Skocz do zawartości

danu44

Pasjonat
  • Postów

    1285
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O danu44

Auto

  • Model
    80 B3
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia danu44

4

Reputacja

  1. Ejże... jest kolega pewien tego co pisze...? I co jada z ta baza do Francji...? Tylko pytam... PS. Tu jest moj stary post (ankieta) na jakim oleju jezdza forumowicze A4 Nie mam nic przeciwko Valvoline, sama tez kiedys jezdziłam na tym oleju. Ale prawda jest taka jak ankieta pokazuje.... http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/ankieta-jakim-oleju-jezdzi-239455/
  2. Tu masz np. jak to powinno wygladac w grupie 013 programem Vag Com 311.2 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
  3. Marcin... absolutnie nie ma sprawy. Napisałes wszystko jasno, klarownie i bez urazania. A ja odpowiedziałam tylko po to aby nawiazac do Twojej wypowiedzi, a nie krytykowac Ciebie. Koniec OT Pozdrawiam
  4. Acha, i jeszcze jedno... Nie trzeba byc chemikiem itp, zeby z internetu nauczyc sie doskonale znajomosci w danej dziedzinie. Np. oleje. Wiekszosc ludzi tu na forum ma wieksze wiadomosci niz niejeden mechanik samochodowy. Oczywiscie nie ujmujac nic profesji mechanika. Mamy tu paru kolegow ktorzy pracuja w tym zawodzie i naprawde sa doskonali. Takim przykładem np. moze byc kolega devastation... Ale On jest zawodowcem. Sa rowniez amatorzy w tej dziedzinie (samochodowej) i tak np. kolega Sztomel... ktory jest jednym z najlepszych diagnostykow w Polsce. A nauczył sie wszystkiego pare lat temu po swoim fatalnym doswiadczeniu w warsztacie samochodowy. Kiedys juz opisywałam jak pare lat temu (moje poczatki z Audi) koledzy polecili zrobienie mi logow. Pojechałam do jednego z bardziej znanych zakładów elektoro-mechaniki w okolicy. Na placu stały Mercedesy, BMW itp. auta. Poprosiłam pana mechanika( kierownik) o zrobienie logow. Na poczatku wogole nie wiedział o co chodzi. Jak mu wkoncu wyjasniłam ze koledzy na forum poradzili mi zrobienie logow, to sie wysmiał. A potem mowi... i co pani wierzy w to co pisza na forum... ja tu prowadze zakład od 20 lat i nigdy zadnych logow nie robilem. Mam skaner i tym sprawdzam co dzieje sie w aucie, a potem naprawiam... i wszyscy klienci zawsze byli zadowolen. Ale zebym jezdzł i robił jakies logi... to nie. Wiec kupiłam sobie kabelek (poczytałam na forum i w internecie co i jak) i teraz sama robie logi. A mechanikiem ani diagnosta nie jestem... tak ze wszystkiego mozna sie nauczyc. I tak jak napisał kolega jihaad... takie czasy.... Sorki za OT... i taki długi teks. PS. Kolego Marcin... absolutnie nie uzyłes liczby mnogiej słowa forum. To ja piszac o forum w liczbie mnogiej, napisalam ten wyraz w liczbie pojedynczej. Dlatego pozwoliłam sobie to odnotowac... aby ktos sobie cos nie pomyslał. Miłego wieczoru Dana PS. W ciagu ostatnich paru lat, juz kilkakrotnie było mowione o zatrzymaniu tego watku. Ale z przyczyn obiektywnych jest to niemozliwe.
  5. I dlatego tez jest to jedno z najlepszych forum w Polsce. A może i najlepsze. Wystarczy poczytać na innych forum, jak koledzy powołują się lub cytują wypowiedzi z forum a4-klub. Oczywiscie wątek "Jaki olej do TDI" is the best... PS. Wyraz forum nie ma liczby mnogiej. ---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ---------- Tylko skad statystyczny Kowalski ktory wlasnie nabył Audi A-4 (nówka nie smiganą z D....) ma wiedziec jaki to dobry, sprawdzony i markowy olej. A tu własnie moze się wszystkiego dowiedziec. Pozdrawiam
  6. Te dane od Castrol, wcale nie sa az takie tragiczne. Duzo olei ma podobne TBN. A wiekszosc firm wogóle tego parametru nie podaje. Moze problem z tym olejem lezy gdzies indziej...? Przykładowo... Motul 8100 X-Clean C3 5W40 Viscosity grade SAE J 300 5W-40 Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845 Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.7 mm2/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.1 mm2/s Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s Viscosity index ASTM D2270 172 Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F Flash point ASTM D92 234°C / 453.2°F Sulfated ash ASTM D874 0.80% weight TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g PS. Jak by sie komus nudziło to moze sobie to forum poczytac. Nie o olej chodzi, ale ciekawostki tam sa. Forum mechaniczne - forum dla mechanikw :: - Koszt podpicia komputera do samochodu Np. podpiecie kompa i skasowanie błedów... od 50 do 150zł Przełozenie silnika 1.9 tdi... od 200 do 300 zł....
