Skocz do zawartości

domino

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O domino

Osiągnięcia domino

0

Reputacja

  1. witam dawno mnie tu nie bylo , prace nad zabudową rozpocząłem dopiero po zakupie suba , aktóalnie posiadam innego i w najbliższym czasie wystawie fotki , sub w basreflex w kolorze zabudowy i dwie 6x9 wkomponowane po bokach w skrzynki home-made . pozdr for all
  2. Na zakupy zostało miejsce przed subwooferem . Jak potrzebuje więcej miejsca składam oparcie kanapy i przesuwam głośnik lub całkiem demontuje .Podłoga bagażnika wtedy zachowuje funkcje jak w standardowej Audi.Co do dużej obudowy to im większa tym głębszy bas jeżeli bym mógł to bym wstawił na całą szerokość bagażnika.
  3. Witam WSTĘP Zrobiłem zabudowę w bagażniku A4 i sadze że jest godna przedstawianiu na forum. Do zabudowy były mi potrzebne następujące rzeczy: arkusz płyty wiórowej gr15mm, koc szary min ok3mx2m,wkręty do drewna różnej długości od 12 do 70 mm, kleje do tapicerki do ważniejszych miejsc używałem patex, a reszta tapicerki i połączeń drewno-drewno i drewno-koc kleju wikolowego, zawiasy 2x większe* i ok 3 normalne, pleksa dwa kawałki , listwy plastikowe pod pleksy , taśma dwustronna do połączenia pleksa-listwa, oklwina ze wzorem raflowanej blachy pod wzmak , zaślepki na wkręty, ok 4dni zapalonej pracy. Koszt wymienionych rzeczy: ok 250zł + bezcenny czas Niezbędne narzędzia: wiertarka, wkrętarka, wyrzynarka, zaciski stolarskie, zszywacz. Koszt ok 500zł. Podczas tworzenia planu zabudowy musiałem uwzględnić to , że zabudowa musi być w pełni użytkowa. Zabudowę taką powinno charkteryzować przede wszystkim bezpieczeństwo (!) oraz funkcjonalność i prezencja. BEZPIECZEŃSTWO Pod jaką postacią można zauważyć bezpieczeństwo w mojej zabudowie? Przede wszystkim każdy element zabudowy jest przytwierdzony do nadwozia auta co uniemożliwia mu się poruszaniu podczas jazdy samochodem. W dwóch górnych czerwonych kołach zaznaczyłem miejsce w którym był metalowy uchwyt do czarno srebrnych uchwytów widocznych w standardowych bagażnikach, potem usunąłem go bo mi się elipsa nie mieściła ,ale w miejsce uchwytu zamieściłem kątownik łączący nadwozie z półką na elipsy (pomiędzy nimi stoi subwoofer).To samo z półką na wzmacniacze i kondensator, zaznaczone dolne czerwone koła to miejsca połączenia półki z śrubami zderzaka także kątownikami. Pod półką na elipsy przeprowadziłem wszelkie przewody w dużym peszlu i paski ściągające wzdłuż i w poprzek umożliwiające szybki demontaż i pewne umocowanie (zakotwiczenie ). Przewody są przeprowadzone pod półką z elipsami i pod otwieranym dnem półki ze wzmakiem i przeprowadzone przez dno do wymaganych miejsc (złącza głośnikowe zaciski w kondensatorze i we wzmaku trzy otwory były wystarczające na wszystkie inne złącza).Kable pod dnem umocowałem gwoździami ze specjalnymi oringami na przewody długość gwozdyków byla odpowiednia i nie przebijała na wylot płyty. W tym punkcie warto dodać że nie odpowiednio przytwierdzony zazwyczaj ciężki subwoofer podczas kolizji czołowej pojazdów bez problemu przebija tylną kanape i ląduje na przodzie ... W roli klamki do półki ze wzmacniaczem zastosowałem zamek na klucz który oczywiście spełnia większą funkcjonalność i dodatkowe bezpieczeństwo na mimowolne otwieranie się klapy. Miejsca oznaczone czarnymi kołami to wkręty łączące dwie półki. zdj 13 Ze względu na to że wzmacniacz pracuje w zamkniętym miejscu zamontowałem po lewej stronie wentylator