Skocz do zawartości

mkII

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O mkII

Informacje

  • Imię
    Mikołaj
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

483 wyświetleń profilu
  1. Jakby w przyszłości ktoś się natknął na ten temat - wina nieprawidłowego złożenia mechatroniki ze skrzynią (siłownik wybieraka wypchnął go na maxa w jedną stronę i nie był w stanie się cofnąć bo widelec nie był poprawnie założony na siłownik)
  2. Hej, Na szybko: typowa dla skrzyni DQ200 usterka - pękniętym gwincie mocowania akumulatora ciśnienia > wymiana obudowy mechatroniki (taka część: LINK ) > auto poprawnie wybierało biegi przez kilka prób na podnośniku > w trakcie jazdy próbnej - nagle luz i komunikat: brak wstecznego. > po powrocie brak ciśnienia oleju w przekładni B ( w przekładni A wszystko OK - aktualne ciśnienie = zadane, w przekładni B zadane np.26bar aktualne 0, przed naprawą dla obu przekładni było 0) > błąd P176B > auto jedzie do przodu na 1, wstecznego brak. Jakieś pomysły czego szukać? Błąd przy składaniu mechatroniki?
  3. Właśnie chciałem uniknąć kabelkologii, zwłaszcza że mam już fajnie wpasowany rozdzielacz z USB w tunel
  4. Cześć, mam pytanko - mianowicie czy jest możliwe aby zmienić kiedy w gnieździe zapalniczki jest prąd a kiedy nie ? Aktualnie nawet po wyjęciu kluczyka mogę ładować z gniazda zarówno w środku jak i w bagażniku, a chciałbym żeby przy wyjętym kluczyku działało tylko gniazdo w bagażniku. Powód jest prosty - mam wideorejstrator a nie chce mi się za każdym razem odpinać go od zasilania gdy wysiadam z auta, a zostawienie go włączonego to chyba nie jest najlepszy pomysł dla baterii ; )
  5. też się podłączę - szukam miejsca gdzie możnaby zabezpieczyć tylko rysę na drzwiach/nadkolu z tyłu. nie chcę lakierować a tylko zabezpieczyć przed rdzą bo auto i tak już długo nie pociągnie (citroen C3)
  6. @ecobuda skąd w przybliżeniu odgłos ? tak samo na wstecznym/luzie?
  7. @Bart-S i zasadniczo reszta użytkowników również - czy wiecie może gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju w tej skrzyni? Pytam bo przymierzam się do wymiany oleju, i pomyślałem że może przy okazji udałoby mi się go sprawdzić. Od kilku tygodni mam ciekawy objaw ( poza innymi ale to już materiał na inny post po zmianie oleju ). Oczywistym jest że na zimnym silniku skrzynia zachowuje się inaczej ( łatwiej wchodzi na wyższe obroty i trzyma się koło ~2200 [diesel] nawet po lekkim dodaniu gazu), rozumiem że tak ma być i jest - to ok. Ale nawet mimo nagrzania silnika/skrzyni -> jazda 40 km dalej skrzynia zachowuje się tak samo jak na zimnym. Jedynym sposobem aby to zlikwidować jest wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika ( wtedy już po kilku km zaczyna pracować normalnie). Czy temperatura jest po prostu czytana tylko przy uruchomieniu ( troszkę bez sensu) czy raczej to jakiś problem z czujnikiem? Da się to diagnozować KTSem albo takim "bazarowym" VAGiem? (do takich mam dostęp)
  8. ale bądź co bądź używane auto to loteria więc należy zwiększać szanse na sprawne a nie zmniejszać swoją drogą - od kiedy zrobiło się zimniej to z rana skrzynia nawet po osiągnięciu przez silnik 90 stopni trzyma mi ~2200 rpm przy przyśpieszaniu nawet stosunkowo delikatnym i utrzymuje to przez dłuższą chwilę przy stałej prędkości (~70kph), obstawiam że po prostu się grzeje zimny olej w skrzyni ? bo popołudniami czegoś takiego nie zauważyłem chyba że jednorazowe.
