Skocz do zawartości

Sevvv

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sevvv

Informacje

  • Imię
    A
  • Miasto
    Łódzkie

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Sevvv

0

Reputacja

  1. Witajcie, mam problem z silnikiem BPW. Początkowo wydawało się, że problem jest z samym DPF. Jakieś pół roku temu silnik zaczął wchodzić w tryb awaryjny co jakiś czas (pomagało ponowne odpalenie). Po jakimś czasie check engine świecił się cały czas. Praktycznie od dłuższego czasu świeciła się kontrolka z DPF. DPF został najpierw w serwisie przeczyszczony komputerowo (pomogło na tydzień), następnie został oddany do regeneracji. Przy okazji demontażu okazało się, że turbo puszcza olej więc turbina również została wymieniona na zregenerowaną. Po kilku dniach znów DPF dawał o sobie znać. Wymieniony został zawór EGR (stary był totalnie zawalony sadzą) oraz przeczyszczony został kolektor, który również był praktycznie niedrożny. Podczas jazd testowych po serwisowaniu, mechanik zdziwił się, że samochód bierze ponad litr oleju na około 1200km. Potwierdziłem, że faktycznie dolewam około litra na 1000 i stwierdził, że prawdopodobnie dół silnika jest do remontu. Łudzi się jeszcze, że zapchana może być odma, która nie była sprawdzana. Samochód jest aktualnie na chodzie i od ostatniego serwisu przejechał może z 200km. Mechanik sugerował, żeby zbytnio nim nie jeździć tylko od razu podjechać w celu sprawdzenia odmy, żeby nie zasyfić tych nowych części. Macie jakieś propozycje jak sprawdzić ten silnik, ale żeby nie niosło to za sobą za dużych kosztów i czy opłaca się jeszcze w niego inwestować?
  2. Poszedłem po rozum do głowy i biorąc pod uwagę też mój "dynamiczny" styl jazdy zdecydowałem się jednak na zimówki Nokian WR D4 205/55 r16 91H Na ten moment wrażenia pozytywne choć jak wiadomo śniegu jeszcze nie ma, żebym mógł się wypowiedzieć obiektywnie. Co do wlepki - nie ma podanych indeksów albo jestem wyjątkowo ślepy. Widzę tam jedynie ciśnienia oraz rozmiary, które są kompatybilne z tym modelem.
  3. Cześć, planuję zakupić opony całoroczne Vector 4Seasons G2: https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1577256-goodyear-vector-4seasons-g2-20555-r16-91-h Nie mogę się zdecydować ze względu na indeks prędkości. Można spokojnie zostać przy H czy lepiej wziąć V?
  4. Witam. Czas zmienić olej i zastanawiam się nad: 1. Motul Specific 5W30 - http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4321-Motul-Specific-504-00-507-00-5W30-5L.html 2. Valvoline SynPower XL-III C3 5W30 - http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5036-Valvoline-SynPower-XL-III-C3-5W30-5L.html Zależy mi na cichej pracy silnika. Z forum wyczytałem, że teoretycznie Valvoline powinien być lepszy. Moglibyście doradzić (silnik 2.0TDI BPW z DPF)? Tak jeszcze zapytam z innej beczki jako totalny laik - jak postąpić w przypadku wizyty w ASO Audi z własnym olejem? Generalnie oddając im baniak nie mam 100% pewności, że wleją to co im przywiozłem
  5. Nie zrozumiałeś. Jeżeli dodam gaz i za chwilę hamuję to fis nie zdąży zrzucić do 0.0 l/100km, tylko zostaje tak jakby ostatnia wartość chwilowego spalania przez co również momentalnie rośnie średnie spalanie. Gdy dojeżdżam przez dłuższy czas bez dodania gazu to się zeruje. A to, że silnik na postoju pobiera paliwo to chyba logiczne coś około ale nie np. 18l/100km bo FIS nie ogarnia...
  6. Dzisiaj rano znowu jechałem to miałem pełny zbiornik (wg wskazówki), a jak wracałem z pracy to wskazówka była w połowie między kreskami. Coś nie bardzo chyba z dokładnością u mnie jest. FIS też ma swoje przeboje. Stoję na światłach a on pokazuje np chwilowe spalanie 12l/100, albo ruszam rano pokazuje dystans 800km, a jak wracam to już zjeżdża do 620. (do pracy nie mam więcej niż 30km). A jeśli chodzi o obroty to często mam tak, że im bliżej do zatrzymania tym obroty lecą trochę w górę. Nie jest to jednak szczególnie uciążliwe.
  7. Ok dzięki. Zrobię jak mówicie. A jakieś sugestie co do tych obrotów?
  8. Witajcie. Od kilku tygodni jeżdżę A4 B7 2.0TDI z multitronic i DPF. Nurtują mnie dwie kwestie odnośnie tego silnika. Kilka dni temu zalałem prawie do pełna zbiornik. Przerwałem po zalaniu 45 litrów. Trochę paliwa jeszcze było więc i tak by zaraz był pod korek. Wskaźnik pokazywał pełny zbiornik. Po przejechaniu 100 km wskazówka paliwa była prawie już prawie na pierwszej białej kresce. Co ciekawe jeździłem spokojnie, może 4-5 razy trochę mocniej przycisnąłem. Zajechałem na stację po 104 km od ostatniego tankowania i teraz dolałem już do pełna. Okazało się, że weszło 16 litrów. Czy jest to możliwe, żeby ten silnik miał aż takie spalanie? Dzisiaj znowu dolałem po 100 km i weszło 10 litrów. Druga kwestia jest taka, że przy hamowaniu silnik dalej trzyma obroty. Po zahamowaniu potrafi je jeszcze przez około 1-2s utrzymać ~2RPM. Czy jest to normalny objaw? Zdarzyło mi się, że zapaliła się kontrolka DPF, ale przepaliłem jadąc autostradą przez około 30-40km na trybie S przy 3k RPM i na razie jest spokój. DPF wymaga wymiany czy jeszcze się na nim pojeździ? Czy może mieć on również wpływ na to, że auto czasem się dławi przy przyśpieszaniu? Na koniec mam jeszcze pewien problem z resetowaniem się FIS. Po mniej więcej 3 godzinach postoju się resetuje. Gdzieś wyczytałem, że to może być spowodowane akumulatorem, który należałoby wymienić. Dzięki z góry za pomoc Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...