PC 12V w kierunku wyciągowym. FUNKCJONALNOŚĆ Przy tworzeniu car audio w aucie codziennego użytku nie należy odbierać mu niezbędnego miejsca oraz aby auto z zabudową nie odbiegało znacznie od standardowego auta. Mianowicie dostęp do koła zapasowego, schowków bocznych, zachowaniu rolety,możliwość szybkiego powiększenia miejsca użytkowego bagażnika. Pod hasłem powiększenia miejsca uważam możliwość przesunięcia subwoofera lub całkowicie usumięcie go z auta , złożenie tylniej kanapy w miare płaska powierzchnia miedzy siedzeniem kierowcy , a tylną klapą. Do potwierdzenia tego dodam że zdarzyło mi się już przewozić pralkę :)Subwoofer przesunołem na fotel kierowcy na plekce położylem koc oraz zdemontowałem roletę. W moim przypadku budowę zabudowy prozpoczołem długo po kupnie sprzętu grającego. Musiałem mieć na uwadze aby subwofer zmieścił się pod roletą ,a pułka na elipsy nie była za płytka na elipsy.W dodatku po otwarciu klapy z pleksami i otwarciu dna półki z przykręconymi wzmacniaczami koło zapasowe wychodziło bez problemów. W efekcie musiałem odkręcić gumowe krążki pod subwooferem oraz zwiekszyć miejsce dla kondensatora gdyż się nie mieścił. zdj 14 Zdjęcie przedstawia otwór na dnie zabudowy dla kondensatora i czarne plastikowe paski na uchwyt .Kondensator ustawiłem pod lekkim kątem i zachodzi niżej w kierunku zderzaka ,pod płytą czego wynikiem było podszlifowanie górnej klapy z pleksą nad kondensatorem. zdj 12 WYKONANIE Najpierw określiłem sobie na jaką wysokość maksymalnie mogę podnieść tak , aby kondensator się zmieścił pod pleksą i subwoofer pod roletą. Potem jakiej szerokości będzie klapa z pleksami tak aby można było wyciągać koło zapasowe. Elementy podporowe rozstawiłem maksymalnie po dwóch stronach aby było dużo miejsca na wzmaka i resztę. Podporę styczną do oparcia kanapy tylnej dalem pod kontem takim jak oparcie. W płycie powycinałem otwory na elipsy tak aby subwoofer się zmieścił pomiędzy nimi . Zdj6 Otwory na pleksy w miejscach nad wzmacniaczem i kondensatorem. Pomimo ,że pleksy zostały wpasowane ciasno pod nimi są plastikowe listwy przykręcone do płyty wkrętami i zszywkami a do pleksy taśmą dwustronną. Zdj 8 Na wierzchu pleekse lekko zatopiłem w płycie tak aby po przyklejejeniu na niej listwa chromowa była na równo z płytą pokrytą kocem.Klapę z pleksami zawiesiłem na dużych zawiasach z ukrytymi zawiasami otwierają się na 90 st.,dolną płytę (dno)zawiesiłem na trzech zwykłych zawiasach. Nietypowe zawiasy zaznaczyłem. Zdj 19 Górną płytę wyposażyłem w zamek. Zdj 9 10 Przed przystąpieniem do wycinania otworów na wzmacniacz i kondensator należ wszystko przymierzyć wewnątrz czy się zamyka i z zewnątrz jak wszystko wygląda Zdj211 Miejsce dookoła elementów widocznych przez pleksy okleiłem okleiną srebrną z wzorem raflowanej blachy. zdj23 Po pewnym dopasowaniu pleksy rozmiarów klapy górnej należało okleić ją kocem, przy czym należało dobrze docisnąć klejone powierzchnie. Zdj 12 Półkę z elipsami pomimo oklejenia kocem dobrze wygłuszyliśmy materiałem wato-podobnym . Zszyta wata została przez czarny pasek .Starałem się tak aby po oklejeniu każdej ścianki puszystym materiałem stworzyć zamkniętą komorę. Półka z elipsami jest bez dna ale miejsca na styku z nadwoziem uszczelniłem gąbką. Zdj 11 15 Do podpór górnej klapy dołączyłem łuki jako element powierzchni zabudowy. Włożyłem po dwóch stronach trochę” waty”. ,a po lewej stronie wentylator. Zdj13 EFEKT KOŃCOWY Zdj 24 25 26 W późniejszym czasie planuje wrzucić neony pod plekse, subwoofer jest fabrycznie podświetlony na biało. Sprzęt widziany na zdjęciach to: Subwofer HFI BP12 z filtrem band pas 500 W RMS Wzmacniacz GroundZero 1.2000 650/4Ohm W RMS Kondensator GroundZero 1F Kable 20mm Komentarze i pytania mile widziane . Pozdrawiam
