
kamilelektryk
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O kamilelektryk

Informacje
-
Imię
Kamil
-
Miasto
łódzkie/łowickie
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2007
-
Silnik
3.0 TDI V6
-
Kod silnika
ASB
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Mógłby ktoś podać konkretne oznaczenie wtryskiwaczy od nowszych silników, które można zastosować w ASB? Czy to jest takie pełne plug and play, czy przy takiej wymianie konieczna jest modyfikacja softu silnika?
-
W tym silniku jest system Common Rail, czyli masz osobno pompę wtryskową zasilającą listwę paliwową (w tym przypadku dwie połączone ze sobą, bo dwa rzędy cylindrów) i wtryskiwacze. Póki co jeżeli padną te wtryskiwacze to niestety jedyną opcją jest wymiana na nowe, ponieważ Bosch nie uwolnił technologii regeneracji. Jeżeli ktoś twierdzi, że za kwotę 130/150 PLN robi regenerację to jest to wierutna bzdura. Za tą cenę można mieć co najwyżej sprawdzenie wtrysków i umycie w myjce ultradźwiękowej, co szczególnie sytuacji nie poprawi.
-
buczenie pompy i piana w zbiorniku wspomagania
kamilelektryk odpowiedział(a) na eliteraptor temat w Audi A4 B6/B7
Muszę to sprawdzić w wolnej chwili. Dzięki za trop:) -
buczenie pompy i piana w zbiorniku wspomagania
kamilelektryk odpowiedział(a) na eliteraptor temat w Audi A4 B6/B7
Mam podobne objawy u siebie, ale pojawiają się tylko wtedy gdy temperatura spada poniżej ok. 5oC. Buczenie pompy i spieniony płyn w zbiorniku. Po kilku kilometrach, gdy się wszystko rozgrzeje cisza. Nie ma ubytków płynu. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? -
Audi a4 b7 wskazòwka wskazujaca ilosc paliwa zle reaguje
kamilelektryk odpowiedział(a) na jozin3k temat w Audi A4 B6/B7
dla zmyłki:) a tak na poważnie to też się zastanawiam po co te otwory? Może ktoś wie i napisze? Auta z napędem Quattro mają zupełnie inny zbiornik paliwa niż te z napędem FWD i te zaślepki są właśnie wykorzystane przy zbiorniku dedykowanym do napędu Quattro. -
Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze do tematu. Mój silnik ASB też miał problemy z bujaniem na biegu jałowym, obroty nie falowały. Okazało się, że trzy świece żarowe są spalone (cylindry 2, 3, 5). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Świece łatwo wstępnie sprawdzić, wystarczy podpiąć się z komputerem i odczytać kody błędów z silnika. Dwumas nie tylko powoduje szarpanie silnikiem, stuki przy gaszeniu, ale też dość charakterystyczny pisk przy redukcji biegu.
-
Sebastian ma rację, dostęp jest bardzo dobry. A czy to skrzynia manualna, czy inna, to wielkiego znaczenia nie ma, różnica tylko w wyciąganiu tej skrzyni. Jak widać na tym forum jest cała masa teoretyków, który sami boją się wziąć klucz do ręki i solidnie podłubać w samochodzie. W temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/236081-grzechotka-30-tdi/page-3 Sebastian zamieścił zdjęcia ze swojej akcji i doskonale widać, że miejsca jest tam wystarczająco dużo, żeby swobodnie działać przy rozrządzie.
-
Słychać czasem tyrkanie po odpaleniu auta - proszę o opinię!
kamilelektryk odpowiedział(a) na Methestel temat w 3.0TDI
Szkoda, że nie zaproponował odrazu mineralnego. Żal słuchać takich pożal się boże specjalistów. -
Myślę, że ten pan nadałby się do programu "Będzie pan zadowolony"
-
To prawda. Ja w swoim mam w miarę wiarygodny przebieg 245 tyś potwierdzony przez ASO, ale samochody, które wcześniej oglądałem miały spokojnie nakręcone po 350 - 400 tyś.
-
Masz rację. Ale zdarzają się przypadki, na szczęście bardzo rzadko (jeden był opisany na tym forum) przeskoczenia rozrządu bez wcześniejszego grzechotania. To są wszystko sytuacje skrajne, ale i takie bywają.
-
Kolejność numerowania cylindrów - wymiana świec żarowych
kamilelektryk odpowiedział(a) na Amano temat w 2.7TDI
Widać takich mamy mechaników -
Ale to była wcześniej mowa o wymianie uszczelki pod głowicą. Części plus robocizna. Ze słupkiem miałem na myśli bardziej sytuacje, kiedy masz cały osprzęt dobry, a poleciał rozrząd i doszło do kolizji zaworów z tłokami. W takim przypadku moim zdaniem remont jest nieopłacalny. Wtedy lepiej kupić taki słupek i przełożyć osprzęt. Pieniądze wyjdą podobne, ale zyskujesz w zasadzie nowy silnik na gwarancji. Ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje i do każdego przypadku trzeba podchodzić indywidualnie.
-
Silnik bez osprzętu. http://allegro.pl/silnik-audi-a6-3-0-tdi-asb-nowy-12m-gwarancji-i4542860894.html
-
Nie było silników ASB bez DPF. Jeżeli ktoś sprzedaje taki samochód bez DPF to znaczy, że został wycięty. Pytanie tylko, czy zostało to zrobione sensownie, czy na pałę, żeby samochód opchnąć. Oglądałem jakieś pół roku temu A4 w sedanie z silnikiem ASB i już na pierwszy rzut oka widać było, że ktoś oszczędzał na serwisowaniu auta. Turbina została wymieniona, ale nie na oryginalną, tylko na coś niewiadomego pochodzenia. Na dodatek ktoś był na tyle szalony, że do nowej turbiny zostały dospawane, a raczej dosmarkane oryginalne flansze. DPF wycięty na pałę. O choince na desce nie wspomnę.