Skocz do zawartości

lukas_cox

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lukas_cox

Informacje

  • Imię
    ?ukasz
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

177 wyświetleń profilu

Osiągnięcia lukas_cox

0

Reputacja

  1. Dzień dobry wszystkim, chciałbym pochwalić się moim autkiem - jest to bielutkie Audi A4 B8 z 2010 roku. Ma stosunkowo niewiele przejechane - 51000 km - tak więc prawie "nówka sztuka" - dlatego się na nie zdecydowałem. Teraz kilka słów o tym Białym szaleństwie: Rocznik 2010 (przed liftem) Sedan / Limuzyna Silnik 1.8 TFSI 120KM (jeszcze...ale są już pewne plany) Skrzynia automatyczna multitronic Model silnika: CDHA Wersja: prawie golas / Work in Progress Dodatkowy baniaczek oleju Motul SAE 5W30 w bagażniku Postaram się dodać zdjęcia jakoś niedługo (może w ten weekend uda mi się je w końcu zrobić) i zaprezentować to autko. Teraz po krótce moja historia z tym autkiem - będzie uzupełniana na bieżąco To była miłość od pierwszego wejrzenia. Urzekły mnie jej oczy. Takie .... nietypowe....stała tak, calutka w bieli, w pełnym słońcu i zalotnie się do mnie uśmiechała .... Coś w tym stylu. Teraz krótko o planach (kolejność przypadkowa) Zakup VCDS i dodanie funkcji: Doświetlanie zakrętów (zrobione) Odblokowanie ręcznego bez potrzeby wciskania hamulca Odblokowanie wskaźnika naładowania akumulatora na wyświetlaczu (zrobione) Odblokowanie funkcji domykania okien z pilota (zrobione) Odblokowanie opuszczania lusterek przy cofaniu (nie jest wspierane przez mój moduł) Odblokowanie testu wskazówek przy uruchomieniu (zrobione) Odblokowanie graficznego wyświetlacza dla tylnych czujników parkowania (nie jest wspierane przez mój moduł) Wymiana opon na letnie (zrobione) Wymiana kierownicy na skórzaną (może multimedialną - jak się uda) Wymiana radia na MMI 3G Podniesienie mocy do 180KM Usunięcie problemów z poborem oleju (tak, ten model jest tym problemem dotknięty) Dodanie rolet na tylnych drzwiach W zasadzie to tyle - będę się rozpisywał o moich przygodach z autem później Pozdrawiam wszystkich Poniżej wątek który założyłem zaraz po zakupie auta: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/355444-18-tfsi-mulitronic/ [2016-04-30] Dzień dobry, tak więc - moja przygoda z VCDS-em sie rozpoczęła. Zakupiłem kabelek o nazwie VAG007 w firmie e-service. Po małej batalii z oprogramowaniem (tutaj mała rada - nie korzystajcie z "Wujka Chomika" tylko ZAWSZE poproście o poradę sprzedawcę - poleci on odpowidni zestaw oprogramowania. W moim przypadku wszystko co potrzebne znajdowało się w mailu, który dostałem po zakupie) Koszt całej operacji - ok. 170 zł. Ponieważ od wielu, wielu lat nie używam WINDOWS-a posiłkowałem się tutaj VirtualBox-em, którego zainstalowałem na moim laptopie z Linuxem - jak znajdę trochę czasu opiszę jak się tym posługiwać. Tak więc - punkty z zakupem VCDS i zmianą konfiuracji samochodu mam już (prawie) za sobą. Teraz szukam ciekawostek (na forach zagranicznych) które jeszcze mogę sobie odblokować. Poniżej krótka lista co i jak - może znajdą się zainteresowani Doświetlanie zakrętów Odblokowanie ręcznego bez potrzeby wciskania hamulca Odblokowanie wskaźnika naładowania akumulatora na wyświetlaczu [56 - Radio] >> [10 - Adaptation] >> wybieramy kanał 39 dodajemy do aktualnej wartości 16, zapisujemy i mamy na centralnym wyświetlaczu naładowanie akumulatora. Odblokowanie funkcji domykania okien z pilota Odblokowanie opuszczania lusterek przy cofaniu Odblokowanie testu wskazówek przy uruchomieniu [2016-05-01] I kolejna funkcjonalność odblokowana. Oto opis: [17 - Instruments] >> [07 - Coding ] >> Long Coding Helper Zmieniamy Bajt 1 - zaznaczamy Bit 0 z opisem "Gauge Test / Needle Sweep" A tak to wygląda u mnie: Odblokowanie graficznego wyświetlacza dla tylnych czujników parkowania Znalazłem taki opis: [10 - Park/Steer Assist] >> [16 - Security Access - 71679] >> [07 - Coding] Zmieniamy Bajt 0 z wartości 4 na 1 - ale u mnie to nie zadziałało. Napisało, że wartość nie jest wspierana [2016-05-01] I kolejny punkt z listy zrealizowany - oponki. Jestem szczęśliwym posiadaczem opon DUNLOP SP BLUERESPONSE. Wybrałem standardowy rozmiar "fabryczny" - 225/55/R16 - nie zmieniałem felg jeszcze. Może w przyszłości jak uporam się z silnikiem, na razie po prostu kupiłem opony. Wrażenia - ciszej. Trzymają się nieźle, ale przy 120KM i skrzyni automatycznej w mieście trochę trudno o dokładne testy. Jedyne co musiałem zrobić, to zakutaliować w komputerze czujnik ciśnienia opon, poniewaz po zmianie powiedział, że mu nie pasuje....