
romus
Pasjonat-
Postów
31 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O romus

-
Obydwie średnice łożyska współpracują z piastą, bo piasta ma też dwie średnice
-
Odnośnie wymiarów łożysk. Są dwie średnice żeby było łatwiej zamontować (wcisnąć) piastę w to łożysko (dotyczy też demontażu) - po prostu piasta nie jest wciskana przez całą szerokość łożyska (w przypadku jednolitej średnicy) a luźno "wchodzi" przez odcinek o większej średnicy i na wcisk wchodzi dopiero około 1 cm. Oczywiście piasta ma również dwie średnice więc nie pracuje "połową powierzchni" a na całym wymiarze. Łożysko montuje się większym wymiarem na zewnątrz, z reszta po rozebraniu wszystkiego dokładnie widać co i jak - szczególnie na piaście. Odnośnie samej wymiany - z użyciem prasy to rzeczywiście trzeba wymontować całą zwrotnicę, ale ściągaczem (przypominającym śrubę z nakrętką i odpowiednimi tulejkami) można dokonać operacji na samochodzie a przy minimum orientacji (przy drugim łożysku) cała operacja nie trwała dłużnej niż 40 minut
-
Ja przepływkę czyszczę płynem (sprajem) do czyszczenia okładów hamulcowych - psikasz bezpośrednio z pojemnika na przepływkę, preparat fajnie wszystko myje i dosłownie kilka chwil później wyparowuje w całości. Nie trzeba dotykać żadnym pędzelkiem
-
Kolego jak nic nie pomaga to zobacz jeszcze drążek kierowniczy (nie końcówkę) - musisz zdjąć osłonę z maglownicy i tam kulę trochę posmarować - lubi tam skrzypieć. Powodzenia
-
Witam A ja tej firmy nie polecam. W golfie II (przód) stukały od nowości, w 100 C4 (przód) samochód był bardzo niestabilny, po wymianie na sachs problem ustąpił, w A4 (tył) sprawność nowych po miesiącu użytkowania około 54 % - w zasadzie tyle co na starych. Każdy sam niech decyduje, ja wiem jedno - nigdy więcej KYB
-
Środek do czyszczenia układów hamulcowych w sprayu - czyści idealnie i bardzo szybko odparowuje.
-
[B5 AEB] Problemy z rozruchem silnika 20-30 minut po zgaszeniu. Proszę o pomoc.
romus odpowiedział(a) na stuff temat w Audi A4 B5
Do STUFF Sprawdź, czy silnik (kolektor) nie zalewa się gazem z nieszczelnego osprzętu (parownik, wtryskiwacze) - masz objawy dokładnie jak u mnie - winny był parownik. Proponuję zakup piany (testera) do gazu i sprawdzenie wszystkich przewodów, szczególnie podciśnieniowych, czy nie ucieka nimi gaz. Odnośnie jazdy tylko na benzynie - jak długo jeździłeś - ponad 2 dni? Bo jak nie, to może to jeszcze nic nie znaczyć. Gazu między zbiornikiem a parownikiem jest całkiem sporo i trzeba "trochę" czasu zanim wszystek wydostanie się ewentualnymi nieszczelnościami i nie będzie już zalewać kolektora. Pozdrawiam -
Witam. Kiedyś miałem podobnie, powyżej 4 tyś nie było czym jechać (chociaż na gazie odrobinę lepiej) a stało się to po zatankowaniu jakiegoś lipnego paliwa (zupy) na orlenie. Na vagu pojawiały się jakieś błędy z sondą (możne jeszcze jakieś - nie pamiętam) ale mechanik generalnie rozkładał ręce (chociaż za podpięcie kompa kasował). Męczyłem się tak ze 3 miesiące aż musiałem zdemontować kierownicę - więc odpiąłem aku. Wiadomo że zresetował się sterownik silnika - po zaadaptowaniu wszystkiego jakie było moje zdziwienia jak samochód zaczął normalnie jeździć. Może więc zresetuj sterownik silnika - nic to nie kosztuje ani nic gorszego nie powinno się stać - może pomoże. Ja jak widzę jakieś "dziwne" zachowanie silnika, zwłaszcza ze mam gaz (sterownik silnika uczy się głupot od gazu) - zaczynam właśnie od tego - najczęściej pomaga. Pozdrawiam
