Jump to content
0
sszef

[TDI PD] Trudne uruchamianie silnika, ciężkie odpalanie

Recommended Posts

kamil-vag napisał:

Złe odpalenie w TDI to niestety nie łatwy orzech do zgryzienia... Jest wiele czynników, które mogą to powodować i trzeba porobić trochę testów:

- Akumulator - sprawdzić napięcie przed odpaleniem,powinno być ok 12,5 - 12,7 V i do ilu spada przy odpalaniu - nie powinno być poniżej 9-10 V

- Rozrusznik - można samemu wyciągnąć, wyczyścić i przesmarować elementy mechaniczne i wyczyścić styki elektryczne, zapewnić dobry kontakt z masą...pozostałe punkty masowe pod maską też można sprawdzić...

- Dostarczenie paliwa z baku - posłuchać czy przy przekręcaniu kluczyka słychać pompkę w baku

- Pompa paliwa i podciśnienia (tandempompa/vacumpompa) - jest na niej zaślepka na manometr - można wkręcić i zobaczyć czy jest prawidłowe ciśnienie tłoczenia - 1500 obr/min ma być min 3,5 bar, przy 4000/min 7,5 bar - jeśli nie osiąga takiego stanu, można zacisnąć wąż powrotny pomiędzy filtrem a pompą i wykonać pomiar jeszcze raz. Jak osiągnie to znaczy, że paliwo ucieka na przelew na o-ringach pompo-wtryskiwaczy lub leci w olej - ale wtedy dodatkowo rósł by poziom oleju w silniku...

- Świece żarowe i ich zasilanie - rezystancja max. do 1 ohma - sprawdzić też multimetrem czy dochodzi napięcie na świece... nie robić testów z iskrzeniem, bo świece na 5V - 7V mogą się uszkodzić przy podaniu napięcia 12V.

- Kąt synchronizacji - w minusie zazwyczaj lepiej odpala, ale oby się mieścił w tych -1...1 stopniach CF.

- Kompresja - warto wykonać pomiar ciśnienia sprężania, nawet dla samego siebie, by sprawdzić stan silnika ;)

- Czujnik temperatury płynu chłodzącego G2/G62 - może zaniżać lub zawyżać wskazania - co powoduje nieodpowiednie dawkowanie paliwa względem temperatury silnika...

- Zawór EGR - zdarza się, że jest nieszczelny przez nagar, bądź przywiesza się w pozycji otwarcia...

- Pompo-wtryskiwacze / listwa zasilająca pompo-wtryskiwaczy - można przeprowadzić wstępną diagnozę, za pomocą interfejsu VAG/VCDS

- Oringi pompowtryskiwaczy - wyrobione gniazda 8V PD to standardowa bolączka, kiwanie się pompek powoduje zużywanie się oringów uszczelniających pompowtryskiwacz względem magistrali paliwowej głowicy. Paliwo z zasilania, może się przedostawać na powrót i spływać do baku w konsekwencji nie zostawiając paliwa na rozruch w kanale zasilającym i PD... może także wypływać do góry głowicy, dając zjawisko przybywania oleju - problem znany w silniakch z DPF-em. Zużycie oringów objawia się zazwyczaj ciężkim odpalaniem po upływie kilkunastu godzin. Na próbę postawcie auto przodem z górki, ta, by bak był wyżej od silnika, jeśli odpali bez problemu, to znaczy, że na co dzień paliwo ucieka do baku... 

PDinjectorboredamage-2.jpg

- Przewody paliwowe - sprawdzić czy nie są mokre od ropy, czy nie widać w wężykach nadmiernej ilości bąbelków powietrza, dokręcić opaski, sprawdzić osadzenie na króćcach itd...

- Filtr paliwa - wymiana najlepiej z olejem co 10-15 tys, szczególnie jesień - zima i  sprawdzenie podgrzewacza/zaworka na filtrze - stan oringów i czy nie przecieka paliwo...


sszef napisał:

Witam,

Mam problem z odpalaniem samochodu na ujemnych temperaturach. Zawsze podgrzewam świece żarowe, mimo tego auto źle pali, np. dziś podgrzałem chyba 5 razy, kontrolka świeciła się długo,to i tak nie udało mi się za pierwszym razem odpalić, chociaż trzymałem długo na rozruszniku. Dodam, że świece są nowe i grzeją, akumulator i filtr paliwa są niedawno wymienione. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,Mateusz.

Edited by kamil-vag

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam ten sam problem. aku wymienione nowe swiece a dalej podobnie tyle ze silnik avg pozdrawiam


USŁUGI STOLARSKIE schody, drzwi, parapety, różne tel.71-318-95-84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tylko pojawi sie mróz wszyscy zakładają nowe tematy a wystarczy tylko poszukać jest tu od groma o tym info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjetek nie spinaj sie, a co do odpalania może uszczelnienia pd może vacu, może ogrzewacz na filtrze paliwa

Prawie zapomniałem sprawdź czy działa pompka w baku

Edited by nik23

Chętnie pomogę, doradzę. W miare możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompkę tylko sluchem mogę sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściąg na filtrze wąż z baku i włóż do butelki, przekręć kluczyk i napisz ile paliwa poleciało.