  9. Zgodnie z tym co tu było pisane wcześniej - dużo zależy od modelu skrzyni, aczkolwiek w późniejszych wersjach większość problemów została wg mnie zredukowana. Sam użytkuję co prawda nie długo ale póki co nie mam zarzutów do skrzyni a przejechanie 260kkm, przy czym ostatnie info o serwisie mam z 190kkm i poza wymianami oleju oraz zmianą na 7 lamel nie było nic robione ze skrzynią. Wg mnie ta skrzynia nie nadaje się do dużych diesli, generalnie silników z dużym momentem (imo 2.0 tdi w wersji 170km jest już lekko za mocne na tą skrzynie) ale 1.8t nie powinien zajechać tej skrzyni jeżeli tylko wiesz coś o wymianach oleju. Kwestią swapu na manual się nie interesowałem, ale powiem że po przesiadce z manuala na tą skrzynię trzeba się chwilę przyzwyczaić
  10. ja jestem poza cywilizacją do 12.08 ;/ odezwę się po powrocie
  11. @Bart-S przejadę trasę, zobaczę czy coś się zmieni ( raczej lepiej nie będzie samo z siebie ) zmienię olej w skrzyni i posprawdzam elektronikę czy jakieś błędy nie wyskakują dam znać czy coś znalazłem i jak się sprawa ma jak wrócę i będziemy rozkminiać dalej z krótkiej przejażdżki wczoraj doszedł mi jeszcze jeden objaw na który wcześniej nie zwróciłem uwagi - przy większym obciążeniu ( ruszanie pod większą górę, przyśpieszanie) auto lekko drży przy ok 2000 obr. powyżej i poniżej nie. A co do testu na podnośniku to taki sam odgłos uzyskałem jak auto stało na ziemi z wrzuconym N i pchnąłem je na próg podnośnika - w momencie zmiany kierunku toczenia.
  12. Witam, przechodząc od razu do sprawy pacjentem jest A4B7 2.0 TDI [bLB]. Od niedawna skrzynia zaczęła w bardzo charakterystyczny sposób klikać/stukać podczas ruszania, zmiany kierunku jazdy przy mocno skręconych kołach. Dzieje się to bardzo nieregularnie - czasem kilka po 2 - 3 razy podczas bardzo spokojnego ruszania na wprost a czasami cisza. Jako że mam dostęp skorzystałem z podnośnika aby sprawdzić przeguby wewnętrzne ale wydają się w dobrym stanie, natomiast podczas obracania kołem gdy zmieniam kierunek obrotów słychać stosunkowo głośne stuknięcie z przodu skrzyni. Nie robiłem logów i w tym tygodniu już nie dam rady a czeka mnie trasa (1-1.5kkm) i chciałbym chociaż wiedzieć czy zabierać się za nią tym autem, czy po prostu da radę ? Auto jest kupione nie dawno, nie mam informacji co do ostatniej wymiany oleju. Pozdrawiam Mikołaj
  13. mkII

    zawór gaszenia silnika 1.4 TDI

    czyli rozbieram bo to w takim razie coś ze sterowaniem, albo sprężynka która go cofa ?
  14. mkII

    zawór gaszenia silnika 1.4 TDI

    Na to patrzyłem, na 5-6 prób zadziałał 2 razy tylko przy gaszeniu i tylko raz "przymknął" się na wolnych obrotach
  15. Witam, ostatnio w moim bolidzie (akurat VW polo ale że ten sam slinik co A2 to się podpinam pod audi ) zaświecił się check engine, tak więc nie wiele myśląc sprawdziłem go - komputer mówi o błędzie zaworu gaszenia silnika. Rozebrałem dolot, klapkę wyczyściłem, założyłem jeszcze raz i dalej nie działa. Sprawdziłem przewody - po odpięciu pojawia się inny błąd więc to na pewno ta część. I teraz moje pytanie - czy ktoś z Was rozbierał ten zawór? Jako typowy krakus szukam sposobu na tańszą naprawę bo do mojego silnika wg intercarsu ta klapka kosztuje 1200 zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...