-
Postów
86 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Witam.Jestem po montażu aktywnego układu wydechowego w przedlifcie. Wszystko funkcjonuje jak należy. Zrobiłem to jak najtańszym kosztem. Wiązkę zrobiłem sam na 2 puszki . Moduł znalazłem w de za 400 ziko 8T0. Moduł wzmacniający kufatec za 229 euro oraz 2 puszki eberspacher z Maserati Ghilbi za 800 zł. Z racji tego że mam zamontowany wydech z 3.0TDI zamontowałem puszki głośnikami w bagażniku. Maserati ma taki sam układ rur jak SQ5.Jeden głośnik okazał się uszkodzony.Trzeba było rozciąć puszkę na spawie i odkręcić głośnik. Cewka spaliła się i została zamówiona na wymiar (cewka basowa wymiar wew 25,4, zew 27,6, wysokość 34, szerokość uzwojenia 14 mm, oporność 2x2 Ohm.) dostępna na Allegro,często z powodu wody odklejają się membrany, u mnie są jak nowe.Można też kupić głośnik nowy, ale tylko i wyłącznie GLADE lub narawić oryg. Próbowałem również dać inne głośniki, po wielu próbach seryjny głośnik gra 2 razy głośniej. Koszt naprawy głośnika, z wymiana membran itd oscyluje w ok 80 zł. Koszt głośników porównywalnych typu glade czy morel ccc to od 500-800 zł.W bagażniku zostały wywiercone 2 otwory po lewej i prawej stronie otwornicą 65mm. Do tego dorobiłem adaptery ze sklejki wodoodpornej aby zamocować je do podwozia. Wszystko dodatkowo zostało uszczelnione sylikonem i przykręcone. Dużo firm typu kufatec, maxhaust czy thor również tak montuje.Jezeli chodzi o podłączenie to w gateway pin 6 i 16. Koszt wiązki ok 5 dyszek. Moduł wzmacniający przeznaczony do A4 B8 ma 1 profil dźwiękowy bez możliwości obsługi przez aplikację. Na dniach będę wysyłał moduły do aktualizacji za 89 euro gdzie trzeba zakupić w kufatecu aktualizacje i wysłać im 2 moduły czyli oryg Audi HW09 oznaczenie i moduł kufatec niebieski z wyjściem na USB. Po tej aktualizacji będę miał 6 profili dźwiękowych oraz możliwość konfiguracji profili, według własnego upodobania. Jezeli macie jakieś pytania to piszcie tu. W tamtym roku montowałem u wujka wydechy tyle, że zakupił oryg puszki z wydechami i końcówkami. Śmiga do dzisiaj jak należy a podłączenie było proste. UWAGA sprawa dotycząca drugiego modułu i głośnika wibrującego pod maską w gateway przedlift nie będzie działał ale jest sposób na to! Głośnik podłączony pod moduł audi i kufateca zamiast puszki,funkcjonuje prawidłowo!Maxhaust oferuje moduły na 4 puszki w tym na głośnik pod maską z jednego modułu. Mam podłączone w wydechy w bagażniku i z lewego jest zrobione rozgałęzienie na głośnik pod maską, a wiązka jest podciągnięta z bagażnika przez próg do komory silnika, a głośniczek przykręcony przy grillu. Czyli wszystko gra jak należy, buczy wyśmienicie, moduł do B8 ma tylko dźwięk rasowej V8, bardzo niski ton, natomiast moduł do np A6 C7 z 6 profilami dźwięku brzmi zupełnie inaczej niŻ w A4
-
Najgorsze jest jak rolka się obróci wtedy już będzie wałek strugany cały czas. Jeżeli jest ułożone wszystko prawidłowo to z biegiem lat nagromadzą się drobne pyłki metalu. Na wielu forach wyczytałem, że jest to normalny proces zużycia tych pomp. Jeżeli ta pompa pracowała by w oleju to zużycie było by zupełnie mniejsze. A jak ktoś zatankuje benzynę to pompa odrazu wysiada.
-
Witam. Zapoznałem się dokładnie z padającymi pompami i wnioskuje, że główna przyczyna tego wszystkiego jest obrócenie się tłoczka z rolką która pracuje w poprzek wałka. Na zagranicznych forach jest masa zdjęć wyżłobienia w wałku właśnie przez obroconą rolkę, wtedy powstają duże opiłki metalu. Pompa z biegiem lat zużywa się i zawsze zobaczy się jakieś drobne pyłku metalu w filtrze paliwa. Dlatego najlepiej wymieniać filtr przy każdej zmianie oleju. Jeżeli zauważycie pojedyncze grubsze opiłki po odkręceniu zaworka na pompie, warto zdjąć czarną pokrywkę i odkręcić kopułkę na 4 torxy gdzie jest tłoczek z rolką oraz sprężyną dociskową. Wtedy można ocenić czy rolka była położona prawidłowo. Jak nie będzie najmniejszych wyżlobień to nie ma sensu wymieniać pompy.Na moim przykładzie wymieniłem pompę z 2009 przebieg 265 tys km na nowszą z 11.2018r o numerze 04L 130 755 E, dokładnie z tiguana. Mam silnik CAHA i wszystko chodzi jak należy. Postanowiłem rozebrać starą pompę, która w środku jest idealna. Poniżej fotki.Oczywiscie wyżłobienia będą widoczne na 2 punktach wałka.
