Skocz do zawartości

kwiatek6901

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kwiatek6901

Informacje

  • Imię
    Mirek
  • Miasto
    Dolny Śląsk

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia kwiatek6901

0

Reputacja

  1. Ten wirnik to słaby punkt.U mnie po wymianie termostatu (ok.3 szt) żadnych zmian.Już byłem pewien że to uszczelka pod głowicą.Ale ostatecznie okazało się ze pompa padła,oprócz tego czujnik włącznika wentylatora.Już wszystko OK .
  2. Ja 2 miesiące temu wymieniałem termostat na nowy bo temp silnika po złapaniu 90 st.często spadała podczas jazdy do ok.60 aby następnie ponownie wzrastać.Był zamontowany Wahler -auto jeździło na nim ok.11 lat(jest na nim wybita data prod. )Wymieniłem na taki jaki akurat był w sklepie Vernet (jakies tanie-ok.30 pln-gówno francuskie )Pojeździłem na nim do przedwczoraj.Wracając z Wrocka, po przejechaniu ok.70 km na cyferblacie pojawiła się "czerwona łuna" (miałem wtedy ok 140-150km/h przez ok. minutę jazdy)a wskaźnik temp.pokazywał sporo więcej niż 100 st. .Zatrzymałem się a w zbiorniczku wyrówn. full.Mało co nie pękł.Po kilku postojach dotarłem jakoś do domu.Myślałem że to wina korka od zbiorniczka(że się skończył)Kupiłem nowy a tu .Wczoraj po przejechaniu kilku km w celu odp. diagnozy stwierdziłem że silnk dalej łapie szybko ponad 100 st. a chłodnica zimna ,wąż dolny też zimny przy górnym gorącym.Obstawiam na 99 % ten tani, tandetny termostat, choć nie wykluczam zatkanego gdzieś obiegu.Zamówiłem już Wahlera i po niedzieli do dzieła
  3. Jeśli chodzi o to połączenie króćca z wężem gdzie nie ma opaski to po ściągnięciu zawleczki która zabezpiecza to połączenie w środku jest gumowy oring który ciasno dopasowuje te części(o ile nie jest mocno wyeksploatowany).ja przy naprawie tej nieszczelności nie spuszczałem specjalnie płynu.Przy demontażu uważaj żeby nie uszkodzić połączeń ODMY co może wpłynąć na skoki obrotów silnika.
  4. Co do działania klimy to nie mam żadnych zarzutów ale nie wspomniałem jeszcze o tym że wymontowując króciec rozłączył się przewód zakończony rurką miedzianą wychodzący z silnika (prawdopodobnie ma na celu doprowadzenie składu spalin do przepływomierza).Tak mi się przynajmniej wydaje .Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich połączeń dopiero to zauważyłem(a trzeba przyznać że dojście do tego jest praktycznie zerowe).Usunąłem te usterkę,jeszcze raz odpowietrzyłem układ no i falowanie obrotów zaniknęło.Tak do końca nie jestem pewien co było tego powodem--niedokładnie odpowietrzony układ czy ten rozłączony przewód.... ale teraz wszystko śmiga jak trzeba
  5. Wymiana tego króćca nie jest żadną filozofią.Właśnie tydzień temu po wyżej opisanych objawach wymieniłem ten element (koszt dokładnie taki jak napisał dr 777)Sprzedawca dlatego chciał koniecznie zobaczyć uszkodzoną część ponieważ jest ich sporo typów.Ale na początek (WAŻNE),zanim się zdecydujesz na wymianę sprawdź oring który jest w przewodzie wchodzącym do tego króćca(wyciągasz zawleczkę i po podstawieniu plastikowej butelki ok.1-1,5 L zlewasz prawie cały płyn).przynajmniej jak tak zrobiłem :gwizdanie: Trochę płynu wprawdzie mi umknęło ale nie musiałem za to demontować spodnich osłon skrzyni i silnika ,żeby dostać się do spodu chłodnicy.Ja wprawdzie wymieniłem ten króciec na nowy ale nie potrzebnie bo dopiero po jego zdemontowaniu doszedłem do wniosku że przyczyna wycieku leży nie w tym miejscu,lecz właśnie przez ten oring.Wysuszyłem miejsce tej uszczelki,wpuściłem trochę silikonu i założyłem oring.Zamontowałem wszystko jak należy i porządnie odpowietrzyłem układ i od tego czasu żadnego ubytku płynu. JEŚLI TEGO NIE ZROBISZ JAK NALEŻY BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEMY Z FALUJĄCYMI OBROTAMI SILNIKA KTÓRE USTANĄ DOPIERO PO DŁUŻSZYM CZASIE, KIEDY UKŁAD SAM SIĘ ODPOWIETRZY.niby błaha sprawa ale nakombinować się trzeba .POWODZENIA
