Skocz do zawartości

Bizkitway3

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Bizkitway3

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Lubelskie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Bizkitway3

0

Reputacja

  1. Kilka postów wcześniej zdałem pytanie odnośnie przekładki gruszki z 2.0 alt do 1.8 adr. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany - pasuje bez problemu, p&p.
  2. Podepnę się do tematu. W moim 1.8 ADR cięgno gruszki jest całe ale się nie porusza, wnioskuje, że membrana jest uszkodzona? Jest możliwość jej naprawy czy już tylko wymiana? Jeżeli tylko opcja nr 2 to pojawia się pytanie. Mam możliwość zdobycia sprawnej gruszki po regeneracji cięgna z silnika 2.0 alt oraz gdzieś na allegro widziałem gruszkę od 1.8 adr ale z kolektora aluminiowego (mój jest z tworzywa), również z naprawionym cięgnęm. Czy któraś z tych gruszek będzie pasowała do adr czy to jest inna konstrukcja? Tak na pierwszy rzut oka ta od 2.0 wydaje się identyczna ale nie chcę kupować żeby się okazało, że jednak nie. Edit: Tak na szybko przyszło mi do głowy pytanie. Klapy otwierają się od pewnych obrotów czy powinno się coś dziać już przy dotknięciu pedału gazu? Kiedyś przegazowywałem i sprawdzałem to ramie, ale to było na zasadzie, że ciągnąłem linkę od przepustnicy więc nawet nie wiem jakie tam obroty łapał silnik. Może nie osiągnąłem wymaganego poziomu? Wg tego filmiku ramię powinno chodzić przy każdym dodaniu gazu - u mnie stoi w miejscu. Doradźcie Panowie.
  3. Bizkitway3

    Uszczelka pod głowicą?

    Panowie, potrzebuje pomocy. Zastanawiam się czy przypadkiem nie szykuje się u mnie wymiana uszczelki pod głowicą. Jednak objawy nie są do końca dla mnie jasne, dlatego szukam porady tutaj. Od razu napisze, że w płynie nie ma oleju i na odwrót, czy masła pod korkiem. Na zimnym nie bulgocze w zbiorniku. Na ten moment nie jestem w stanie powiedzieć czy płynu ubywa czy nie. Gdzieś czytałem, że trzeba sprawdzić czy nie podnosi się poziom płynu po odkręceniu korka? Ale kiedy? Na ciepłym przecież tam wytworzy się ciśnienie i pod odkręceniu może buchnąć. Czy nie mam racji? Tak czy inaczej jedynym objawem jest kopcenie na biało z wydechu. Ostatnio były i zimne, i deszczowe dni i ok - wtedy ma prawo tak się wydarzyć. Ale u mnie jest tak, że w słoneczny dzień jak np dzisiaj auto nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym. Ale jak np na postoju wkręcę go na 4-4,5 tys to z wydechu leci biała chmurka. Nie jest to jakieś niesamowite kopcenie ale jest to zauważalne. Czy to są jakieś resztki wilgoci z wydechu i się tym nie przejmować czy powoli przedmuc**je mi uszczelkę? Chciałem w następnym miesiącu założyć lpg ale teraz to już sam nie wiem.
  4. Próbował kolega tego zestawu? Daje radę? Sam zastanawiam się nad czymś takim u siebie, jeszcze nie jest to uciążliwy problem ale w niedalekiej przyszłości coś z tym zrobić muszę.
  5. Bizkitway3

    1.8 ADR kilka pytań

    Dzięki za rady! W wolnej chwili, w weekend pewnie się tym zajmę i dam znać jakie efekty Obiecałem napisać jakie efekty, więc piszę 1. Nieszczelność polegała na tym, że oringi przy wężu były do wyrzucenia. Nowe wyniosły mnie dokładnie 5,30zł i kilka chwil wymiany przy piwku 2 i 3. Tutaj jest trochę gorzej. Ciśnienie oleju bardzo dobre, pompa oleju w jak najlepszym porządku. Okazało się, że olej pluje z tej uszczelki od napinacza, a i sam napinacz jest trefny. Do końca miesiąca będę tak jeździł, bo mi auto potrzebne. Na początku lipca napinacz idzie do reklamacji i wrzucą mi nowy, oczywiście cała operacja w ramach gwarancji - za free. Tutaj to już nawet zły nie jestem, bo szkoda nerwów tracić, znowu auto na parę dni pójdzie do warsztatu, ale przynajmniej wszystko będzie zrobione. Szkoda też mechanika, bo w porządku facet, robotę zrobił dobrze i dokładnie a z magazynu trefny towar dostał. 4. Wyczyściłem przepustnicę, zrobiłem reset ECU i wszystko gra tak jak powinno Pozdrawiam!
  6. Bizkitway3