Chętnie pomogę, doradzę. W miare możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nik23 a podpowiesz który to wąż, bo niestety jestem laikiem... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz korekcje na pd-kach ,przy odpalaniu, jesli uszczelnienia juz wymieniales to raczej nie one , swiece , paliwo dochodzi robiles proby z odpalaniem z górki , to

ja bym obstawiał wałek lub osprzęt wałka to że go jeszcze nie slychac nie znaczy ze jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czujniki temperatury, zrób logi pompek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro udam się do mechanika, podpowiem mu o tym co koledzy tutaj piszą :). Zobaczymy co z tego wyjdzie...Ktoś może poleca jakiegoś dobrego mechanika z Rzeszowa lub okolic? A dziś to boję się wsiadać do samochodu...bo było kolo 20st na minusie..

Edited by sszef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo wałek niema wpływu na zapowietrzanie układu. Zależnie czy samochód ci odpala na chwile i potem gasnie i niechce długo zapalić czy odrazu jak jest mróz to trzeba długo kręcić to albo problem z pompką w baku,z zaworem zwrotnym, pompą tandemową, czujnikiem temperatury bądź dawką startową paliwa aż po uszczelnienia na pompkach i ściekające paliwo z szyny. Może problem leżeć też w samych pompowtryskiwaczach.


Chętnie pomogę, doradzę. W miare możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz jaka ma dawkę na rozruchu dalej sprawdź kąt sychronizacji wałka rozrządu. Czujnik temperatury paliwa odłącz go i w tedy spróbuj zapalić świece żarowe będą palić się dłużej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliwo ci ścieka z pompek albo kompresji brak.


Chętnie pomogę, doradzę. W miare możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ojca w AWX były źle ustawione korekcje na pompkach i przy duzych mrozach długo kręcił, podczas robienia chiptunigu tuner ustawił wszystko jak nalezy i samochód palił podczas dużych mrozów od strzała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie taka sytuacja .. -2, -5 odpala od strzala, teraz od dwoch jak sa mrozy to mial problemy..akumulator byl sprawdzany 2 miechy temu - i wszytstko ok, chipa robilem rok temu i dawka paliwa byla zwiekszana..obroty nigdy nie falują po uruchomieniu ..takze swiece raczej tez nie ..chociaz z miesiac temu jak odpalilem i chwile jechalem to zaswiecila sie kontrolka świec na ok 10sek i znikla..jutro jade do kumpla jeszcze raz aku sprawdzic ;) tu filmik :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.

Mam to samo wcześniej jak temperatura spadała ok. 0 to czułem że ma minimalne opóźnienie, teraz mam od 3-4 dni -15 stopni, wygląda to tak że kręce ja wiem gdzieś 10-15 sekund a później odpala chodzi minute troche głośniej a potem jest wszystko okej i nastepne odpalenia są od strzała . Silnik ma na karku 300kkm i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić właśnie, świece grzałem 3 razy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobnie w sylwestra -8 odpalił prawie od strzała (tylko silnikiem zatelepało nie równo), kontrolka świec zgasła po 2 sek. Wczoraj temperatura -12 (kontrolka świec zgasła po 5 sek) i przy odpalaniu lipa bo już nie chciał zapalić, kręcił krecił ( trzymałem max 4 sek rozrusznik) i za 4 razem odpalił nierówno ale po 10 sek wszystko w normie i chodzi jak należy. Dodam ze akumulator mam roczny a świece nie sprawdzane.

Edited by Mietko

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sprawdź świece, można by też sprawdzić czujnik g62( rano wpinasz vaga i sprawdzasz temp w silnik01 grupy niepamiętam ktore ale mają to być temp płynu-coolant temp, powietrza, paliwa ipowinny być zbliżone do5 C i ewentualnie w liczniku-instruments


Chętnie pomogę, doradzę. W miare możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód jak już odpali to nie gaśnie, tylko na początku troszkę nim ,,poterepie". Później mogę go zgasić i od razu odpala od strzała.