-
Kolego, główna "listwa" bezpieczników prawdopodobnie wygląda u Ciebie jak na tej aukcji http://www.allegro.pl/item819817442_bezpiecznik_przekaznik_audi_a4_1_9_tdi_90k_b5_98r.html i jest zamontowana tak jak jest pokazana na fotce tzn przekaźnik 213 od drzwi - zatem przekaźnik 229 jest drugi od "środka". Dokonaj zakupu 99 od jakiegoś VW i wymień - ma działać. Wydaje mi się że gmeranie w elektronice nie jest tu najlepszym rozwiązaniem (aczkolwiek pewnie możliwym)
-
przeczytaj to co napisałem wcześniej - "da rade wymienić przez otwór nad bezpiecznikami" - przedostatni na głównej listwie patrząc od brzegu i na spokojnie będzie działał no chyba ze nie masz obecnie w swoim trybu czasowego w ogóle
-
nie trzeba zmieniać manetki i nie trzeba dawać dodatkowych kabli - zmienić tylko trzeba przekaźnik sterujący wycieraczkami. W tej chwili nie pamiętam czy ten z możliwością sterowania to 229 czy 99 ale raczej 99. Da rade wymienić to ustrojstwo przez otwór nad bezpiecznikami
-
[ALL B5] Sterownik silnika szyb elektrycznych - złącze
romus odpowiedział(a) na august temat w Audi A4 B5
2/ZV - domykanie szyb po przy trzymaniu kluczyka - sygnał "minus" z pompki centralnego zamka. 5/FAH - ze schematu wynika że jest to plus po stacyjce czyli styk nr 15 -
Kolega mstan ma rację - pompa nie pracuje od razu po przekręceniu kluczyka tylko dopiero od chwili włączenia rozrusznika - i tak ma być. "Włączyc zapłon. Powinna byc słyszalna przez chwile praca pompy" - błąd w książce! Kolega byko ma LPG - jak z pompą paliwa będzie ok to radzę sprawdzić czy przypadkiem gaz nie zalewa silnika - kolektor jest całkiem długi więc i gazu sporo się tam zmieści - silnik przed odpaleniem musi to "przepompować" żeby dostać tlenu
-
Witam, w moim przypadku (a wcale nie mam szczupłych rąk ) wyjęcie kolektora zajęło za pierwszym razem około godziny, za drugim około 30 minut. Nie jest to wcale skomplikowane, śruby imbusowe przy przepustnicy spokojnie da się wykręcić po zdjęciu plastikowej rury doprowadzającej powietrze (można tych śrub nie wyjmować a już tym bardziej przepustnicy), potem trzeba odkręcić dwie nakrętki (klucz 13) od spodu kolektora - dostęp całkiem dobry, na koniec rozpiąć opaski zaciskowe przy łącznikach gumowych (przy samej głowicy) - da się to zrobić tak żeby była możliwość ponownego ich założenia. TYLE i kolektor w górę Odnośnie tematu odmy - w IC 86 zł ori audi.
-
Najprawdopodobniej jest to zaślepka otworu aparatu zapłonowego. Jak wiadomo w ADR nie ma takowego ale w innych 1.8 (starszych konstrukcjach) aparat zapłonowy napędzany jest od wałka pośredniego i jest umieszczany właśnie w tym otworze. Samego korpusu silnika konstruktorzy pewnie nie zmienili i stąd wynikła konieczność zaślepiania tego otworu - tak przynajmniej jest w moim ADR