Skocz do zawartości

Adam B

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Adam B

Informacje

  • Imię
    Adam
  • Miasto
    Białystok

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Adam B

0

Reputacja

  1. Chyba właśnie jeszcze utnę ten niebiesko-żółty i brązowo-zielony i dolutuję nowe kabelki. Kostki sprawdzałem i siedzą dobrze. Palcami ściskać i sprawdzać nie próbowałem
  2. Witam, Opiszę całą historię żeby zobrazować dokładnie problem. Otóż z popękanymi kablami w gumowej przelotce, między drzwiami kierowcy a kabiną, miałem problem od kiedy kupiłem auto. Na początku nie działał centralny zamek w drzwiach kierowcy z pilota. Znajomy autoelektryk pokazał mi w czym problem i polutował kable za 1 razem. Po około 4-5 latach znów zauważyłem, że drzwi kierowcy się nie zamykają z pilota no i głośnik w drzwiach przerywał. Wtedy domykanie szyb z kluczyka, sterowanie lusterek i elektryczne szyby z panelu kierowcy (mam tylko przednie elektryczne, tył na korbki) wszystko działało. Zabrałem się do lutowania kabli po odciągnięciu tej gumy, gdzie miejsca jest jak na dłoń niemowlaka. Cały dzień leżałem na ziemi i walczyłem żeby jakoś to połapać. Jak skończyłem okazało się, że zamek zaczął działać, ale szyba nie działa. Później zauważyłem, że przestało działać domykanie z kluczyka i sterowanie lusterek oraz nie świeci się czerwone światełko w drzwiach jak otworzę. Z tego co działa to centralny (ale nie miga też czerwona lampeczka w drzwiach po zamknięciu samochodu - chyba od alarmu), na komputerze normalnie pokazuje kiedy drzwi są otwarte. Wtedy się zdenerwowałem, że pewnie jakiś inny kabelek mi pękł jak tam dłubałem i zostawiłem to na dłuższy czas. Teraz znów pękły moje marne luty i zabrałem się do tego porządnie - rozebrałem drzwi, wyciągnąłem wtyczkę i wyjąłem to na zewnątrz, podokładałem trochę kabelków, polutowałem, dałem koszulki termozgrzewalne. W efekcie głośnik znów odżył i działa centralny zamek, ale sterowanie szyb z panelu kierowcy, domykanie z kluczyka, sterowanie ustawieniem lusterek i światełko dalej nie działają. W sumie nie ruszałem niektórych kabli, które były wcześniej lutowane (np. niebiesko-żółty i brązowo-zielony na zdjęciu): I może być tak, że gdzieś pod koszulką się przerwało lub któryś z kabli jest pęknięty pod izolacją. Podłączyłem dziś pod komputer i wyświetliło całą choinkę błędów, ale to wiadomo jak przerwane kable były, więc usunąłem je i zostały te dwa: Oczywiście przewaliłem też internet i doczytałem, że może być to wina modułu komfortu. Czy to możliwe, że jak te kable były popękane to któryś dotknął drugiego i poszło jakieś zwarcie i spaliło się coś w module? W sumie dziwne, bo wszystko działało, dopiero jak zacząłem grzebać to przestało działać. Może ktoś wie, w którym kabelku ewentualnie szukać winy?
  3. Dzięki, miałem numer z siłownika. Zamówiłem zamiennik z alledrogo
  4. Ok dzięki. Dokładnie jak zdjąłem te cięgno to od razu przy zamku odskoczył metalowy ,,haczyk" i rygiel zaczął się blokować. Póki co to nawet nie mam nawet kluczyka, bo wszystko wymontowałem, ale mogę od środka otworzyć podważając ten metalowy ,,haczyk". Póki co nie będę korzystał z bagażnika, ale przynajmniej nie będzie mi skakać na wybojach i mam zamknięte auto. Tak wygląda, że siłownik nie cofa cięgna. Zamawiam nowy na allegro i dam znać czy to to. Dzięki za porady
  5. Ok dzięki za sugestię. Zaraz pójdę wymontuję ten siłownik. A da się to jakoś ręcznie zablokować żeby rygiel zaskoczył i ten bagażnik nie otwierał mi się i mi nie stukał jak jeżdżę dopóki go nie naprawię? Bo tak z grubsza próbowałem zobaczyć jak to wszystko działa, ale wszystko trzyma się tam ,,sztywno".
  6. Rygiel jest ,,luźny" czy to śrubokrętem, czy to próbuję zamknąć klapę ten jakby ,,haczyk" w zamku nie blokuje się tylko ,,lata" luźno. Na komputerze pokazuje ciągle otwartą klapę.
  7. Witam, Mam ogromny problem z klapą bagażnika. Otóż jakiś czas temu zauważyłem, że niestety od upływu czasu popękała guma na klamce klapy (przedstawiam zdjęcie): Przez dłuższy czas nie było żadnego problemu, ale ostatnio otworzyłem bagażnik i jak spróbowałem go zamknąć to rygiel w ogóle nie zaskoczył i w efekcie jeżdżę z całkowicie otwartą klapą (na większych dziurach słyszę jak klapa się lekko otwiera i uderza z powrotem, a mnie boli serce). Pomyślałem, że dostała się do środka woda i zalała ten mikrostyk, więc rozebrałem tapicerkę, wymontowałem tą listwę z klamką (namordowałem się z tym wszystkim strasznie, bo minusowa temperatura nie pomaga). Gdzieś wyczytałem, że ktoś przelutował te dwa kabelki i zaczęło wszystko działać: Ale zanim się za to zabiorę, postanowiłem