Skocz do zawartości

sszef

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sszef

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Rzeszów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia sszef

0

Reputacja

  1. Wczoraj byłem u mechanika i niestety czasu nie miał, dużo samochodów itp... Umówiłem się z nim na poniedziałek, zobaczymy co powie, oczywiście wszystko opiszę na forum. Oby dużych mrozów nie było. pozdrawiam Witam. Problem został rozwiązany, uszczelniacze lub oringi pod wtryskami były skończone. Zostały wymienione i Audi pali Zobaczymy jeszcze co będzie się działo na najbliższym weekendzie, bo ma być duży mróz. Pozdrawiam
  2. Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.
  3. Jutro udam się do mechanika, podpowiem mu o tym co koledzy tutaj piszą . Zobaczymy co z tego wyjdzie...Ktoś może poleca jakiegoś dobrego mechanika z Rzeszowa lub okolic? A dziś to boję się wsiadać do samochodu...bo było kolo 20st na minusie..
  4. nik23 a podpowiesz który to wąż, bo niestety jestem laikiem... :/
  5. kamil-vag napisał: Złe odpalenie w TDI to niestety nie łatwy orzech do zgryzienia... Jest wiele czynników, które mogą to powodować i trzeba porobić trochę testów: - Akumulator - sprawdzić napięcie przed odpaleniem,powinno być ok 12,5 - 12,7 V i do ilu spada przy odpalaniu - nie powinno być poniżej 9-10 V - Rozrusznik - można samemu wyciągnąć, wyczyścić i przesmarować elementy mechaniczne i wyczyścić styki elektryczne, zapewnić dobry kontakt z masą...pozostałe punkty masowe pod maską też można sprawdzić... - Dostarczenie paliwa z baku - posłuchać czy przy przekręcaniu kluczyka słychać pompkę w baku - Pompa paliwa i podciśnienia (tandempompa/vacumpompa) - jest na niej zaślepka na manometr - można wkręcić i zobaczyć czy jest prawidłowe ciśnienie tłoczenia - 1500 obr/min ma być min 3,5 bar, przy 4000/min 7,5 bar - jeśli nie osiąga takiego stanu, można zacisnąć wąż powrotny pomiędzy filtrem a pompą i wykonać pomiar jeszcze raz. Jak osiągnie to znaczy, że paliwo ucieka na przelew na o-ringach pompo-wtryskiwaczy lub leci w olej - ale wtedy dodatkowo rósł by poziom oleju w silniku... - Świece żarowe i ich zasilanie - rezystancja max. do 1 ohma - sprawdzić też multimetrem czy dochodzi napięcie na świece... nie robić testów z iskrzeniem, bo świece na 5V - 7V mogą się uszkodzić przy podaniu napięcia 12V. - Kąt synchronizacji - w minusie zazwyczaj lepiej odpala, ale oby się mieścił w tych -1...1 stopniach CF. - Kompresja - warto wykonać pomiar ciśnienia sprężania, nawet dla samego siebie, by sprawdzić stan silnika - Czujnik temperatury płynu chłodzącego G2/G62 - może zaniżać lub zawyżać wskazania - co powoduje nieodpowiednie dawkowanie paliwa względem temperatury silnika... - Zawór EGR - zdarza się, że jest nieszczelny przez nagar, bądź przywiesza się w pozycji otwarcia... - Pompo-wtryskiwacze / listwa zasilająca pompo-wtryskiwaczy - można przeprowadzić wstępną diagnozę, za pomocą interfejsu VAG/VCDS - Oringi pompowtryskiwaczy - wyrobione gniazda 8V PD to standardowa bolączka, kiwanie się pompek powoduje zużywanie się oringów uszczelniających pompowtryskiwacz względem magistrali paliwowej głowicy. Paliwo z zasilania, może się przedostawać na powrót i spływać do baku w konsekwencji nie zostawiając paliwa na rozruch w kanale zasilającym i PD... może także wypływać do góry głowicy, dając zjawisko przybywania oleju - problem znany w silniakch z DPF-em. Zużycie oringów objawia się zazwyczaj ciężkim odpalaniem po upływie kilkunastu godzin. Na próbę postawcie auto przodem z górki, ta, by bak był wyżej od silnika, jeśli odpali bez problemu, to znaczy, że na co dzień paliwo ucieka do baku... - Przewody paliwowe - sprawdzić czy nie są mokre od ropy, czy nie widać w wężykach nadmiernej ilości bąbelków powietrza, dokręcić opaski, sprawdzić osadzenie na króćcach itd... - Filtr paliwa - wymiana najlepiej z olejem co 10-15 tys, szczególnie jesień - zima i sprawdzenie podgrzewacza/zaworka na filtrze - stan oringów i czy nie przecieka paliwo... sszef napisał: Witam, Mam problem z odpalaniem samochodu na ujemnych temperaturach. Zawsze podgrzewam świece żarowe, mimo tego auto źle pali, np. dziś podgrzałem chyba 5 razy, kontrolka świeciła się długo,to i tak nie udało mi się za pierwszym razem odpalić, chociaż trzymałem długo na rozruszniku. Dodam, że świece są nowe i grzeją, akumulator i filtr paliwa są niedawno wymienione. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam,Mateusz.
  6. Witam wszystkich miłośników Audi i nie tylko
×
×
  • Dodaj nową pozycję...