Skocz do zawartości

Ukasz1

Pasjonat
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Ukasz1

Informacje

  • Imię
    ?ukasz
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    Audi
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

459 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Ukasz1

1

Reputacja

  1. Koledzy w 2015 kupiłem do b8 komplet nowych opon Michelin Primacy 3 225/50/17 z homologacją AO. Wybrałem je ponieważ zależało mi przede wszystkim na komforcie (amortyzacja i cisza). Pod koniec pierwszego sezonu (przejechały może 10kkm) powyżej 100km/h pojawił się hałas bardzo podobny do tego jaki jest przy zużytych łożyskach (falujące buczenie). Po zmianie na zimowe cisza. W tym roku jeździłem cały sezon i już huczały od początku. Dwa tygodnie temu zmieniłem na zimowe i znów przyjemna cisza. Dodam ze geometria i łożyska są ok. Wiec chyba wyząbkowane. Czy ktoś z Was miał podobny problem z tymi oponami (ząbkowanie)? Czy można sobie jakoś z tym poradzić np. Zamiana opon stronami? Czy można to jakoś reklamować u producenta?2,5k wydane na opony które miały być ciche a wyją jak bieżnikowane zimówki - załamać się można.
  2. Ukasz1

    Problem multitronic

    Za mocno ciśniesz gaz
  3. Dev dzieki za informację. Gość od którego kupowałem olej powiedział, że zazwyczaj to jest około 5,6 l bez filtra/6,2 l z filtrem- chyba, że ASO wlewa całe 7L a potem spuszcza korkiem kontrolnym pół litra/litr do kuwety (w końcu to klienta pieniądze) i takim sposobem 100 zł idzie na śmietnik. Pojechałem do ASO bo: a. nie mam garażu/kanału/podnośnika b. nie mam kableka VAG (wiem, wstyd ) c. nie mam narzędzi d. chciałem wpis do książki Sama wymiana (bez oleju) to około 150 zł brutto, więc nie są to jakieś ogromne pieniądze (poza aso około 100 zł).
  4. Dzisiaj wymieniałem olej w Multitronicu w ASO (przebieg 120k km, skrzynia 8 "biegowa" - 0AW). Przed wymianą ustaliłem, że potrzebne będzie 6l (wymiana statyczna bez wymiany filtra zewnętrznego). Mechanik z ASO zadzwonił, że 6L będzie za mało i musi dobrać 1L (130 zł za litr). Zapytałem go czy na pewno jest potrzebne aż 7 litrów jeśli nie wymieniam filtra - powiedział, że tak. Przy odbiorze zapytałem, czy zużyli cały olej bo jeśli nie to proszę o zwrot reszty. Doradca powiedział, że weszło całe 7L. Czy ktoś z Was wymieniał ostatnio w 0AW i może potwierdzić, że rzeczywiście tyle trzeba? Gdyby to była rozsądna cena to bym się nie szarpał, ale przy 130 zł za litr czuję się trochę wy......ny przez ASO. Dajcie znać.
  5. Ukasz1

    Problem multitronic

    Ja taż mam Multi z podobnym przebiegiem ale nic takiego nie zaobserwowałem. Może koło dwumasowe?
  6. Czy do Multitronica w B8 można wlać taki olej? http://allegro.pl/show_item.php?item=6166147159&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
  7. Dzięki. O tym nie pomyślałem. Jeśli wymiana błotnika, to dojedzie pewnie trochę pracy blacharza. A tę stawkę za robociznę (50 zł/rbh) można kwestionować? Nie wiem, czy znajdę w Warszawie kogoś, kto zrobi to porządnie za taką kwotę.
  8. Cześć, Miałem niedawno małą szkodę parkingową (otarcie lakieru na błotniku i zderzaku plus małe wgniecenie blachy na błotniku). Zdecydowałem się na likwidację z AC (wypłata odszkodowania na konto). Przygotowano kosztorys na kwotę brutto 1253 zł. Szkoda nie jest wielka, ale wydaje mi się, że kwota jest zaniżona (m.in stawka za rbh to 50 zł netto). Moglibyście rzucić okiem na kosztorys i coś podpowiedzieć?
  9. EGR wyczyszczony. Nie był jakoś specjalnie zabrudzony. Objawy trochę się zmniejszyły ale dalej są.
  10. Tylko że mimo rozłączonego sprzęgła, koło dwumasowe dalej się obraca i powoduje wibracje. Co więcej przy uszkodzonym kole, po rozłączeniu sprzęgła drgania powinny się zwiększyć bo opór obracających się wałków skrzyni trochę tłumi drgania.
  11. Dzięki lukaRone! Tego nie brałem pod uwagę bo EGR był wymieniany na nowy jakieś 50kkm temu, ale to chyba dobry trop bo drgania są nieregularne tzn. przez kilka sekund są a potem na chwilę ustają i znowu się pojawiają. Może to jest związane z tym, że EGR wariuje.
  12. Cześć! Mam następujący objaw - przy zimnym silniku na wolnych obrotach czuję drgania wewnątrz auta (czuć na fotelu, kierownicy lewarku, generalnie cała buda wibruje). Szczególnie jest to wyczuwalne gdy skrzynia jest w pozycji N lub P (skrzynia Multi). Po przełączeniu na D lub R wibracje sa prawie niewyczuwalne. Poza tym przy prędkości około 40-50 km/h i obrotach około 1100 rpm też czuć wibracje. Po rozgrzaniu silnika wibracje ww. objawy ustępują. Podejrzewam koło dwumasowe, ale czy to możliwe, że na zimnym wibruje a po rozgrzaniu silnika objawy ustępują? Nie chciałbym pakować 2,5 k w ciemno. Dodam, że nie słychać żadnych stuków z okolic koła dwumasowego - tylko te wibracje. Auto aktualnie ma 110 kkm prawdziwego przebiegu. Podpowiecie coś?
  13. To zależy czego oczekujesz? Jeśli lubisz komfortowo przemieszczać się z punktu A do punktu B i nie masz sportowych oczekiwań to weź Multitronic. Ja mam i sobie chwalę. Brak przełożeń docenia się szczególnie w mieście. Jeśli lubisz bardziej dynamiczną jazdę to bierz S-tronic. Co od awaryjności to i Multi i S to przy większych przebiegach każdy automat może klęknąć, szczególnie jeśli ktoś nie dbał. Jak kupowałem swoje to oglądałem A4 2.0 TDI z Multi, które po polski drogach zrobiło 250kkm i skrzynia działa wzorowo. Poza regularną wymianą oleju właściciel nic przy niej nie robił - można? Można. Na forum też nie ma szczególnie dużo przypadków awarii Multi w B8.
  14. Serwis All Inclusive - odbiorą, kupią części, naprawią, odstawią a to wszystko w rozsądnej cenie. Po raz kolejny polecam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...