostały wymienione na ori ASO, nie pomogło to rozwiązać problemu. Jako, że przymierzałem się powoli do chipa, postanowiłem sprawdzić auto na hamowni czy nie traci mocy - wynik 141,2 km w serii. Szukając przyczyny telepania, postanowiłem zrobić diagnostykę PD, wskazała ona problem z 3 oraz 4 PD, które korekcje miały odpowiednio w zakresie -2/-1,4 - warsztat polecił regenerację PD - tak też uczyniłem, zostały zregenerowane. Po regeneracji PD praca silnika poprawiła się i nabrał on większej dynamiki, lecz nadal widoczne i odczuwalne były drgania zarówno silnika jak i całej karoserii. Dalej były wizyty u róźnych mechaników, w między czasie coś dziwnie zaczęło stukać podczas ruszania. Większość "specjalistów" zdiagnozowała uszkodzone koło dwumasowe. Nastąpiła decyzja o wymienie. Zamontowany komplet sprzęgła i dwumasy SACHS. Po wymianie ustały drgania karoserii, lecz wciąż patrząc na silnik jego obudowa chodzi lewo prawo i są wyczuwalne drgania lewarka, silnik pracuje zdecydowanie głośniej niż po zakupie. Co do poduszki skrzyni - mechanik stwierdził, że wygląda dobrze i nie trzeba jej wymieniać. Co do pracy silnika stwierdził, że ten typ tak ma. Ręce opadają, bo wiem, jak ten samochód pracował wcześniej. Podsumowując co zostało już zrobione: - regeneracja PD (korekcje są bliskie 0, drugi PD odbiega nieznacznie z wynikiem -0,2) - wymiana dwumasy i sprzęgła SACHS - wymiana poduszek silnika na ori ASO Walka z tą usterką powoli zaczyna mnie męczyć, nie chcę się pozbywać auta, chcę je jeszcze eksploatować, żal było by je teraz sprzedać. Nie mam jednak pojęcia, co jest nie tak. Dodam, że silnik nie pobiera oleju od wymiany do wymiany (10tyś km) i nie kopci. Odpala praktycznie od strzała. Proszę was o pomoc w diagnostyce tego przypadku, wszelkie podpowiedzi, nakierowanie mnie na przyczynę tej pracy silnika. Za wszelką pomoc dzięki!
  12. Witam, Od pewnego czasu dręczy mnie dzwięk turbo, metaliczny świst, jakby "upuszczanie ciśnienia" przy zdjęciu nogi z gazu pod obciążeniem, np 3-4 bieg w zakresie 1500 - 1800 obr. Proszę o analizę logów i ewentualną podpowiedź, czy z turbo jest coś nie tak. Grupa 000 Statyczne - http://vaglog.pl/log-000_437HE7.html Grupa 011 Dynamiczne - http://vaglog.pl/log-011_El4m24O.html Pozdrawiam,
  13. Również polecam! Montaż manetki i uruchomienie Full FIS to dla kolegi Galetto bułka z masłem!
  14. Ja się wycofałem około godz. 13:00 a tu widzę, że jednak coś się rozruszało ze spotem. Szkoda
×
×
  • Dodaj nową pozycję...