Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z ubywajacym olejem


lukaszaudib6

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Żeby nie rozpoczynać nowego tematu przedstawię swoją sytuację tutaj.

Posiadam Audi A4 B6 1.6 sedan z 2003 roku. Auto ma przebieg 165 tyś. Od jakiegoś czasu ubywa mi olej. Zawsze jak dolewam 0,5 litra oleju po zapaleniu się kontrolki to na bagnecie jest połowa miarki a po ponownym zapaleniu się czujnika oleju jest minimum. Dziwne jest to, że kontrolka i minimum oleju robi się po różnym przebiegu. Ostatnie moje badanie pokazało, że było to po: 2200km,1441km,1010km,1461km. Łatwo obliczyć, że średnio auto bierze 100ml oleju na 300km. Wymieniałem filtr oleju, odmę, ale dalej jest to samo. Mechanik nie widział żadnych wycieków, auto sprawuje się bez zastrzeżeń, chodzi równo. Moje pytanie czy mam się obawiać w niedługim czasie jakiejś większej wymiany w silniku. Czy jest rzeczą normalną, żeby silnik benzynowy brał trochę oleju? Czy macie jakieś pomysł co mogę sprawdzić, co wymienić?

Miałem też sytuację, w której zapaliła mi się kontrolka oleju a jak odkręciłem korek od oleju i ponownie zakręciłem to kontrolka zgasła. Nie pamiętam jednak czy jak potem sprawdzałem to był olej w normie czy musiałem 0,5 standardowo dolać.

Druga kwestia to, że ostatnio pali mi się czujnik oleju po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów (dokładnie nie zapisałem). Zapala się i nie gaśnie. Rano na zimnym silniku kontrolka się nie pali a jak sprawdzam poziom oleju bagnet pokazuje, że olej jest w normie. Wyczytałem, że może to być czujnik oleju, ale nie jestem ekspertem.

Bardzo proszę o odpowiedź w mojej sprawy posiadaczy słynnego małysza i osób znających się na temacie.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez czisora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moja sytuacja wygląda podobnie. Mam Audi A4 1.6 combi z 2003r. Ma przebieg 200 tyś. Audi kupiłem we wrześniu 2013r. i do czerwca 2014 nie miałem problemu z olejem. Póżniej wyglądało to następująco: zapaliła sie kontrolka oleju i po sprawdzeniu na bagnecie było min., dolałem 0.5 l i był spokój na jakieś 3000km. Po 3000tyś km ponownie zapaliła sie kontrolka i znowu wlałem 0.5l oleju, a na bagnecie pół stanu. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze ze dwa razy a następnie wyskoczyła kontrolka ,,oil sensor,, ,,czujnik oleju,,. Wymieniłem na nowy (liostopad 2014 cena ok. 350zł.) działa do tej pory. Co do kontrolki oleju... zgasła Ci prawdopodobnie po podniesieniu maski ( jeden czujnik jest pod maską) mi zapalał się ponownie po przejechaniu 100km, podniosłem, opuściłem i gasł na kolejne 100kmi tak kilka razy . Na dzień dzisiejszy Audi bierze ok.800ml oleju na 2000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że odgrzewam kotlea ale mam podobne jaj ze swoją- zaczęła targać olej na potęgę, lałem litr na 4 tysiące, wyremontowałem głowicę z uszczelniaczami itp to wzięła 7 setek na 500km... Co najlepsze- nie spalała tego oleju, bo byłoby za autem niebiesko a spaliny były w normie. Nie pakowała go też do płynu, bo płyn klarowny. Pod silnikiem zero wyciekow, zero zapoceń itp. Ogólnie auto śmigało na oleju 5W40 syntetyk. Po takim ostrym przegonieniu na autostradzie sytuacja jakby się uspokoiła, ale pytanie mam jedno- gdzie może znajdować się ten olej, który tak z zapałem pobierała nie zostawiając przy tym żadnych śladów? Może ktoś miał podobne jajca z autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie widzę, że wszyscy mamy podobne problemy, ja ostatnio zaryzykowałem i zastosowałem Valvolain 5w50 i jak na razie po 4000 km oleju nie ubyło ani grama. Olej ten różni się tylko tym, że na gorącym silniku utrzymuje bardzo dużą lepkość a przy okazji staram się nie kręcić do 6000 obr/min. Jeśli ktoś zastosuje taki olej i potwierdzi się że olej nie ubywa to będzie jakieś rozwiązanie dla wszystkich. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a może lejecie Castrola ?????

proponuje zalać valvoline a jak komuś nie szkoda kasy to Liqi Moli.