  4. Witam WSTĘP Zrobiłem zabudowę w bagażniku A4 i sadze że jest godna przedstawianiu na forum. Do zabudowy były mi potrzebne następujące rzeczy: arkusz płyty wiórowej gr15mm, koc szary min ok3mx2m,wkręty do drewna różnej długości od 12 do 70 mm, kleje do tapicerki do ważniejszych miejsc używałem patex, a reszta tapicerki i połączeń drewno-drewno i drewno-koc kleju wikolowego, zawiasy 2x większe* i ok 3 normalne, pleksa dwa kawałki , listwy plastikowe pod pleksy , taśma dwustronna do połączenia pleksa-listwa, oklwina ze wzorem raflowanej blachy pod wzmak , zaślepki na wkręty, ok 4dni zapalonej pracy. Koszt wymienionych rzeczy: ok 250zł + bezcenny czas Niezbędne narzędzia: wiertarka, wkrętarka, wyrzynarka, zaciski stolarskie, zszywacz. Koszt ok 500zł. Podczas tworzenia planu zabudowy musiałem uwzględnić to , że zabudowa musi być w pełni użytkowa. Zabudowę taką powinno charkteryzować przede wszystkim bezpieczeństwo (!) oraz funkcjonalność i prezencja. BEZPIECZEŃSTWO Pod jaką postacią można zauważyć bezpieczeństwo w mojej zabudowie? Przede wszystkim każdy element zabudowy jest przytwierdzony do nadwozia auta co uniemożliwia mu się poruszaniu podczas jazdy samochodem. W dwóch górnych czerwonych kołach zaznaczyłem miejsce w którym był metalowy uchwyt do czarno srebrnych uchwytów widocznych w standardowych bagażnikach, potem usunąłem go bo mi się elipsa nie mieściła ,ale w miejsce uchwytu zamieściłem kątownik łączący nadwozie z półką na elipsy (pomiędzy nimi stoi subwoofer).To samo z półką na wzmacniacze i kondensator, zaznaczone dolne czerwone koła to miejsca połączenia półki z śrubami zderzaka także kątownikami. Pod półką na elipsy przeprowadziłem wszelkie przewody w dużym peszlu i paski ściągające wzdłuż i w poprzek umożliwiające szybki demontaż i pewne umocowanie (zakotwiczenie ). Przewody są przeprowadzone pod półką z elipsami i pod otwieranym dnem półki ze wzmakiem i przeprowadzone przez dno do wymaganych miejsc (złącza głośnikowe zaciski w kondensatorze i we wzmaku trzy otwory były wystarczające na wszystkie inne złącza).Kable pod dnem umocowałem gwoździami ze specjalnymi oringami na przewody długość gwozdyków byla odpowiednia i nie przebijała na wylot płyty. W tym punkcie warto dodać że nie odpowiednio przytwierdzony zazwyczaj ciężki subwoofer podczas kolizji czołowej pojazdów bez problemu przebija tylną kanape i ląduje na przodzie ... W roli klamki do półki ze wzmacniaczem zastosowałem zamek na klucz który oczywiście spełnia większą funkcjonalność i dodatkowe bezpieczeństwo na mimowolne otwieranie się klapy. Miejsca oznaczone czarnymi kołami to wkręty łączące dwie półki. zdj 13 Ze względu na to że wzmacniacz pracuje w zamkniętym miejscu zamontowałem po lewej stronie wentylator PC 12V w kierunku wyciągowym. FUNKCJONALNOŚĆ Przy tworzeniu car audio w aucie codziennego użytku nie należy odbierać mu niezbędnego miejsca oraz aby auto z zabudową nie odbiegało znacznie od standardowego auta. Mianowicie dostęp do koła zapasowego, schowków bocznych, zachowaniu rolety,możliwość szybkiego powiększenia miejsca użytkowego bagażnika. Pod hasłem powiększenia miejsca uważam możliwość przesunięcia