Skocz do zawartości

tomassi07

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomassi07

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia tomassi07

0

Reputacja

  1. U mnie jest 399Nm i tylko oryginalne się nie ślizgało. Pierwsze aftermarketowe zaczęło po ok 4 tys. Drugie praktycznie od razu po 1 tys. (przez 1 tys. go oszczędzałem). Na razie nic nie robię, bo nie wiem co będzie najlepszym rozwiązaniem.
  2. Witam, Opiszę krótko mój przypadek. Zaczęło się od metalicznego dźwięku podczas wciskania sprzęgła. Diagnoza była taka, że trzeba wymienić łożysko dociskowe. Kupiłem łożysko razem z dwoma pozostałymi łożyskami igiełkowymi, których wymiana przy tej okazji była zalecana w jednym z innych tematów na forum. Dodam, że wcześniej, od jakiegoś roku jeździłem na mapie 177km i 399Nm (ory 143 i 320). Na seryjnym sprzęgle, poza metalicznym dźwiękiem, nie było żadnych innych objawów. Po demontażu skrzyni w servisie dostałem telefon, że dwumas jest zatarty, a okładzina na tarczy tak cienka, że nie ma sensu jej zakładać ponownie. Jedyna słuszna decyzja, to zakup nowego kompletu. Musiałem zorganizować coś na szybko, bo auto wisiało na podnośniku. Znalazłem ofertę na allegro z odbiorem na miejscu jeszcze tego samego dnia. Ory komplet SACHS. Po wymianie auto jeździło super, sprzęgło chodziło bardzo delikatnie i lekko (byłem zdziwiony, że w ogóle może aż tak lekko). Po przejechaniu jakichś 4500-5000 km zauważyłem, że auto zaczyna wibrować przy ruszaniu z jedynki czy wstecznego. Najlepsze było jednak moje zdziwienie, kiedy pewnego razu wjeżdżając na autostradę i chcąc wcisnąć się na szybko przed TIR-a, zobaczyłem wskazówkę obrotów na 5 tys., a auto w ogóle nie przyspieszało. Auto ponownie poszło do servisu gdzie po demontażu stwierdzono, że sprzęgło było wadliwe (tarcza dociskała tylko rantami, co było wyraźnie widoczne). Sprzęgło oddałem do reklamacji, która została uznana i dostałem nowy komplet, podobno z całkiem innej partii produkcyjnej. Obecnie jestem po przejechaniu jakichś 4tys. km, a objawy ciągle te same z tym, że teraz pojawiły się po około 800 km od wymiany. Jak sądzicie, warto ponownie reklamować, albo bić się o zwrot kasy i szukać gdzie indziej nowego kompletu, czy przy 400Nm aftermarketowe komplety nigdy nie będą dawać rady bez wzmacniania docisku czy okładziny tarczy? Tak jak wcześniej napisałem, jeździłem rok na fabrycznym sprzęgle i nigdy się nie poślizgnęło.
  3. Jak zinterpretowalibyście moje parametry? Dodam tylko, że 476km temu czyli od ostatniego wypalania miałem błąd P2015 (klapki kolektora). Zdecydowałem się wyprogramować je, przy okazji poszedł program (143PS => 176PS, 339Nm => 399Nm). Tuner powiedział mi tylko, że przed programowaniem trzeba wymusić wypalanie DPF, bo jest bardzo zapchany. Nie wiem za bardzo co to oznacza, ale różnica ciśnienia filtra przed regeneracją wynosiła 307, a po spadła do 221. Podejrzewam, że filtr nie wypalał się od jakiegoś czasu przez błąd w silniku, dlatego był w takim stanie. Obecnie wygląda to tak, przy 243 000km:
  4. Nie wiem co było dokładnie w pierwszym poście, bo zacząłem czytać ten wątek kilka dni temu, ale jeżeli komuś to może pomóc, to na tej stronce jest bardzo dużo kodowań do A4 B8. http://vcds-expert.com/2016/04/01/audi-a4s4a5s5b8/
  5. Posiedziałem jeszcze z VCDS-em i udało się odblokować pełne menu w AC. Jedyne co zrobiłem inaczej to zaznaczyłem jedynie bit 4 w Byte 1 (bit 3 został niezaznaczony) i kodowanie przeszło. Czy ktoś wie za co odpowiada bit 3?
  6. Witam, od paru dni wertuję wątek (przeczytałem wszystko) i udało mi się odblokować kilka opcji jednak mam problem z Auxiliary Ventilation. Mam NAVI MMI 2G HIGH i właściwie nie udało mi się znaleźć jasnej podpowiedzi kodowania dla 2G HIGH. To co zrobiłem: W zielonym menu zaznaczyłem opcję Auxiliary Heating oraz w 08 klimatronic ---> Adaptacja 10 ---> chanel 6 zmiana z 0 na 1. To czego nie udaje mi się zrobić to zakodować poniższego (jak wciskam "Do It" w VCDS wyskakuje "Coding rejected: error..."). 08 klimatronic ---> Coding - 07 ---> Long Coding Helper ---> Byte 1 Bit 3 zmiana z 0 na 1 08 klimatronic ---> Coding - 07 ---> Long Coding Helper ---> Byte 1 Bit 4 zmiana z 0 na 1 Czy komuś udało się odblokować tą opcję w 2G HIGH i mógłby podpowiedzieć co źle robię? Obecnie w menu CAR -> AC mam tylko jedną opcję: "Supplem. heat."
  7. Cześć, Posiadam A3 8L i aktualnie jestem w trakcie poszukiwania A4 B8. Mam nadzieję na Waszą pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...