Skocz do zawartości

MARCEL!

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MARCEL!

Informacje

  • Imię
    M.
  • Miasto
    Lbn

Auto

  • Model
    Opel
  • Nadwozie
    Minivan
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    Inny
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia MARCEL!

0

Reputacja

  1. Najpierw wyjmę przerywacz i zobaczę w ogóle jaki to jest typ itp.. Niestety mam małe zdolności manualno-lutownicze. Aczkolwiek w Fiacie Cinquecento wymieniłem żarówki podświetlające kontrolki i żarówkę od zegarka, tylko, że tam to wszystko jest na śruby poskręcane
  2. Rozumiem, że bez lutowania nowego przekaźnika się nie obejdzie? Bo chyba nie jest tak łatwo wymienny?
  3. Hej. Zaczyna mi szwankować przerywacz kierunkowskazów w 1.9Tdi AJM (polift). Z tego co czytałem jest on zintegrowany z włącznikiem świateł awaryjnych na desce rozdzielczej. Pytanie czy: 1. Regeneracja tego co jest 2. Wymiana na używany oryginał 3. Wymiana na zamiennik 4. Wymiana na oryginał ?? Ktoś ma jakieś doświadczenia? Z góry dziękuję za odpowiedzi. :-)
  4. Może trochę odkop tematu, ale też polecam ze swojej strony do Elastometal (do podwozia i elementów zawieszenia - warto dobrze oczyścić i zakonserwować tzw. sanie zawieszenia). Do profili zamkniętych Fluid-Film. Tymi środkami robiłem Audi A4 B5 z 1995 i 2000 roku, póki co jest ok. Oczywiście najpierw trzeba oczyścić ile się da z luźnej rdzy...
  5. Przed wymianą oleju zastosowałem płukankę firmy Millers. Zalałem olej Millers Trident Longlife 5w40 (wcześniej był Total) filtr firmy Knecht. Ten Millers jest zgodny z 505 01 (czyli norma na pompowtryskiwacze). Dolałem do paliwa na cały zbiornik preparat: Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner. Silnik pracuje ok. Dodatkowo po wymianie oleju i zastosowaniu dodatku (ale to może subiektywne wrażenie) mam wrażenie, że mniej śmierdzi spalinami.
  6. Czy w 1.9 TDI AJM można zrobić płukankę silnika? Wcześniej robiłem w benzyniaku Opla (1.8) przy przebiegu ponad 250 000 km no i nic się nie działo. Czy pomogło? Być może tak. Na pewno nie zaszkodziło.
  7. Hej. Mam zamiar wyczyścić zawór EGR w 1.9 TDI AJM w A4 B5. W związku z tym wskazana jest wymiana uszczelki i oringu. Jakiej firmy zastosować te części? Zauważyłem, że jest kilku producentów. Warto kupić oryginał (nie wiem kto jest producentem) czy np. VDO albo Wahler albo Elring albo Corteco? To moje pierwsze Audi i nie wiem jacy producenci są sprawdzeni (wcześniej miałem Opla). Z góry dzięki za pomoc.
  8. Fakt. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że LM to też technologia syntetyczna. To jaki olej jest prawdziwym syntetykiem? Millers 5w40? MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40? Ten będzie dobry? Przed wymianą płukanka tej firmy? W benzyniaku + LPG płukankę robiłem i po 250 000 km i nic się nie stało (silnik Opla 1.8 16v). To myślę, że silnikowi Diesla nie za szkodzi też taka płukanka. Filtr to MANN lub Knecht czy będzie ok taki?
  9. Dzięki za odpowiedź. Brat też ma w AJM zalanego tego Totala, zrobił ponad 6000 km. Też mi powiedziałem, żeby zmienił na inny zgodny z normą. Jakiś porządny LM, Motul, Millers. Czyli zaleje Millersa.
  10. Hej. Mam na testy i do kupienia Audi A4 B5 1.9 TDi wersja 115 km (nie wiem jeszcze jakie jest oznaczenie silnika). Niedawno został zalany olej Total Quartz 9000 5W40 (czyli syntetyk, ale tak na prawdę to jest pewnie hydrosyntetyk). Z tego co doczytałem to ten olej spełnia normy: BMW LL-01 MB 229.3 PORSCHE A40 VW 502.00 VW 505.00 Natomiast ta wersja silnika ma 115 KM czyli to jest na pompowtryskach, czyli norma 505.00 jest za niska (pasowałby do wersji 90, i 110 KM na pompie). Czyli powinien być olej z normą VW 505.01 czyli np. Total 5W40 Quartz INEO MC3 5L. Pytanie: czy jak zrobię na tym oleju 800-1200 km (tj. na Total Quartz 9000 5W40) to coś się stanie? Nie wiem jaki był wcześniej lany olej w Niemczech, wiem, że w PL po ściągnięciu został zalany ten olej Total Quartz 9000 i zrobił na nim może z 500 km. Docelowo to po kupnie bym po prostu zrobił płukankę i wymienił na syntetyk (taki pełny) jakiś typu Motul 8100 X-clean 5W-40, MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40, Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40. Szczerze mówiąc to nigdy nie miałem diesla, ale do benzyniaka (z LPG) to też starałem lać się dobry olej, ale jak domyślam się Diesel jest bardziej wrażliwy na olej niż benzyniak.
  11. Wstawione mam klocki i tarcze Hella-Pagid, przód i tył, nowe przewody elastyczne, nowy płyn hamulcowy, przeczyszczone zaciski. Auto hamuje jak nowe
  12. A gdzie jest taki dekoder? Auto akurat jest mojego Taty, nie moje i po prostu nie mam pojęcia jak to się robi w Audi (w Oplu to po prostu na forum ktoś odpisuje, za jakiś czas jaki jest nr części General Motors dla Opla/Chevroleta/Vauxhall). VIN mam.
  13. Mam pytanie: czy na podstawie numeru VIN można dobrać tarczę hamulcową ? Audi A4 B5 1.6 ADP silnik. Czy przód jest wentylowany?
  14. Przebieg ok 176 000 km, rocznik 1995. Auto w rodzinie od 11 lat.... Tylko dziwne, że katalizator do wymiany przy takim przebiegu (o ile jest realny)... U siebie w Oplu Zafirze (1.8 benzyna+LPG) mam 235 000 przebiegu (z czego ok. 80 000 km na gazie) i katalizator jest OK.
  15. Hej. Prawdopodobnie u mnie w 1.6 ADP jest do wymiany katalizator... Dzwoniłem się dowiadywać i jest dostępny katalizator firmy BOSAL. Czy ktoś wie coś na temat jakości tych katalizatorów? Chyba tańszy byłby firmy JMJ ale chyba są gorszej jakości...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...