(wszystko z menu głównego). Opony miałem zamiar kupić na OPONEO, ale udało mi się dostać w tej samej cenie w Piasecznie, w hurtowni opon GUMART (Słoneczna, zaraz za torami). Na miejscu także wymiana opon, wszystko na fakturkę. Tutaj link do opon: http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/tires/passenger/sport-bluresponse/
  2. Więc - prawie pierwszy miesiąc za mną z tym autem - jak na razie jestem zachwycony ALE - ewidentnie - 1,5l oleju na 1000 km to już chyba nie jest norma.... Tak więc - czeka mnie wizyta u specjalistów z Krasnobrodzkiej - ale to mnie na razie nie przeraża jeszcze - opiszę wszsytko w osobnym wątku jak już go założę na razie bawię się VCDS-em i podoba mi się to co widzę - spora swoboda w odblokowaniu opcji różnych Jeszcze raz dziękuję za wszsytkie odpowiedzi.
  3. Tak więc - wczoraj odebrałem białe szaleństwo Jak na razie przejechałem 150 KM i żadnych problemów Chciałbym podziękować wszystkim za udzielone odpowiedzi. Jak starczy mi czasu i samozaparcia - postaram się dopiąć kilka informacji w odpowiednim wątku. jeszcze raz dziękuję. Wpisu kolejna część - teraz to już zastanawiam się nad podzieleniem wątku i wklejaniem dalej moich przeżyć z autkiem. Generalnie - super. Ale w wciąga olej niemiłosiernie. Wczoraj miał już połowę miarki na wyświetlaczu - spanikowałem i dolałem 0,5 litra oleju, który dostałem - MOTUL 5W30. dziś już znowu jedną miarkę oleju sobie zjadł. Dzwoniłem na Krasnobrodzką. Wymiana (rozfrezowanie tłoków i nowe uszczelki) ok. 2000 zł. Problem w tym, że trzeba im te części podwieźć. Dali mi namiary na dwóch polecanych mechaników - Kuby i Łukasza. Zna ktoś tych Panów ? ktoś może polecić zaufanego mechanika ? 25 kwietnia jestem umówiony w ASO w Konstancinie na wymianę oleju w skrzyni - byli - o dziwo - najbardziej kompetentni i dali najniższą cenę (oprócz p. "Zenka" który powiedział coś w stylu: za 600 to wymienię. Razem z olejem. Tak więc uśredniając i odrzucając skrajności (trzy ASO, p. "Zenek", i dwa serwisy niezależne) - jadę do ASO. Pierwszy raz w życiu....zobaczymy Jutro po wymianie opon zrobię zdjęcia i otworzę nowy wątek w odpowiednim dziale. Na razie - pozostają pytania: 1. Czy ktoś może polecić (aktualnie) mechanika, który podejmie się rozebrania i złożenia silnika? 2. Czy ktoś z taką operacją za sobą może się wypowiedzieć ? warto? 3. Czy podnosić moc ? tak do 180KM ? Dzięki za cierpliwość i odpowiedzi
  4. No to nie jest tak źle - w końcu to klasa PREMIUM. Czy w tych skrzyniach na coś uważać? czy podniesienie mocy do "nominalnej" 160 KM może coś nabruździć ? Wiem, że - jak już odbiorę autko - czeka mnie rozprawienie się z problemem oleju - przychodzę z aut klasy zdecydowanie niższej, ale tutaj olej dolałem RAZ - od wymiany do wymiany nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło, aby sprawdzić jego stan. A autko ma w tej chwli 307k km.... Czy - jako totalnie nowy i zielony użytkownik - powinienem jeszcze o coś się martwić? Chciałbym aby to białe szaleństwo, które odbiorę we wtorek sprawiało jak najmniej problemów....
  5. Dzięki serdeczne za słowa otuchy Chcę się umówić z mechanikiem, aby już teraz wymienił mi wszystkie oleje (łącznie ze skrzynią) - lepiej dmuchać na zimne. Co do napinaczy - jak na razie jestem przerażony, bo nic o tym nie wiem - od razu "zawczasu" inwestować i przy okazji serwisu poprosić mechanika o wymianę? czy na razie po prostu poczekać i zobaczyć co dalej się będzie działo? Miałem w planach podniesieni mocy z tych 120 km na 160 /180 km - ale po doczytaniu na forach - teraz już nie wiem czy się skuszę... Jeszcze raz dzięki - jeżeli ktokolwiem może dodać swoje 3-y grosze do tej dyskusji - bardzo chętnie posłucham bardziej doświadczonych użytkowników. Dzięki!
  6. lukas_cox

