Skocz do zawartości

mieton

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mieton

Informacje

  • Imię
    maciek
  • Miasto
    Jaworzno

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia mieton

0

Reputacja

  1. Wczoraj w serwisie skrzyń automatycznych AutoMax ASB w Sosnowcu wymienili w moim tiptronicu olej,filtr i uszczelkę.Wymienili mi tez olej w skrzynce z której wychodzi wał i w tylnym moście,podpięli kompa sprawdzili parametry i czy były błędy. Olej w skrzyni był czarny,wkład filtra także mocno sfatygowany. Do każdego z podanych wyżej mechanizmów musieli użyć innego oleju, łącznie trzy rodzaje razem ok 10L .Za wymianę z olejów,filtra,uszczelki i podpięcie do kompa wzięli 900zł wydaje się to może duża kwota ale nie robi sie tego tak często jak w silniku poza tym każda wymiana oleju zmniejszy ryzyko awarii i związanej z nią kosztownej naprawy. Z tego co mi powiedzieli to oni leją tam oleje Fuchsa. Po wymianie odczuwalna różnica,ogólna ale nie jakaś wielka poprawa dynamiki a biegi wchodzą już ledwie wyczuwalnie.Kolejna wymiana na mojej liście odchaczona;)
  2. mieton

    Stuki z silnika

    Tak się składa że ten film to z innego auta;) Dzisiaj rano postanowiłem spróbować dokręcić kolektor wydechowy, silnik zimny więc zacząłem macać gdzie śruby i jakie podejście do nich będzie. Okazało sie że na 4 cylindrze w dolnym w otworze od kolektora brakuje szpilki z nakrętką i podkładką.Odpaliłem silnik i wyczułem tam mini przedmuch. Później spróbowałem włożyć w ten otwór drucik żeby sprawdzić czy jest otwór w głowicy i niestety w otworze jest urwana szpilka, poprzedni grzebacz urwał. Zaś dojście do otworu jest o tyle trudne że przysłania je katalizator i w tym stanie próby rozwietru starej szpilki odpadają. Z tego co widzę to potrzebny jest demontaż min. katalizatora i wielu innych elementów żeby mieć jakie kolwiek dojście do otworu a i tak będzie ciężko powiercić bo odległość od głowicy do nadwozia jest mała. Odpuściłem sobie próby luzowania i dokręcania reszty szpilek bo nie jestem pewien ich wytrzymałości. Temat rozwiercana też narazie odpuszczam bo na dniach robie inne naprawy a potem zobaczę jak z tym kolektorem,może ktoś się tego podejmie w rozsądnych pieniądzach i ten dziwny stukot zniknie
  3. mieton

    Stuki z silnika

    Witam!! Niedawno zauważyłem że z silnika wydobywają się dziwne stuki. Wydobywają się tylko w czasie szybkiego naciśnięcia na pedał gazu a jak odpuszczam już ich nie słychać. Tak się dzieje podczas przyspieszania i słychać tylko do 3-4 tys obrotów. Ostatnio próbowałem zlokalizować te stuki. Odpaliłem po dłuższym postoju, szwagier naciskał na gaz a ja nasłuchiwałem, wydobywają się z lewej strony silnika i tylko wtedy zanim silnik się zagrzeje, 1,5 min lekkich przegazówek i następuje cisza. Jak go szybko przegonie to stuki zanikają, zaś po relaksacyjnej jeździe jak temperatura spadnie stuk podczas przyspieszania słychać znowu i zanik po zagrzaniu. Pytałem kilku mechaników i każdy sugerował że na początek najtaniej i najprościej będzie spróbować dokręcić kolektor wydechowy bo jeden cylinder pierdzi i że prawie zawsze stukiem sie to objawia. Moi znajomi mieli podobne przypadki z silnikami w motocyklach, ewidentny stuk z głowicy jakby za duży luz na zaworze lub uszkodzone gniazdo ale wystarczyło dokręcić lub wymienić uszczelki pod kolektorem wydechowym i wszystko wracało do normy. Dodam że nie zauważyłem spadku mocy a test na kompie nie wykazał błędów. Czy ktoś z was miał podobny przypadek?? O to film na którym słychać właśnie taki stuk
  4. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!! Jestem z Jaworzna, niedawno stałem się posiadaczem A4 B6 1.8T Avant Quattro Tiptronic. Zaglądam na to forum często gdyż tutaj roi się od pomocnych informacji a w przyszłości na pewno podzielę się spostrzeżeniami co do eksploatacji tego auta. Pozdrawiam!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...