  7. Kazdy chyba sam wie jak moze wyglądac brudny silnik wewnatrz... Gdyby nie, to tu jest przykład. Jeszcze nie jest zle... A to juz chyba TOT...
  8. Alez tu sie dzieje... chyba najlepszy watek na forum... nono Ale tak na powaznie, to ta dyskusja o płukance jest podobna do dyskusji (inny watek) jaki olej napedowy tankować. Jedni uważają, ze najlepsze paliwo jest na Shell, BP... inni Orlen, Neste, Lotos, Statoil... a jeszcze inni, ze na Auchan, Carrefour, Tesco czy MAKRO. A jak to mówią, o gustach sie nie dyskutuje. Kazdy musi sam podjąć właściwą decyzje. Czy to z płukanka czy tez z olejem napedowym. A tu na forum mozemy napisac co kazdy z nas wie ze swojego doświadczenia. Reszta nalezy do pacjenta... Nikt nikogo do niczego nie przymusza. Prawda...? Miło pozdrawiam...
  9. Alez oczywiscie, ze to przynosi korzysc. Wystarczy poczytac na roznych forach, co piszą ludzie na ten temat. Jasne, ze nie bedzie to silnik jak nówka z fabryki, ale zawsze mu cos ulzy. Szczegolnie po Castrolu, ktory ma tendencje do zabrudzania silnika. I od razu odpowiem na pytanie... sama tego nie widziałam. Ale mam np. bezwzgledne zaufanie w tej dziedzinie do kolegi devastation, a On na co dzien ma do czynienia z tym problemem. A poza tym czy te 40 zl to takie wyrzucenie kasy...? Miłego dnia
  10. Nie jedz do ASO... jestes gdzies z pogranicza małopolski i sląska...? I w Katowicach i Krakowie masz setke (100) albo i wiecej roznych warsztatow ktore wymieniaja olej. Tanio i bez problemu. Podjedz pod warsztat, zgas silnik i wlej srodek do płukania silnika. Według mnie ten jest bardzo dobry.... Środek do płukania silnika LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush, 0,5 litra... cena 40zł. Zapal silnik na 10-15 minut... na opakowaniu jest wszystko napisane. Wjedz do warsztatu i niech mechanik zmieni ci olej i filtr oleju. Cena okolo 30-40 zł. A to znalazłam na jednym (nie naszym) forum... Pytanie. "Ostatnio wstawiłem auto na wymianę oleju i wymieniono mi na olej mobil 5w50 po przejechaniu 1600km usłyszałem mechaniczny dźwięk w silniku. Moje pytanie brzmi czy ten olej mógł spowodować uszkodzenie jednego z popychaczy." Odp. "Jezeli kupiles olej mobil do diesla to teoretycznie raczej nie jest wina oleju. Ale gdy kupiles olej mobil nawet porzadny ale do benzyny, to jest mozliwe, gdyz silnik mial zle smarowanie. " Pozdrawiam:hi:
  11. Przy kazdej wymianie to nie az tak bardzo... Ale po Castrolu to raczej koniecznosc....---------- Post dopisany at 09:00 ---------- Poprzedni post napisany at 08:51 ---------- Jest sprawa niezaprzeczalna ze Motul pod wzgledem jakosci do ceny bije na głowe konkurencje... Gdyby tylko jeszcze był mniej popularny, i co poniektórzy nie musieli go podrabiac... byłoby super. Miłego dnia
  12. Nareszcie konkretny wpis w temacie... nie zartuje. Podoba mi sie humor i realizm kolegi devastation... Czesc Tomeczku, co u Ciebie, jak tam kotki? Miłego dnia ---------- Post dopisany at 10:43 ---------- Poprzedni post napisany at 10:35 ---------- Witaj Macku Własnie widze na stronie u Ciebie ze zmiany nastąpiły w Millersie. I to nie tylko w opakowaniach ale i w cenach. Moze rzeczywiscie zmienie na Valvoline tak jak pisze kolega trepek. Pozdrawiam
  13. Witaj Dawidzie... Chyba wiec pozostane przy tym co mam, czyli Millers Oils XFD 5w40 Czy osądzałes mnie inaczej? Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 14:30 ---------- Poprzedni post napisany at 14:26 ---------- Hej Tomku... nie ma jak ruletka olejowa... Miłego dnia Dana
  14. To po co pytasz, jak juz zalane? Bo 3 tys. to przejade za 1 miesiac, a wiec chciałabym sie przygotowac... i wiedziec wczesniej co koledzy mi poradza... Ale dziekuje za miła porade... Pozdrawiam
  15. A jaki przebieg? Jak ponad 200 tys. to bezpieczniej będzie 10w40. Oj... to fatalnie bo 8 tys. kilometrow temu zalałam Millersa 5w40... i co teraz zrobic...? Zmieniac odrazu na 10w40 czy moge jeszcze te 2-3 tys. na tym oleju pojezdzic..? PS. A przebieg to bedzie chyba gdzies około 500 tys.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...