podsuszyć w domu wszystko suszarką i jeszcze raz sprawdzić czy może nie zacznie działać, a jakby zaczęło działać to uszczelnić gumę w klamce i przed chwilą spróbowałem podłączyć wszystko i zaobserwowałem, że jak wciskam ten malutki przycisk to z lewej strony klapy, gdzie jest zamontowany jakiś silniczek/siłownik czy coś w tym stylu (przedstawiam na zdjęciu): Przy wciśnięciu słychać charakterystyczne ,,tyk", które otwiera klapę. To samo się dzieje jak wciskam przycisk otwarcia klapy na pilocie, więc ten przycisk jakby działa i już nie jestem pewien czy to, że nie rygluje zamka to jest na pewno wina klamki. Teraz nie wiem czy próbować bawić się w lutowanie, a jak nie zadziała czy kupować tą listwę na allegro czy to może być wina czegoś innego. Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
  8. Witam Panowie, krótkie pytanie (wiem, że jakbym przekopał 86 stron tematu to bym odnalazł odpowiedz, ale mam lekkiego kaca i ciężko mi się myśli ) - Audi A4 B6 1.9 TDI silnik AWX - Ferodo na przód mają być z oznaczeniem FDB1717 ( takie - http://allegro.pl/ferodo-klocki-hamulcowe-audi-a4-b6-b7-a6-c5-exeo-i6543266962.html) ? A na tył jakie oznaczenie ( w sumie przednie mi się kończą, ale i tył się zbliża to przemyślę). Wole się upewnić, bo za pierwszym razem jak wymieniałem praktycznie świeżo po zakupie (pierwszego mojego) auta to dałem do warsztatu, nie znając się kompletnie, żeby mi wymienili i wstawili zapewne jakiś szajs, który wiecznie piszczy przy hamowaniu Ok przekopałem trochę internet i znalazłem, że na tył oznaczenie FDB1083 (http://allegro.pl/ferodo-klocki-hamulcowe-tyl-audi-a4-b6-i6515150114.html - jeżeli to te to nawet nie będę się szczypał na 70 zł). Zgadza się?
  9. Dzięki za odpowiedź. Wentylator chodzi. Później sprawdzę czy jest czynnik. Ewidentnie coś tam się stało, bo było stuknięcie i klima przestała działać jak ręką odjął. Nie chcę tak w ciemno jechać do serwisu klimatyzacji, bo znowu mnie naliczą na bogato. Na forum o klimatyzacjach ktoś mi pisał, że mogła odpaść tarcza zabierakowa od sprężarki, że to częsta wada w tych samochodach. Spotkał się ktoś z czymś takim?
  10. Witam wszystkich, Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc. Wiem, że sam opis może być niewystarczający, ale macie doświadczenie w tych sprawach, którego ja nie posiadam. Otóż tak jak napisałem w temacie, ciąg dalszy mojego pecha, jakiś czas temu rano jadąc do pracy, oczywiście z włączoną klimą, coś mi na zakręcie "stuknęło" z przodu samochodu, taki dziwny dźwięk jakby z przodu z prawej strony, dźwięk słyszany też jakby od strony deski rozdzielczej, ale nie centralnie spod, tylko po prostu gdzieś pod maską. Przestraszyłem się, że może koło mi się poluzowało, wyłączyłem klimę i radio żeby mi nic nie przeszkadzało w nasłuchiwaniu, wysiadłem i sprawdziłem czy koła dokręcone, rzuciłem okiem czy nie lata mi nic pod maską i wsiadłem do samochodu w całkowitej ciszy i podczas jazdy nic dalej nie stukało. Dojechałem tak do pracy. Później wracając włączyłem radio i klimę, a tu się okazało, że klima całą drogę dmuchała ciepłym powietrzem... i już wiedziałem, że te stuknięcie było w "klimie". Dodam, że 2 lata temu kupiłem ten samochód i klima tak samo dmuchała tylko ciepłym, zajechałem do serwisu klimatyzacji i powiedzieli, że sprzęgiełko klimy nie działa i mi za 400 zł wymienili. Czy to mogło znów zepsuć się sprzęgło klimy? A jak nie to w takim razie co tam mogło paść? Kody błędów z: vag com (eng): ------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 8E0 820 043 A Component: A4 Klimaautomat 0712 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent polski vag: ------------------------------- 1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY 604 Potencjometr w V71-G113 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY Pozdrawiam, Z góry dzięki za odpowiedzi
  11. Witam wszystkich, Od dwóch lat jestem posiadaczem najlepszego samochodu na Świecie czyli Audi A4 B6 1.9tdi Avant z silnikiem AWX. Jest to mój pierwszy samochód, moja chluba, duma i póki co moje życiowe osiągnięcie, na które zarobiłem ciężką fizyczną pracą . Niestety prawo jazdy mam jeszcze krócej niż samochód, w domu przeważnie też nie było samochodu, więc w sprawach samochodowych, można powiedzieć, że dopiero "raczkuję". Dodatkowo moja Niunia, jak na kobietę przystało, potrafi spłatać figla, więc będę prosił o pomoc i rady bardziej doświadczonych użytkowników i mam nadzieję, że nie spotkam się z krytyką mojej niewiedzy. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi oraz całą resztę nieposiadaczy Moja ślicznotka:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...