Radek_
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
9 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Radek_
Informacje
-
Imię
Radek
-
Miasto
Warszawa
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2012
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CNCB
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Osiągnięcia Radek_
0
Reputacja
-
Posiadam w swoim samochodzie 8R0953568S i ona nie obsługuje Multifunkcję. Zastanawiam się nad zmianą na literę Q
-
Długo myślałem nad tematem. Wymieniłem świece, zostały sprawdzone kable. Problem nie ustępuje a jeszcze bardziej się nasilil. VAG - brak blędów. A mianowicie długo trzeba kręcić rozrusznikiem, silnik niby odpala ale pracuje może tylko 2 cylindry (odnoszę takie wrażenie, dławi się i obroty wg. zegara na poziomie 150-200 od/min). Wystarczy zgasić i za drugim razem odpala bez problemu. Ostatnio próbowałem pokombinować z odpalaniem. Niby udaje się. Opowiadam - przekręcam kluczyk w położenie zapłonu, wyłączam zapłon nie kręcąc rozrusznikiem i dalej probuję odpalić. Niby odpala zdecydowanie lepiej a może nawet i tak jak ma być - tylko kilka razy to spóbowałem i nie chce jeszcze nic stwierdzać. Na jednym z rosyjskich forów przeczytałem, że jednemu gościu mechanik powiedział, że to dość częsty problem w audi i występuję kiedy umiera przekaźmik sterujący pompą paliwową. Teraz mam pytanie - czy mógłby ktoś dać opis kostki na pompie paliwowej która mieście się w zbiorniku? Tam są cztery przewody. Wydaje mi się, że tam są dwie masy i jeden od wskaźnika poziomu a drugi od pompy. Podlączalem miernik, i tylko na jednym było napięcie 2.5V (dwa i pół) zarówno po przekręceniu kluczyka jak i po odpaleniu silnika. Po odlączeniu kostki od pompy i przekręceniu kluczyka w położenie zapłon miernik pokazał 5V. Czy takie napięcia mają być? Mierzone między masą samochodu a jednym z pinów dwóma różnymi miernikami. Kolejne pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik od pompy, i czy po drodze do zbiornika są jeszcze jakieś elementy. A może to ten sam przewód co na bezpieczniku/przekaźniku i nie ma sensu grzebać przy zbiorniku jeżeli można podlączyć miernik do bezpiecznika? Ma ktoś może schemat elektryczny jak to wygląda?
-
Spróbuj odpiąć sondę lambda, wtyczka znajduje się pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Miałem podobnie, ale bez LPG, zamiana sondy rozwiązała problem odpalania.
-
Odłącz/odetnij sondę lambda.
-
Obstawiam sondę lambda
-
W necie przeczytałem, że to może być związane z IMMO, słaby sygnał i t.d.. Dziś, po pięciu dniach stania (jeżdzę bardzo rzadko), z innego klucza samochód odpalil odrazu. Próbowałem również z poprzedniego klucza, odpalał bez problemu, moze za mały odstęp czasowy od poprzedniego odpalania (1-2min). Spóbujcie od innego kluczyka i napiszcie czy są jakieś zmiany.
-
Spróbuj wrzucić przewód z minusa akkumulatora na korpus silnika. Mialem coś podobnego, problem rozwiązał dodatkowy przewód na 'zdrową' masę.
-
Witam, dotychczas silnik odpalał z pół obrotu. Zimą rzadko jeżdziłem, miałem często rozładowany akumulator, i z tego powodu nie zawsze moglem odpalić, trzeba było kombinować przy akumulatorze. Teraz akumulator jest OK, ale nie zawsze już odpala z pół obrotu, czasem trzeba potrzymać kluczyka dłużej, nawet 3 sec. Po odpaleniu nie mam żadnych uwag, silnik pracuje równo, nie faluje i t.d. Komputer nie sprawdzalem. Co mogło się stać ? P.S.1 Wpadlem na pomysł, że to może być zawór zwrotny paliwa albo coś w układzie paliwowym. Silnik najpierw niby uruchamia się, potem gaśnie, i dopiero po 1-2 sec kręcenia odpala. P.S. 2 Po długim surfuwaniu w necie doszedłem do wniosku że przyczyn może być kilka: filtr paliwa (2 lata temu wymieniałem), kiepska jakość paliwa, pompa paliwa która mieści w sobie zawór zwrotny. No i szczelność układu który będę rozpatrywał w ostatniej kolejności. Czy ktoś mógłby powiedzić, w który moment ma zadziałać pompa - w pozycji 'zapłon' czy dopiero jak zacznie kręcić rozrusznik?
-
[AHU] - Brak napięcia, urwana masa, sprawny akumulator
Radek_ odpowiedział(a) na v3n0m temat w Audi A4 B5
Od miesiąca mam ten sam problem. W serwisie wrzucili mi przewód od akumulatora do silnika i póki co tak jeźdzę. Nie mialem czasu w tym grzebać.