  6. Zgadzam się z tym.zastanawiałem się już nad tym czy nie mogli by wykonać tego elementu z jakiegoś stopu alu....,np tak jak wahacze
  7. Zakupiłem klocki A.B.S (All Brake System) razem z tarczami.Oczywiście też tego producenta i jeżdzę ok roku.do tej pory wszystko OK.nie pamiętam dokładnie ile za komplet dałem ale stosunkowo nie dużo (może ok 230-250)najważniejsze że z hamowaniem nie ma żadnych problemów.nie piszczą i są skuteczne
  8. Dzięki za sugestie.byłem dziś z wizytą u mechanika.prawdopodobnie chodzi tu o pęknięty tzw.króciec jest on wykonany z plastiku do którego dochodzi przewód gumowy.niestety jest to często spotykana usterka w tych autach.po wymianie dam znać czy to na pewno o to chodziło
  9. Witam wszystkich.Od pewnego czasu zauważyłem szybki ubytek płynu w układzie(ok.1 litra na 200-300 km)Już myślałem że to uszcz.pod głowicąPo uważnym oglądnięciu silnika zauważyłem spory wyciek z takiego urządzonka przykręconego do bloku (między akumulatorem a zbiornikiem wyr.)mniej więcej.jest z niego odprowadzony wąż gumowy śr ok.2,5 cm połączony jakąś plastikową opaską z której właśnie wycieka płyn.Wąż ten odpr. jest do chłodnicy.do tego urządzenia dochodzą jakieś dwie wtyczki.Czy to nie jest termostad czasem?trochę jest utrudniony dostęp aby dokładnie się temu przyjrzeć .Może ktoś by mi doradził co z tym fantem zrobić.z góry dzięki.
  10. Dzięki za uwagi za parę dni sam pobieżnie sprawdzę to i owo ,a zacznę chyba od bezpiecznika(1) przekaźnik(2) pasek(3) sprzęgiełko (4) a jak to nie pomoże no to do specjalisty trzeba będzie się udać chyba.... [br]Dopisany: 08 Lipiec 2009, 13:39_________________________________________________Wstępna i raczej ostateczna diagnoza postawiona przez kilku speców od klimy to uszkodzony panel sterowania.aktualnie w trakcie naprawy
  11. Witam.wracając z urlopu nagle przestała mi chłodzić klima.stało się to nagle można powiedzieć w przeciągu kilku sekund-po zatrzymaniu chwilowym auta bez gaszenia silnika.Temp.ustawiona na 18,nawiew na full a z kratek gorące powietrze. :wallbash:trochę mnie to wkurzyło bo do przejechania zostało nam jeszcze prawie 800km,w dosyć wysokiej temp(a była g.ok13-14),z drugiej jednak strony pocieszałem się że stało się to dopiero w trakcie powrotu z urlopu a nie na urlopie.nie miałem jeszcze za bardzo czasu na obejrzenie auta.może ktoś już spotkał się z podobnym problemem.klimę nabijałem m-c temu.brak czynnika wykluczam.awarię sprężarki raczej też.może chodzi o jakieś sprzęgiełko lub zerwany pasek.... :mysli:będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź..
  12. Światło przeciwmgielne tylne może być tylko jedno!!!!Gdybyś podłączył sobie drugie to jaka była by różnica między światłem hamowania a tymże światłem.Pomyśl logicznie i zrozum że to by wprowadzało jadących za tobą w małe zakłopotanie ;(i nie tylko....
  13. Witam.Niebawem będę wymieniał klocki hamulcowe(przód).Zakupiłem już w sklepie odpowiedni typ,tylko nie wiem czy odpowiedniej w miarę jakości.Na początku zaznaczę że jest to dobry sklep polecany w mojej okolicy przez wielu mechaników-kierowców.Są to klocki szwedzkiej firmy A.B.S.(All Brake Systems).Koszt kompl.to ok.54PLN.Szukałem w necie coś na temat tego producenta ale nie wiele znalazłem.Może ktoś już jeździ na takich klockach?Sprzedawca zapewniał mnie że to naprawdę dobry producent.Co o tym sądzicie? ;(
  14. Witam.Ostatnio miałem podobny problem.Rano po mroźnej nocy(-15)po odpaleniu silnik zaczął się dusić.gdybym nie podgazował to by padł.obroty oscylowały w okolicach 700-1100.jednak po chwili postanowiłem przejechać kawałek drogi.w trakcie jazdy jednak nastąpiła nagła zmiana -przy zmianie biegów obroty w padały nawet na 2500-3000 i spadały do 1600-2000 oczywiście na luzie.wyglądało to tak jakby ktoś za mnie naciskał na gaz.czy to możliwe aby komputer szwankował.Po około 20 minutowej przerwie w jeździe wszystko hulało jak należy .BENZYNA 1.8- 125KM
×
×
  • Dodaj nową pozycję...