Skocz do zawartości

MariuszKoz

Pasjonat
  • Postów

    82
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MariuszKoz

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Miasto
    Brzeg

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

615 wyświetleń profilu

Osiągnięcia MariuszKoz

0

Reputacja

  1. U mnie też tak jest, że spada do ok 400 obr, ale czasami zdarza mu się już nie podnieść i wtedy gaśnie. Nie demontowałem i nie czyściłem egr, bo zupełnie nie wiem, na ile to skomplikowana sprawa w tym aucie i czy dam sobie sam radę czy lepiej zostawić to mechanikowi. A dolot był już sprawdzany i jest szczelny.
  2. Czy ktoś tego doświadczył w tym silniku? Jadąc jakąś prędkością, po wrzuceniu an luz, obroty spadają bardzo nisko i od czasu do czasu auto gaśnie. Myślałem, że to może przepustnica, ale została wyciągnięta, wyczyszczona i zrobiona adaptacja. Zaczyna mi też od czasu do czasu rzucać błędem egr, ale to nie ma wpływu na takie zachowanie. Czy ktoś miał u siebie taką sytuację i co ważniejsze udało się naprawić? Nie wiem czego w ogóle szukać, bo VCDS nie pokazuje żadnych innych błędów
  3. Panowie, gdzieś szukać? Wszystkie pozostałe pozycje nawiewów działają dobrze. Ale jak chcę puścić na szybę, to dmucha na boczne szyby dobrze, ale nic na przednia. Słychać, ze silniczek się ustawia i szumi powietrze gdzieś z przodu ale nic nie leci przez kratkę na przednią szybę.
  4. Ja też kupiłem auto długo niejeżdżone i dlatego z niskim przebiegiem. No i pojechałem 1000 km aby "przetrzeć" pierścienie. Dobrze, że miałem dużo oleju ze sobą :-(. Bo poza jego zużyciem, u mnie nic się nie zmieniło. Jak brał olej, tak dalej bierze. Testowałem płukankę xado "atomix" (chyba nie pomyliłem nazwy), która dodatkowo ma składniki odblokowujące pierścienie. Kompletnie bez skutku. Ja już nic nie kombinuję. Wiem, że albo remont silnika albo sprzedaż. Ale może Wam się uda naprawić auto chemią.
  5. I jeszcze jedno pytanie do osób, które robiły remont w tym silniku. Jakiej firmy/ firm stosowaliście części zamienne?
  6. A miałeś jakieś inne negatywne objawy oprócz tego oleju? Bo tak się zastanawiam, na ile remoncik polepsza inne parametry - kulturę pracy, przyśpieszenie itd. A tak przy okazji, czy "z dołu" silnika wymieniałeś tylko panewki czy jeszcze coś Ci robił mechanik?
  7. Może mój silnik jest wybitnie pechowy, ale niestety kultury to on sobą nie prezentuje. Inna rzecz, to przecież stara jednostka 8 zaworowa więc z definicji mniej kulturalna od nowoczesnych 16 zaworowych. I w moim aucie jest głośniej niż chociażby w focusie, którym wczoraj jeździłem. A audi powinno być zdecydowanie lepiej wyciszone niż dość mocno plastykowy ford.
  8. No tak..egr i dwumasa to kolejna fajne "ulepszenia" w tym silniku
  9. Tylko, że ciągnięcie go na wysokich obrotach, od razu wpływa znacząco na zużycie paliwa :-(. Gdzieś czytałem, że w tym silniku trzeba dawać nieźle po obrotach, aby coś zaskoczył. Zresztą, jego moment maksymalny też jest definiowany dla 5000 obrotów lub coś takiego. W każdym razie, jak ktoś chciałby tym autem jeździć do 3 tys obrotów, to spali zdecydowanie mniej, ale jazda typowo emerycka.
  10. Ciekawe, bo moje audi a4 b7 z tym silnikiem się nie chce zbierać :-(. Jeszcze pierwsze biegi, to pół biedy, ale kiedy jadę np. 80-90 i potrzebuję przyśpieszyć do 120-130, to potrzeba mu na to trochę czasu. No i "ćwiczyłem" go trochę w czasie wakacji po górach. Załadowane auto z bagażami pod górę nie chce jechać :-(. Aż wstyd był, auta z zupełnie innego segmentu nas łykały bez problemów. Słabizna i tyle. Dla porównania jeżdziłem wczoraj focusem znajomego z silnikiem 1,6 150 KM. Po prostu przepaść. Rewelacja. To auto po prostu ciągnie od najniższych obrotów.
  11. Ja mam ten sam silnik w B7 :-(. Powiem szczerze, że zdecydowałem się, że wszędzie trąbią o niezawodności tego silnika. Prosty, słaby ale niezawodny. Może i jest prosty. Na 100% jest słaby. I na 100% zawodny. Ale kiedyś, to jeszcze był do wyboru 1,8 T (2.0 to taka sama słabizna). Potem jak weszły TFSI, to dopiero cyrki się zaczęły. Podobno naprawili to w 2013+. Tylko, że taki audi kosztuje już 60K...
  12. Zawiodłem się audi i tym silnikiem 1,6. Liczyłem, że te silniki będa zdecydowanie mniej awaryjne. I podobno były, ale nie ALZ !. Nawet w ASO mi powiedzieli, że w silniku tym zmieniono trochę rzeczy w ramach "liftingu" w 2004 roku, w tym założono cieńsze pierścienie. Jak się zapytałem, dlaczego to facet z uśmiechał odpowiedział - aby zmniejszyć ciężar silnika. Czytałem już na różnych forach o tych silnikach (były także w passatach, exeo i chyba skodach). Ludzie bluzgają na ten znikający olej, nierówne obroty, problemy z przepustnicami itd. Poza tym ten silnik jest po prostu za słaby. Wyprzedzanie wymaga niezłego zapasu :-). Już nawet zastanawiałem się nad sprzedażą mojego i kupienie nowszego B8, ale tutaj czekają silniki TFSI....czyli jeszcze większy zonk. Tam to tzw. serwis olejowy (aby szanowne auto przestało zżerać olej na potęgę) to koszt rzędu 7000 - 8000 zł. Dlatego uważam, że niestety firma pod względem silników benzynowych bardzo poleciała w dół.
  13. No właśnie ..podobno. Ja u siebie tego nie zaobserwowałem. Pytanie też, co jest de facto problemem. Bo ja cały czas myślałem, że padły mi pierścienie, ale dokładna diagnoza w serwisie elektroniki samochodowej pokazała, że coś jest nie tak z zaworami wydechowymi i to one odpowiadają za branie oleju i też słabszy silnik. Inne parametry, w tym ciśnienie na cylindrach mam idealne. Pierścienie pewnie też nie są idealne, ale tak czy siak, robiąc remont trzeba wymieniać wszystko. Ja podjąłem decyzję o sprzedaży i kupnie jednak samochodu spoza grupy VAG. Zawiodłem się strasznie.
  14. Pamiętajcie tylko, że to preparat w zasadzie do uszczelek. Trochę zwiększa ich objętość. Może pomóc przy uszczelniaczach, ale jeżeli problemem są części mechaniczne nic to nie da. Ja u siebie stosowałem ten preparat i nic. Po prostu pozostaje remont silnika. Testowałem też xado i coś tam jeszcze. jak coś już mechanicznego się zepsuje, to raczej chemia nie pomoże. Ale trzymam za Was kciuki, aby się jednak udało. Bo remoncik to ok 2500 zł...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...