Chociaż z własnego doświadczenia na różnych silnikach wiem że Valvoline max life spalał się w najmniejszej ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam ten sam problem. Auto bierze olej w ilości ok 600 ml na 1000 km. Wymieniłem uszczelniacze i bez zmian. Wiem, że poprzedni właściciel zalał samochód castrolem 5w30 z allegro. Kupiłem teraz motul i wymienię. Zobaczę na ile to problem oleju. A tak przy okazji, czy w silnikach 1,6 ALZ też jest problemem z odmą? Może tutaj też leży przyczyna bo czytałem, że silniki ALT 2.0 miały z tym wielki problem.

Edytowane przez MariuszKoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą oleju zrób płukankę silnika. Odme sprawdź pod względem drożności i zawór odmy który odpowiada za wypuszczanie ciśnienia czy nie jest otwarty cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą oleju zrób płukankę silnika. Odme sprawdź pod względem drożności i zawór odmy który odpowiada za wypuszczanie ciśnienia czy nie jest otwarty cały czas.

Dzięki. Czy z tą odmą można sobie poradzić samodzielnie, czy raczej do mechanika? Ostatnio nawet coś wspominałem mechanikowi o odmie, to mnie wyśmiał, że w odmie nie ma nic, co mogłoby się zepsuć.

Przed wymianą oleju zrób płukankę silnika. Odme sprawdź pod względem drożności i zawór odmy który odpowiada za wypuszczanie ciśnienia czy nie jest otwarty cały czas.

Dzięki. Czy z tą odmą można sobie poradzić samodzielnie, czy raczej do mechanika? Ostatnio nawet coś wspominałem mechanikowi o odmie, to mnie wyśmiał, że w odmie nie ma nic, co mogłoby się zepsuć.

I jeszcze jedno. Czy pracę zaworu odmy można sprawdzić "ręcznie" czy wymagany jest komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


w odmie nie ma nic, co mogłoby się zepsuć.

Oprócz samej odmy :) To się bada organoleptycznie. Sprawdzasz czy w przewodach odmy nie ma przypadkiem oleju i czy opary mają przejście. Zawór sprawdza się dmuchając w niego, jak jest przejście w jedną stronę to jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w odmie nie ma nic, co mogłoby się zepsuć.

Oprócz samej odmy :) To się bada organoleptycznie. Sprawdzasz czy w przewodach odmy nie ma przypadkiem oleju i czy opary mają przejście. Zawór sprawdza się dmuchając w niego, jak jest przejście w jedną stronę to jest sprawny.

Kurcze, nawet nie wiem, jak ten zawór wygląda. Chciałem poszukać na allegro, ale są tylko do silników 1,8T lub 2.0. Jak dobrze rozumiem, dmuchając w zawór ma być przejście tylko w jedną stronę, ale nie w obie, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? Chemia tak skutecznie odblokowała pierścienie?

Tak na marginesie, to sprawdzałem obwód odmy i jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? Chemia tak skutecznie odblokowała pierścienie?

Tak na marginesie, to sprawdzałem obwód odmy i jest w porządku.

Też byłem mile zaskoczony. W ciągu pół roku przelałem przez ten silnik 16 litrów oleju i krew mnie zalewała. Pod autem nie było śladów wycieku, ani niebieskiego dymu z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chemia jak najbardziej pomaga w pozbyciu się zanieczyszczeń ale czy można jeździć na tej płukance? Tak podejrzewam że jak już się pierścienie odblokują to muszą się jeszcze dotrzeć do gładzi cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz - wpływ oleju. Polecono mi zakup oleju Motul i konkretnie Motul 5w30 SPECIFIC 5W30 504.00 507.00.

Teraz zajrzałem na oficjalną stronę motula i tam jest wyraźnie napisane, że owszem ten olej jest dedykowany silnikom VAG, ale...wysokoprężnym.

I kiedy zacząłem szukać pod konkretny swój model, to olejem dedykowanym dla silnika 1,6 ALZ jest Motul 8100 X-clean FE 5w30.

Niby ta sama klasa lepkości, ale czymś się jednak muszą różnić. Pytanie, czy różnica w oleju ma jakikolwiek wpływ na jego spalanie lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ma, olej o takiej samej lepkości a innego producenta będzie inaczej konsumowany. Piszę z własnego doświadczenia bo jak miałem golfa 3 to na nim eksperymentowałem. W naszym klimacie chyba powinieneś wybrać olej 5W40

Edytowane przez Tobike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko że to są 2 oleje tego samego producenta o tej samej klasie lepkości. Oba syntetyczne. Ale też różnią się ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...