Witam . Szukam pomocy tutaj na forum , bo ja już rozkładam ręce . Mam problem z moją Audi 1.8T BEX , podczas porannych odpaleń samochodu ciągle wywala mi błąd o wypadania zapłonu na cyl 2 , samochód trzęsie się tak , aż do momentu delikatnego zagrzania się . Później problem ustępuje i check znika . Przy odpaleniu check miga , lecz gdy podtrzymam stopą gaz do ok 2 tys obr , check się wtedy nie świeci . Napiszę co może wymienilem i zrobiłem :
- zamieniałem cewki miejscami i ciągle to samo
- zamieniałem cewki z innymi cewkami , ciągle to samo
- świece są nowe , zamieniałem je także miejscami i ciągle to samo
- posprawdzalem napięcie na przewodach dochodzących do cewek , do wszystkich dochodzil prąd ok 14.5 V
- posprawdzalem kostki : od czujnika powietrza przy przepustnicy , przy zaworze od spalin , czujnika walka rozrządu i napięcie na nich
- zakrecalem zawór przy butli gazowej na noc , zobaczyć czy nie leje gaz przez wtryski - to samo , check migał - zamieniałem wtryski benzynowe miejscami , także to samo - kupiłem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych , nic nie pomaga - posprawdzalem przewody od podciśnień , żaden nie wygląda na uszkodzony
Z racji tego , że jestem w Niemczech nie mam za bardzo dużego pola manewru co do tego , żeby podjechać do mechanika . Mam laptopa , program VCDS lite i przewód oraz adapter bluetooth do łączenia z telefonem . Mogę coś sprawdzić jeszcze samemu programowo ? Dodam , że ten zawór od spalin przed problemem chodził tak głośno , że się dziwiłem , że tak chodzi . Teraz jest problem z tym trzęsieniem i dodam , że prawie wcale go nie słychać , tak jak by czasem nie chodził w ogóle . Świece są czysciutkie , sprawdzałem jeszcze dzisiaj . Zamówiłem do Polski już zawór odpowietrzania skrzyni korbowej , zawór evap i czujnik temperatury ( bo zauważyłem , że wentylatory od chłodnicy się nie załączają jak samochód jest nagrzany ) jezdze na econ cały czas . Proszę o doradzenie co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie jeszcze ?