Skocz do zawartości

mielcarm

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O mielcarm

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mielcarm

0

Reputacja

  1. Siema, Na początek kilka słów na temat pacjenta: Audi A4 B6 1.8T (bfb) FWD. Przebieg 300kkm. A teraz coś o problemie: Generalnie od dłuższego czasu (jakieś pół roku) szarpie/drga przy ruszaniu. O ile na początku nie było to tak uciążliwe, to teraz już niestety jest i coraz trudniej ruszyć płynnie, normalnie. Sprawa nasila się przy obciążeniu (auto zapakowane, ruszanie pod górkę, itp.), co mogłoby wskazywać na przeguby, ale mechanik je sprawdzał i niczego niepokojącego nie wykrył. Co ciekawe problem nie występuje zawsze, np. kiedy auto postoi sobie przez noc (ostygnie) to rano raczej problemu nie ma, bądź jest niezauważalny. Ogólnie odpowiednie manewrowanie pedałem gazu i sprzęgła pozwala ruszyć płynnie, aczkolwiek też nie zawsze... Zaznaczam, że problem występuje tylko przy ruszaniu. W trakcie jazdy nie ma wibracji. Na drążku też nie czuć niczego niepokojącego. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków przy gaszeniu i odpalaniu auta... Tak wiem - 1. dwumasa, 2.przeguby, 3.poduszki silnika, 4.poduszka skrzyni, itd. itp. Ale byłem w kilku warsztatach i żaden mechanik nie był w stanie wskazać konkretnej usterki po przejażdżce - owszem mówili, że to MOGĄ być początki końca dwumasy, ale jak zapytałem, czy gwarantują, że po wymianie kompletu sprzęgła będzie OK, to wtedy słyszałem, że "powinno być", "że może być coś jeszcze", itd. itp. Czyli generalnie wymienimy sprzegło, Pan zapłaci 3000zł i zobaczymy, co dalej:-) Metoda prób i błędów jest OK i bardzo ją lubię, ALE ;-) jak mam wydawać tysiące złotych na kolejne próby to średnio mi się to podoba... Usłyszałem też, żeby tak jeździć, aż się posypie doszczętnie- wtedy będzie wiadomo co się posypało, ale takie rozwiązanie mi się nie podoba - po 1. już i tak długo z tym jeżdzę, po 2. boje się, że coś dalej może się posypać od tego szarpania... Stąd też prośba o pomoc w diagnozie, czy też wskazanie dobrego warsztatu, mechanika w Warszawie, bądź okolicy? A więc jeszcze raz: ad1. Dwumas - możliwe, ale poza owym szarpaniem raczej nie ma innych objawów wskazujących na dwumas, albo ja (i 3 mechanicy) nie potrafimy ich znaleźć. (może jakieś wskazówki jaką diagnostykę zastosować?) ad.2. Przeguby - jak wspominałem przeguby raczej OK - też sprawdzane. ad. 3 poduszki (zarówno skrzyni i silnika) wyglądają OK. Koledzy pomóżcie!
  2. Szczerze? Doprowadza mnie to do pasji i spedza sen z powiek... nie udało mi się znaleźć przyczyny... tez mam nowe cewki i świeczki. Przeplywka niby tez OK... Jak u Ciebie była mowa o zaworku to może chodziło o zawor DV? U mnie on niby jest ok... Daj prosze znać jak coś Ci się uda znaleźć. Będę wdzięczny.
  3. Witam, Na początek coś o aucie: A4 B6, 1.8T (bfb), 2003r, LPG Prins. Przebieg (oryginał): 280kkm. Panowie mam mały problem... Mianowicie na ciepłym silniku, na wolnych obrotach trzęsie mi budą (tak jakby jeden gar nie chodził). Po podłączeniu do VAGa wywalił mi następujące błędy: 3 Faults Found: 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded Niby wszystko jasne- trzęsie budą, jest wypadanie zapłonu na 3 garze, a więc cewka... no ale wymieniłem już cewkę nr 3 (praktycznie bez poprawy...). Błędy po wykasowaniu niestety powracają, ale po jakimś czasie (np. po przejechaniu 500km). Jednak problem jest cały czas (bez względu na to, czy CHECK ENGINE się świeci, czy go nie ma). Problem pojawia się i na benzynie i na LPG i tylko w momencie kiedy silnik osiągnie optymalną temp. 90*C. Chociaż mam wrażenie, że na benzynie mniej telepie (leje Pb98). Szczególnie problem uwidacznia się po dłuższej trasie... Świeczki wymieniane w zeszłym roku (oryginały NGK). Instalacja gazowa dobrej klasy (Prins + wtryski keihin)... Dodam, że auto jeździ poprawnie - kite ma jak trzeba, raczej nie zamula... Czy to może być wina przepływki? Załączam logi dynamiczne i proszę o pomoc w ich interpretacji (chodzi głównie o wskazania przepływomierza). Co robić? Gdzie szukać? Jak żyć? Proszę o pomoc i z góry dziękuję! link do logów: https://drive.google.com/file/d/0BzQ6f8GS36yHal9VVzZEX1hEZEhwcFNNSjI1QmNTbWZPRUpv/view?usp=sharing
  4. Witam i pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...