-
System HomeLink - otwieranie bramy wjazdowej i garażowej w Audi A4 B8
Redus23 odpowiedział(a) na wrclaguna temat w Audi A4 B8
Witam. Jestem w trakcie manuala, brakuje mi tylko modułu. Problem polega na tym, że chcę w najbliższym czasie zakupić moduł i wszystko podłączyć, ale niestety do bramy wjazdowej na posesję jest kilka garaży i każdy ma pilot do głównej bramy. Z tego co czytałem na temat kodowania pilotów, trzeba wykasować piloty z bramy a następnie przystąpić do kodowania pilotów w samochodzie.Czy wykasuje wszystkim piloty jak przystąpie do tego etapu? Posiadam 2 bramy hormanna, według tabeli odpalą bez problemu, ale jedna brama ma 868MHz z aktualizacją 7, oznacza to, że moduł musi mieć aktualizację 7 ? -
Problem z zamkami w drzwiach - część się nie otwera, czasami "strzela" w trakcie jazdy
Redus23 odpowiedział(a) na voudox temat w Audi A4 B8
Miałem ten sam problem, byłem gotowy kupić wszystkie 4 zamki poliftowe. Wystarczy wyjąć zamki i oczyścić silniczki elektryczne razem ze szczotkami. Mnie to kosztowało 0 zł i 2 poświęcone popołudnia. Warto też zrobić sobie fotki od środka jak zamek jest poskładany, żeby sprężyny źle nie pozakładać. Warto też oczyścić tryby środkiem do czyszczenia elektroniki i wszystko przesmarować smarem. U mnie działają już rok czasu, wszystkie musiałem ręcznie otwierać od środka, najgorzej było w zimę, to wszystkie zdychały. -
Wystarczy rozebrać zamek drzwi i wyjąć silniczki oraz je wyczyścić. U mnie padły wszystkie, po czyszczeniu minął rok i nadal wszystko działa. Ten sam problem był z siłownikiem wlewu paliwa, tam zacisna się sprężyna z trybami, ponieważ jest mało smaru, to też naprawiłem. Jedyne rozwiązanie to czyszczenie, używki nie ma co brać, bo problem wróci, a drzwi i tak trzeba rozbierać.
-
Usunięty DPF w 2.0 TDI, jak zdiagnozować czy jest usunięty?
Redus23 opublikował(a) temat w Audi A4 B6/B7
Witam. Posiadam 2.0 TDI BRD 170KM. Według informacji od poprzedniego właściciela został wywalony DPF. Jak mogę dokładnie to zdiagnozować na Vagu? -
naprawa regeneracja farbowanie zniszczonej skórzanej tapicerki
Redus23 odpowiedział(a) na rav85 temat w Pielęgnacja wnętrza
Teraz może ja sie wypowiem na temat. Już parę razy robiłem takie rzeczy i podsyłam fotki. Zestaw do czyszczenia Soft lub Strong -
Z tego co widać to dużo ludzi stosuje oryg z aso
-
Więc tak panowie, ostatnio wymieniałem płyn Febi 6161 w zielonej butelce norma G004000M2, wszystko się zgadza, ale to jest syntetyk. Po wymianie pompa popiskuje na max skręcie i teraz mam takie pytanie. Zakupiłem teraz oryg płyn VW/AUDI i chciał bym się całkowicie pozbyć tego syntetyka i wlać mineralny. Mogę wypłukać układ płynem Febiego, ale 6162? Czy płyn z ASO jest mineralny czy syntetyczny bo sam już nie wiem.
-
Witam. Wiecie jak sprawdzić chłodnicę oleju czy jest szczelna?
-
Ja zmieniłem płyn na Febi czerwony i po zmianie piszczy pompa podczas max skrętu na wstecznym biegu Wcześniej tego nie było. Najlepiej chyba zainwestować z oryg płyn, który kosztuje tyle samo
-
Witam. Zamontowałem sobie zderzak w wersji S line, niestety wloty powietrza do Intercoolera nie pasują ze zwykłej wersji zderzaka. Aktualnie były to wloty 8E0 117 335/336 J. Jakich potrzebuję pod 2.0 TDI BRD? Z końcówką Q,N czy K?
-
Problem z EPC i ESP po montażu tempomatu i kierownicy multi
Redus23 odpowiedział(a) na spinacz47 temat w Audi A4 B6/B7
Jest umieszczony pod taśmą/zwijakiem. Spróboj przełożyć ze swojej starej taśmy do nowej, bo może jest felerny.