Coś w tym jest. Pozwolicie, że dodam dwa słowa z praktyki posiadania swojej B9'ki. Niestety o ile auto ma bardzo ładne opakowanie i wizualnie wygląda przyjemnie dla oka to jednak skrywa kilka bolączek, które z czasem dają o sobie znać...
- notoryczne zacinający się panel numeryczny (układ poziomy, posiadam s-tronic'a) do przełączania między zaprogramowanymi stacjami radiowymi (przyciski kompletnie przestają reagować, pozostaje reset radia lub zmiana stacji pokrętłem mmi) - spotkaliście się z tą usterką?
- po zimie zaważyłem sporo soli pod maską - otwory serwisowe (? - widać z nich wahacz) znajdują się po obu stronach nad nadkolami i mają nieszczelne zaślepki -> koła wyrzucają brud pod maskę
- luźne, odklejające się po deszczu owiewki na klapie bagażnika avanta potwierdzam
- ostatnio zmartwiła mnie przekładnia stronica, na zimnym oleju zacząłem mieć problemy ze zmianą biegów przy manewrach parkingowych - ruszam kilka metrów na D i po zatrzymaniu nie jestem w stanie płynnie zmienić biegu na wsteczny, gałka ma opór (stopa na hamulcu i wciśnięty guzik nic nie dają, pomaga jedynie albo przejście na manual +/- i powrót i następnie na R albo dociśnięcie gałki w lewą stronę) - zaobserwował ktoś z Was ten problem?
- bardzo wrażliwy system start-stop, przy lekkim dohamowaniu do progu zwalniającego auto gaśnie i rozpędem stacza się z progu na zgaszonym silniku/ przy próbie delikatnego trzymania hamulca pod wzniesienem, silnik też potrafi się zgasić, a auto zaczyna się toczyć do tyłu (zgaszenie silnika rozpina bieg D...) w A6 C7 start-stop działa zdecydowanie przyjaźniej i bardziej intuicyjnie
- niby detal, ale jednak może denerowować - skrzypiący scroll na kierownicy od zmiany głośności - tak hałasuje, że można grać na nim różne melodie, powód do śmiechu dla pasażerów, dla właściciela niekoniecznie...
Najwyższy czas odwiedzić dealera..
Przebieg 12 tys. km. Produkcja czerwiec 2016 już z czynnikiem R-1234yf.