Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z ubywajacym olejem


lukaszaudib6

Rekomendowane odpowiedzi

Moja jazda to 1/4 odcinki długie, ponad 100km, 2/4 to takie po 20-30km w tym 5-10 spore korki, 1/4 odcinki krótkie po 4-5km.

3 tankowania, 65l paliwa, zrobione 770km, co daje średnie spalanie 8,5l/100km.

Myślę, że na trasie 90-120km/h i długich odcinkach jest w stanie na baku zrobić 1000+ km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnej temp. nawet jak się rozgrzeje to leci u was delikatny biały dymek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnej temp. nawet jak się rozgrzeje to leci u was delikatny biały dymek?
A to nie jest normalne u benzyniakow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pytam bo miałem diesla i jak rozgrzałem to nic nie było a tutaj biały dymek jest. Nie założyłem jeszcze gazu więc chce auto mieć pewne wcześniej:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie biały dymek tylko para.

Po założeniu gazu będziesz miał zasłonę dymną na mrozie gdy przycisniesz :)

 

 

Chociaż, to jest 1.6. Może pierścienie olejowe się kończą xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh. A jak się pierścienie kończą to nie powinien kopcic na niebiesko? 

Mam go serwisowanego do 2015 w ASO w Austrii ostatni wpis 94 tys

Edytowane przez Fwl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że na niebiesko. Biały to albo właśnie wspomniana para lub padnięta uszczelka p.g. i spalany płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była jeszcze ta przypadłość że był urwany odpowietrznik od płynu chłodniczego i lało się po silniku(taka kulka plastikowa na metalowym czarnym przewodzie na samej górze pod osłoną silnika z emblematem) oczywiście już naprawione ale może to miało na coś wpływ sam nie wiem. Może przez to tak dziwnie chodzi: https://youtu.be/PP4VwLfqVMg

Edytowane przez Fwl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest normalne u benzyniakow?
Przy tych temp to całkiem normalne u mnie to samo jest a płynów żadnych mi nie ubywa

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy płynie chłodniczym dym jest gesty o ciężki, w tym przypadku od razu byłoby widać że coś jest nie tak. 

 

Na benzynie i  gazie kopci  jak czajnik.

 

Miałem zajechane 1.6, kopcił na niebiesko, czarno i biało - zależało od humoru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tyle chciałem wiedzieć. Ale to auto zjada nerwów. Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i mówił że te nowe TSI mają tak że nie potrzebują wymiany oleju. Po prostu się do nich dolewa i dolewa- a ktoś by powiedział że nowe auto.. chyba bym zwątpił.. a trochę tego jezdzi

Edytowane przez Fwl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, nie wymieniać oleju, a potem narzekać że silnik się szybko skończył.

To że się dolewa nie znaczy że można nie zmieniać oleju, syf i nagar się zbiera, a filtr oleju też nie ma wiecznego życia. 

 

Ja w 2.0 zmieniam olej co 12-13kkm mimo że między wymianami dolewam 2 litry. 

Raz na 30kkm robię płukankę, silnik dostaje drugie lżejsze życie. 

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tracer123 napisał:

 

Ja w 2.0 zmieniam olej co 12-13kkm mimo że między wymianami dolewam 2 litry. 

Raz na 30kkm robię płukankę, silnik dostaje drugie lżejsze życie. 

Czytałeś o odmie? Może w 1.6 też jest problem z odma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nikt nie wspomniał o zalewaniu cylindrów naftą, żeby spróbować odblokować ewentualnie zapieczone pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można instrukcje? Komuś pomogło?

Edytowane przez Fwl7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś o odmie? Może w 1.6 też jest problem z odma?
No właśnie i tu jest bardzo podobna budowa do ALT i problemy z odmą, podcisnieniami są wręcz identyczne

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2017 o 17:10, Fwl7 napisał:

Można instrukcje? Komuś pomogło?

po 100 ml na noc do każdego cylindra przez świece. Potem zalać trochę olejem (tak jak do próby olejowej), żeby nie było suchego startu. Zalecana wymiana oleju po tej operacji, bo część nafty zamiast wyparować spłynie do silnika. Metoda stosowana przy różnych jednostkach, jeśli po próbie olejowej wychodzi, że pierścienie są niesprawne, a uszczelniacze ok. Nie testowałem, tylko widziałem/słyszałem w kilku miejscach o tym, czasem pomaga wynikało z postów i komentarzy.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2017 o 13:21, bodzio.c napisał:

Też zdecydowałem się na remont. Zrobiłem głowicę, pierścienie i panewki. Koszt 2350 zł. Aktualnie docieram na pólsyntetyku, potem przejście na 5W40. Mechanik zalecił 1000km na PB, później LPG. Dam znać o zużyciu oleju.

Przejechałem 700 km. Nie zauważyłem brania oleju. Przed remontem już bym musiał z 1 litr dolać. Oby tak dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś jakieś inne negatywne objawy oprócz tego oleju? Bo tak się zastanawiam, na ile remoncik polepsza inne parametry - kulturę pracy, przyśpieszenie itd.  A tak przy okazji, czy "z dołu" silnika wymieniałeś tylko panewki czy jeszcze coś Ci robił mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...