    1.8 ADR kilka pytań

    Witam! Jestem tutaj nowy, w kwestiach motoryzacyjnych średnio zaawansowany i dlatego chciałem zadać kilka pytań odnośnie mojej a4 1.8 ADR. 1.Któregoś dnia zauważyłem plamę pod przednim zderzakiem a zderzak od spodu był w płynie chłodniczym, czyli jakiś wyciek. Chłodnica przy okazji pakietu startowego została wymieniona i dlatego zdzwiło mnie to, że pod nią ta plama jest ( pół szklanki). Poziom płynu w zbiorniczku spadł poniżej kreski min. Dzisiaj po dłuższej jeździe otworzyłem maskę przy ciągle zapalonym silniku i odkręciłem korek od zbiornika płynu. W wężach zabulgotało i poziom płynu podniósł się i jest ok. 1 cm nad kreską min. Czytałem, że tak powinno być, bo w układzie jest ciśnienie itp ale czy na pewno? Może ktoś to potwierdzić? I co z tą chłodnicą? W końcu jest nowa. Mogła się rozszczelnić przy dostaniu wysokiej temp tak szybko? 2. Auto w ramach pakietu startowego dostało nowy rozrząd + łańcuch i napinacz, bo klekotał jak diesel. Kultura pracy silnika diametralnie się zmieniła, jednak dalej słyszę cykanie. Już nie klekot, ale jednak. Nie do końca jestem w stanie to zlokalizować. Wydaje się, że albo z tyłu pokrywy zaworów albo po prawej stronie. W przyszłym tyg udaje się na pomiar ciśnienia oleju, czy to może być pompa? 3. Po wymianie napinacza oczywiście wpadła nowa uszczelka pod pokrywę. Wczoraj zauważyłem, że z tyłu pokrywy jest wyciek oleju (niewielki) spod uszczelki. Reklamować, zakładać grubszą? 4. Mechanik przy wymianie rozrządy wymienił od razu świece i powiedział, że jak będę miał trochę gotówki to warto wymienić też kable wn, bo mają przebicia. Wczoraj to zrobiłem, bo stare faktycznie były w kiepskim stanie i zauważyłem dziwną rzecz. Po wymianie świec na starych kablach, auto na zimnym silniku obroty trzymało idealnie. Wskazówka ani drgnęła. Była jednak delikatnie wyczuwalna dziura mocy między 2-3 tys obrotów. Po wymianie kabli auto zbiera się jak rakieta ale pojawiło się co innego ;d. Na zimnym po odpaleniu obroty falują! Nie jest to jakieś niesamowite falowanie, silnikiem nie trzęsie, pracuje ładnie ale wskazówka jak nie patrzeć lekko się porusza. Między 900-1000 obr. Kompletnie tego nie rozumiem. Na ciepłym silniku jest wszystko idealnie, czy na starych kablach czy na nowych. Ogólnie auto udało mi się kupić w fajnym stanie, miałem już kilka propozycji odkupienia, również przez innych mechaników z warsztatu, gdzie auto stało po zakupie. Mam nadzieję, że 2-3 lata mi posłuży Edit: Trochę mnie poniosło z tymi falującymi obrotami. Przed chwilą to sprawdziłem. Wskazówka dalej faluje ale z tym zakresem 900-1000 przesadziłem. Jest to raczej 1 mm w górę i w dół. Może to śmieszne ale ja po prostu mam tak, że to mi nie da spokoju :/
  7. Witam wszystkich! Jestem od kilku miesięcy posiadaczem Audi A4 B5 Avant 1.8 ADR 98'. Odkąd posiadam to autko regularnie zaglądam na forum, teraz pora coś napisać. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...