Witam, nie dawno kupiłem auto Wszystko było dobrze tylko że samochód dużo palił bo 11-12 litrów Pb.
Skłoniło mnie to do zakupu kabla i więc zacząłem się bawić.
Pierwsza próba podłączenia Vaga przyniosła takie rezultaty:
WAUZZZ8DZYA082743
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 906 018 A
Component: 1,6l/2V SIMOS3 00HS0009
Coding: 08001
Shop #: WSC 06335
6 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
P1141 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 1000 1000
Więc idąc po najmniejszej lini oporu kupiłem nowy czujnik g62 i komplet świec wraz z termostatem bo temperatura nie rosła.Wyeliminowałem tym przerwę zapłonu (błąd 16685) i czujnik G62 (1650).
błąd od Systemu EVAP już mi się więcej nie powtórzył więc uznałem go za nie istotny.
Na obecną chwilę wyświetlają mi się błędy 16556 i 17549 no i rzadziej 17831.
Czytając forum obstawiam że mam uszkodzoną przepływkę więc zrobiłem Logi.
001 http://vaglog.pl/log_240180.html
002 http://vaglog.pl/log_240179.html
003 http://vaglog.pl/log_240181.html
004 http://vaglog.pl/log_240182.html
Czy na podstawie tego można stwierdzić poprawne działanie przepływomierza mas powietrza?
Auto ogólnie że dużo pali to jeszcze na zimnym silniku gaśnie po odpaleniu. Dopiero przytrzymanie gazu pomaga i za chwilę się obroty stabilizują.
Pozdrawiam
Widzę że odezwu brak...
ostatnio powrócił mi błąd EVAPu będę sprawdzał ten zaworek koło filtra na dniach.
Pojawiły się również dodatkowo dwa takie błędy:
17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
P1176 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
Teraz mam za ubogą mieszankę. A jeszcze w poprzednim tygodniu był błąd za bogatej.
i moje Pytanie czy przez sondę za katem (przez ten błąd) może się tak mieszanka chrzanić?
I czy temperatura na zimnym silniku w bloku engine może stać na 30*C czy ma być niższa - idąc rano bez odpalenia auta tyle mi pokazuje VAG