subwoofera lub całkowicie usumięcie go z auta , złożenie tylniej kanapy w miare płaska powierzchnia miedzy siedzeniem kierowcy , a tylną klapą. Do potwierdzenia tego dodam że zdarzyło mi się już przewozić pralkę :)Subwoofer przesunołem na fotel kierowcy na plekce położylem koc oraz zdemontowałem roletę. W moim przypadku budowę zabudowy prozpoczołem długo po kupnie sprzętu grającego. Musiałem mieć na uwadze aby subwofer zmieścił się pod roletą ,a pułka na elipsy nie była za płytka na elipsy.W dodatku po otwarciu klapy z pleksami i otwarciu dna półki z przykręconymi wzmacniaczami koło zapasowe wychodziło bez problemów. W efekcie musiałem odkręcić gumowe krążki pod subwooferem oraz zwiekszyć miejsce dla kondensatora gdyż się nie mieścił. zdj 14 Zdjęcie przedstawia otwór na dnie zabudowy dla kondensatora i czarne plastikowe paski na uchwyt .Kondensator ustawiłem pod lekkim kątem i zachodzi niżej w kierunku zderzaka ,pod płytą czego wynikiem było podszlifowanie górnej klapy z pleksą nad kondensatorem. zdj 12 WYKONANIE Najpierw określiłem sobie na jaką wysokość maksymalnie mogę podnieść tak , aby kondensator się zmieścił pod pleksą i subwoofer pod roletą. Potem jakiej szerokości będzie klapa z pleksami tak aby można było wyciągać koło zapasowe. Elementy podporowe rozstawiłem maksymalnie po dwóch stronach aby było dużo miejsca na wzmaka i resztę. Podporę styczną do oparcia kanapy tylnej dalem pod kontem takim jak oparcie. W płycie powycinałem otwory na elipsy tak aby subwoofer się zmieścił pomiędzy nimi . Zdj6 Otwory na pleksy w miejscach nad wzmacniaczem i kondensatorem. Pomimo ,że pleksy zostały wpasowane ciasno pod nimi są plastikowe listwy przykręcone do płyty wkrętami i zszywkami a do pleksy taśmą dwustronną. Zdj 8 Na wierzchu pleekse lekko zatopiłem w płycie tak aby po przyklejejeniu na niej listwa chromowa była na równo z płytą pokrytą kocem.Klapę z pleksami zawiesiłem na dużych zawiasach z ukrytymi zawiasami otwierają się na 90 st.,dolną płytę (dno)zawiesiłem na trzech zwykłych zawiasach. Nietypowe zawiasy zaznaczyłem. Zdj 19 Górną płytę wyposażyłem w zamek. Zdj 9 10 Przed przystąpieniem do wycinania otworów na wzmacniacz i kondensator należ wszystko przymierzyć wewnątrz czy się zamyka i z zewnątrz jak wszystko wygląda Zdj211 Miejsce dookoła elementów widocznych przez pleksy okleiłem okleiną srebrną z wzorem raflowanej blachy. zdj23 Po pewnym dopasowaniu pleksy rozmiarów klapy górnej należało okleić ją kocem, przy czym należało dobrze docisnąć klejone powierzchnie. Zdj 12 Półkę z elipsami pomimo oklejenia kocem dobrze wygłuszyliśmy materiałem wato-podobnym . Zszyta wata została przez czarny pasek .Starałem się tak aby po oklejeniu każdej ścianki puszystym materiałem stworzyć zamkniętą komorę. Półka z elipsami jest bez dna ale miejsca na styku z nadwoziem uszczelniłem gąbką. Zdj 11 15 Do podpór górnej klapy dołączyłem łuki jako element powierzchni zabudowy. Włożyłem po dwóch stronach trochę” waty”. ,a po lewej stronie wentylator. Zdj13 EFEKT KOŃCOWY Zdj 24 25 26 W późniejszym czasie planuje wrzucić neony pod plekse, subwoofer jest fabrycznie podświetlony na biało. Sprzęt widziany na zdjęciach to: Subwofer HFI BP12 z filtrem band pas 500 W RMS Wzmacniacz GroundZero 1.2000 650/4Ohm W RMS Kondensator GroundZero 1F Kable 20mm Komentarze i pytania mile widziane . Pozdrawiam
  5. zdjecia i opis montażu osłony miski dodam w najblizszym czasie