    1.8 TFSI + Mulitronic

    Cześć, ponieważ stoję przed odbiorem mojej A4 B8 (2010 rok, jak w opisie) czytam coraz więcej o niej i - z przerażenia nie mogę spać... Spodobała mi się wersja A4 z 2010 roku z tym silniczkiem i automatem. Po podjęciu decyzji zakupowej (samochód ma przejechane - ORYGINALNIE - 49000 km. ) coraz bardziej sen z powiek spędzają mi tematy związane z tym silnikiem i tą skrzynią. Po rozkodowaniu VIN okazało się, że jest co "wadliwy" silnik 1.8 TFSI z "tragicznie wadliwą" skrzynią multitronic. Jak do tego podejść? Czy prawdą jest, że z tymi silnikami jest taka tragedia? Czy (i jak bardzo) obawiać się tej kombinacji (multitronic + TFSI) ? Znajomy mechanik przed zakupem powiedział, że przy takim przebiegu i w tej wersji nie ma się czego obawiać. Trzeba pamiętać tylko, aby za jakieś 10k km wymieć olej w skrzyni. Ale...jakoś tak temat nie daje mi spać. Czy ktoś kto używa takiej kombinacji może się wypowiedziec? Czy macie jakieś doświadczenia z tym związane? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  7. Tak więc stało się - po długim wybieraniu autka i wachaniu się - chciałbym się przywitać na forum Od przyszłego tygodnia będe posiadaczem A4 B8 z 2010 roku....mam nadzieję, że się nie zawiodę na autku Oficjalnie chciałbym wszystkim powiedzieć - Witajcie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...