Skocz do zawartości

HanysWA4

Pasjonat
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O HanysWA4

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Chorzów

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

535 wyświetleń profilu
  1. Część, wziąłem się dzisiaj za wymianę łożyska z przodu. Odkręciłem górne wahacze (wymieniałem ostatnio więc śruby jeszcze świeże i łatwiej niż dół) i wykręciłem centralna śrubę mocująca łożysko/piastę. Odchylając zwrotnice zauwazylem że półoś chodzi jak na filmiku przy odchylaniu zwrotnicy. Będzie z 10 cm. Nigdy nie robilem nic przy półosi i przegubach ale zakładam że tak nie powinno być (że tak chodzi wzdłuż). Widać to na filmiku Początkowo miałem tylko wymienić łożysko i ta plastikową osłonę przegubu wewnętrznego półosi (plus nasmarować), bo się rozleciała. Teraz zastanawiam się czy cały przegub wewnętrzny nie jest do roboty. Dodam że mam głośne buczenie z przodu w czasie jazdy 50kmh+. Nie bylem 100% pewien, ale jako że przy lekkim skręcie w lewo było trochę słabsze to założyłem że to będzie łożysko. Teraz się zastanawiam czy to przegub się nie rozleciał przez brak smarowania po tym jak ta plastikową osłoną się rozleciała. Będę wdzięczny za poradę
  2. Ok, jedną stronę mi się udało bez wyciągania zwrotnicy. Pomogło poluzowanie mocowania amortyzatora u góry, co pozwoliło mi odkręcić wewnętrzną końcówkę wahacza i w efekcie dało się wybić w miarę szybko. Widocznie naprężenia trzymały to na miejscu, jak jedna strona była luźna to i tak zewnętrzna puściła. Teraz bawię się z drugą stroną.
  3. Ok, dzięki panowie. Tak zrobię.
  4. Część, jestem w trakcie wymiany wahaczy górnych tylnich (wyszło na przeglądzie). Nie miałem specjalnych problemów z wykreceniem śruby mocującej wahacze do zwrotnicy, ale po jej usunięciu nie mogę nadal wyciągnąć ich ze zwrotnicy. Próbowałem podgrzewać, lewarowałem zawieszenie do góry (myślałem że może to naprężenie), jednak dalej się trzyma. Na wszystkich filmikach na YouTube albo wychodzi to lekko albo wcale nie jest pokazane. Jakaś rada? Boje się że uszkodzeń zwrotnice bijąc, podważając z nadmiarem siły. Próbowałem też wybić od spodu używając śruby ale poszło może 1-2mm i siedzi dalej mocno.
  5. ok, odpowiadam sobie sam. wygląda jak pompa wody.
  6. Cześć, pare dni temu wyciekł mi płyn chłodniczy. Wczoraj po zdemontowaniu osłon od spodu, udało mi się znaleźć miejsce gdzie znajduje się wyciek. Może ktoś miał podobną awarię i wie co to może być. Znajduje się to po prawej stronie silnika, od spodu. Wycieka spod tego złotawego walca. Jak na moje to jakaś grubsza sprawa, ale nie wiem nawet co to jest.
  7. Witam Panowie, proszę o poradę odnośnie mocowania listwy bocznej. Naderwała mi się przez zahaczenie o wyższy krawężnik. Wygląda tak jakby to było na piny (stąd ten otwór), ale nie wiem jak to wyglądało przed awarią a nie chce odrywać dalej o ile nie jest to konieczne. Jeśli to pin, to można to dostać osobno? Pod jaką nazwą szukać.
  8. Cześć, kupilem dzisiaj nowe radio i próbowałem je podłączyć, jednak bezskutecznie. Wiem ze bede potrzebowal przejsciowki do anteny (ale to drugorzedna sprawa). Pomimo ze kable ktore byly w zestawie czesciowo pasowaly (4 i 5), to radio sie nie wlaczylo. Zarowno z przekreconym jak i na wylaczonym zaplonie. Mozecie mi ktos poradzic jakiej przejsciowki potrzeba? Z tego co widze to 1 to telefon a 2 to chyba zmieniarka i/lub CAN, wiec raczej nie powinny byc potrzebne do dzialania (nie mam multifunkcji).
  9. A byłeś ostatnio jakoś? Niby nie daleko, ale jak ma nikogo nie być to poczekam na lepsze czasy
  10. Cześć Panowie, jeszcze nigdy nie bylem na spocie. W ten piątek będzie? Dużo ludzi się pokazuje?
  11. RTS odradzam, przynajmniej łączniki stabilizatora. U mnie oba padły w ciągu kilku miesięcy. Lewy po ok tysiącu a drugi po kilku... Wahacze na razie trzymają, ale po doświadczeniach z łącznikami już raczej nic z RTS nie kupie.
  12. Cześć, dałem ostatnio zawieszenie do sprawdzenia bo prawy przód trochę trzaskał na dziurach oraz mam wrażenie że podczas skrętów z maksymalnym skręceniem kierownicy, traci się geometria i tak jakby zewnętrzne koło szurało zamiast jechać (nie jest optymalnie wychylone). Według zakładu do zrobienia jest: Wahacze górne P + L (wszystkie 4) Drążek kierowniczy prawy Osłona drążka Wahacze górne tył P + L Wydaje mi się że przy takiej ilości elementów do wymiany to lepiej wymienić już całe zawieszenie (aczkolwiek zakład tego nie zaproponował), aniżeli włożyć nowe sztywniejsze elementy i mieć do roboty resztę znowu za rok, ale jestem laikiem w temacie a "chłopski rozum" nie zawsze dobrze podpowiada. Jeśli polecalibyście robić całość, to czy jest tam coś jeszcze co opłacałoby się zrobić razem z tym? Jako iż mam zamiar jeździć tym autem jeszcze długo (prędzej kupie drugie, niż to sprzedam) to myślałem też nad amortyzatorami. Z tyłu gumy na amorkach (te osłaniające przed brudem) są już rozwalone (o czym ten zakład nie wspomniał) a same amortyzatory to pewnie z fabryki wyjechały razem z autem.
  13. HanysWA4

    Rozrząd BFB

    Ok. Dzieki za odp. Normalnie bym nie patrzal na 2-3 stowki ale zapomnialem o ubezpieczeniu i teraz mnie czeka w jeden miesiac hamulce + chceck engain (pewnie lambda po instalacji LPG) + przeglad + OC/AC + rozrzad. Dlatego chce sie upewnic ze warsztat nie dolicza mi oplaty dla "nieawanturujacego sie i stalego klienta". Wiec pojdzie trochę kasy, a jeszcze urlop sie nie skończył... [emoji12] Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  14. HanysWA4

    Rozrząd BFB

    Napisalem do niego. Dzieki. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  15. HanysWA4

    Rozrząd BFB

    12 lat (do 135k serwisowany w ASO) i obecnie 177k. Napisałem o braku objawów zeby podkreslic ze nic nie wskazuje na to zeby trzeba "przy okazji" wymieniac cos wiecej anizeli zakladala fabryka (jak to czesto maja w zwyczaju polecac ludzie na forum). Chodzi mi o planowa wymiane rozrzadu a nie sytuacje awaryjna. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...