  6. Posiadam audi w kombi. Zawieszenie jest nieco niskie i zamontowanie w dolnej listwie zderzaka byloby zbyt niskie nawet ze sprofilowanymi kołnierzami czujnikow to tylko 35 cm. Chce pomóc tym którzy zdecydoawli sie na montaz wyzej. Przeprowadziłem montaż w domowych warunkach. System został przetestowany w ciagu 3 miesięcznej jazdy.Udalo mi sie nawet zachowac rozstaw jak podają w instr. czyli 0,3l/0,4l/0,3l. Czujniki wykrtwają wyższe krawężniki , dość cienkie pionowe rurki, i ok 0,5m na boki , nie widzi delikatnych podjazdów na R ani trawy .Centralke umieściłem za prawym swiatlem ,a wyswietlacz na lusterku. Ogółem uważam ze mi sie to udalo i warto opisac to na foum dla innych. Moj przepis na montaż 1.(najważniejsze) wyznaczyc punkty na otwory dla czujników. Do tego dorobilem sobie z kawalka drutu "wyznacznik" (coś w kształcie szczypcy) aby nie trafic wiertłem w metalkwą belę za zderzakiem (dodam ze montaż omija odkrecenie zderzaka). Wymiary podalem na foto. 2.Kabel od wyświetlacza przeciągnolem brzegiem sufitki. (przed rozpoczeciem montazu warto sprawdzic sprzet ;sam miałem nie milą niespodzianke z jednym z czujników) Jak kogoś bedzie interesowało opisze jak zrobilem oslone na miske olejową [br]Dopisany: 28 Sierpień 2009, 17:12_________________________________________________ps Wymiar pomiedzy wew. czyjnikami który nie wyszedł na foto to : 498mm
  7. dzieki za odpowiedz ,obrzeża dokładki pod zderzakiem jest bardzo skierowana w dół wiec mógłby być problemy , a jeżeli bym sie zdecydował na montaż w zderzaku to czy da sie ominąć belkę? [br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 16:45_________________________________________________może jeszcze ewentualnie polecicie mi jakieś czujniki z możliwością montażu na wys. poniżej 50cm.Czy coś na podkładkach by pomogło ? czy lepiej zaufać co pisza na allegro?(http://allegro.pl/item651094247_czujnik_cofania_parkowania_polska_instrukcja_ups.html)...???
  8. witam czy jest możliwość wysłania mi zdj z zamontowanymi czujnikami w listwie A4B5 bo nie chciał bym wiercić w zderzaku,a z kolei listwe mam o nieregularnych kształtów tzn może płasko nie przylegać dzieki za odp
  9. czy będzie organizowany jakiś zlocik w kielcach?
  10. WITAM WSZYSTKICH , CZY W NAJBLIŻSZYM CZASIE BĘDZIE JAKIŚ ZLOCIK ???
  11. kolega [mamci] ma racje ... Narazie zorganizowałem sobie dwa płaskowniki od osłony fiata125p i mam kawał blachy ok 2-3mm grubości.Mam pyt czy jak po jednej stronie zrobie dwa otwory w rampie to nie za bardzo ją osłabie?
  12. Może ktoś zna się w jaki sposób zamontować osłonę pod miskę olejową aby wytrzymywała większe uderzenia. Nie chodzi mi tu o osłonę pod cały silnik czy też skrzynię. Pytałem już w kliku motoryzacyjnych ale nie mają czegoś takiego , a na alllllegro tylko takie pod cały silnik. (pozdrawiam)[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 15:11_________________________________________________Może ktoś wie gdzie osłonę można zakupić lub ma jakąś ideę zamontowania od czegoś innego?
  13. a jak mechanik wymieniał sprzęgło to mógł też określić stan koła?[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2009, 16:35_________________________________________________czy koło dwumasowe jest widoczne po rozebraniu sprzęgła? i czy takie szarpanie może być powiazane z minimalnym znikaniem wody z chłodnicy?
  14. a za co jest odpowiedzialne to koło dwumasowe, czy jest możliwiść że mija audi nie posiada go?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...