Mam to samo wcześniej jak temperatura spadała ok. 0 to czułem że ma minimalne opóźnienie, teraz mam od 3-4 dni -15 stopni, wygląda to tak że kręce ja wiem gdzieś 10-15 sekund a później odpala chodzi minute troche głośniej a potem jest wszystko okej i nastepne odpalenia są od strzała . Silnik ma na karku 300kkm i zastanawiam się czy da się coś z tym zrobić właśnie, świece grzałem 3 razy

Mam identyczna sytuacje jak Ty dzis juz zamowiłem swiece jutro jade do mechanika ale pewnie juz bedzie po mrozach i ciul wie czy winne takiego rozruchu beda swiece :eusathink:moze jeszcze pomrozi w tym roku by miec okazje sprawdzic dodam ze tak do -10 palił od strzała a powyzej nastały problemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam ogromny problem z moim samochodem tzn. Audi a4 b6 z silnikiem 1.9tdi AWX . problem jest taki że na zimnym silniku nawet teraz w mrozach -16 stał na dworze i odpala jak to się mówi od strzała jednorazowe podgrzanie świec i pali nawet nadwozie za bardzo nie strzęsie i chodzi równo . Samochód ma od półtora roku i nigdy nie było problemu z paleniem czy ciepły czy zimny. Aż nagle jadę do sklepu na zakupy przychodzę po pół godziny i nie idzie odpalić samochodu. Dodam że mam dobry rozrusznik i akumulator 85ah kręci jak szalony . Po czasie np.do minuty od zgaszenia ciepłego silnika silnik odpali ale trzeba z pół minuty kręcić jak odpali nic nie kopci ani nie szarpie silnikiem ale już jak zostanie na 5-10 min to już nie odpali. Lecz sprawdzałem jak nie idzie go odpalić to na pycha wystarczy dwa metry popchnąć w dwóch i na drugim biegu odpala bez problemu i też zero kopcenia ani szarpania a wcześniej przez 5 min kręcone rozrusznikiem.Robi to zawsze gdy zgasze ciepły silnik i za dwie minuty chce go odpalić.

Teraz najważniejsze co już sprawdziłem i wymieniłem podmieniłem z innego identycznego samochodu.

-czujnik przepływomierza

-czujnik doładowania turbiny

-czujnik temperatury silnika

-czujnik położenia wału

-czujnik wału rozrządu

-Włożona inna pompa Vacum wszystko dobrze uszczelnione nowe oringi

-włożony inny Komputer Silnika

-nowy filtr paliwa

-wyczyszczony zbiornik paliwa

-nowy zaworek zwrotny na filtrze

-pompa w zbiorniku paliwa zrobiona na przekaźniku na krótko tzn. po przekręceniu zapłonu podaje cały czas paliwo a nie tylko przez 2 sek i podaje ciśnieniem 0.8bar czyli norma

Sprawdzane pod komputerem zero błędów wtryski podają dobre dawki paliwa na ciepłym czy na zimnym silniku

dobrze ustawiony rozrząd po wymianie w październik wszystko dobrze napięte .

Moje pytanie takie czy może wy mieliście podobnie albo to samo że nie odpalał na ciepłym silniku. Ogólnie to trudny przypadek. proszę o wasze porady co dalej robić .

Dodam jeszcze że półtora roku temu jak kupiłem no to zmieniłem mape silnika na 173km i 402nm ale to chyba nie ma nic do tego bo miałem innego kompa już podpięte z orginalna mapą 131km no i odpalał jeździł na zimnym silniku jednak po zgaszeniu samochodu na ciepłym silniku też to samo po 5min nie odpalił dopiero na pycha .

Z góry dzięki czekam na odpowiedzi !!!

Edited by kamil-vag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może trzeba mapę rozruchową przerobić, lub wstawić starter diesel.

Montowałem znajomemu w 2.5tdi, nie chciał palić na ciepłym.

Teraz pali od strzała zimny ciepły

Na ciepłym spróbuj odpiąć czujnik temp. i potem zapal

Edited by edekxp

Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik temperatury odpinałem i to samo nie odpala

Zmienialiśmy dawkę rozruchową i to samo

Wkładałem koma od audi 1.9 awx i od passata 1.9awx i to samo jak zostawisz na ciepłym to już nie odpali dopiero po dwóch godzinach jak ostygnie to normalnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzana kompresja?

Błedów nie ma?

Edited by edekxp

Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zero błędów to jest ta zagadka bo tak by było odrazu wiadomo

Kompresja dobra bo jak go na pych odpalisz i zgasisz to potem normalnie juz pali

No i zimny zero kręcenia rano od strzała pali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może logi trzeba zrobić w czasie odpalania

Edited by edekxp

Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym podłączył manometr do pompy paliwa i sprawdził jakie ciśnienie jest podawane na wtryskiwacze i jak się ono zmienia ze zmianami temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro sprawdzę to ciśnienie i dam znać :)

ale na ciepłym silniku schładzałem pompe paliwa i to też nic nie dało :P

Jutro też wymienię jeszcze uszczelniacze pompo wtrysków bo może być tak że cofa się paliwo przez wtryski

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj uruchomic z włączonymi światłami mijania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj uruchomic z włączonymi światłami mijania.

już próbowałem nic nie daje kręci i kręci i nic gdzieś o tym szybciej czytałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...