Skocz do zawartości

damkop

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O damkop

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Miasto
    Elbląg

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

464 wyświetleń profilu

Osiągnięcia damkop

0

Reputacja

  1. Temat jest kontynuacją powitalnego tematu, gdzie opisałem wiele wykonanych robótek, ale na tym nie koniec http://a4-klub.pl/index.php?/topic/368632-witam-pierwsze-wrazenia-i-naprawy Kontynuuję w formie opowiadania, może komuś przydadzą się moje doświadczenia, bo dla samego chwalenia się, to na razie nie ma chyba czym A więc... w lipcu 2016 nabyłem 2001 Audi A4 B6 1.9TDI 130@170HP AWX 234kkm w kolorze LY7W. X4C - wersja na Włochy Wyposażenie: Modyfikacje poprzedniego właściciela: w kwietniu 2016 zaślepiony EGR, wywalony w sofcie + mapa na 170HP (nie hamowałem, więc nie wiem jak wygląda rzeczywistość) Lista i szczegóły mojej pracy niżej. Będę edytował posty, dodawał daty i czasem przybliżony przebieg. TODO: - Oil Catch Tank - ktoś gdzieś kiedyś namieszał przy kablach do wtyczki diagnostycznej :/ szukaj wiatru w polu... - tunel 2 din + navi - kierownica od B7 - zatrzask podłokietnika - Ceratec do silnika NA TAPECIE: - ostatnio słychać drobne piski łożyska na rozrządzie, wymiana na wiosnę? - wymiana zamka prawy tył(wadliwy mikrostyk) Szczerze, próbowałem i nie wiem jak to zrobić bez demontażu prowadnicy szyby o_O ZROBIONE: 1-10 szczegóły TU 1. Zawiasy schowka: przewiercone, 2 grube wkręty, zalane żywicą. Nic nie widać. Trzyma jak Rydzyk za beret 2. Piszczący pasek wielorowkowy. Nowe sprzęgło alternatora + pasek. Cisza. 3. Klakson. Urwany kabel we wtyczce. Prawego nie było. 4. Głośniki drzwi kierowcy. Urwany kabel we wtyczce. 5. Ucięte kostki radia. Kupiony moduł. "Pospawane" dzięki tematom kolegów tomas3miasto i proton2 6. Niedziałająca antena przy radiu Pioneer. Kupiony separator antenowy za 10zł. 7. Kamera cofania. Lusterko/wyświetlacz 5" + kamera połączona z lampką podświetlenia tablicy. 8. Poprowadzone kable car audio zasilanie 6AWG + sygnał z remote. 9. Turbo - tryb awaryjny przy 180kmh. LiquiMoly ProLine Diesel System Reiniger. Problem zniknął. 10. Sprzęgło zużyte. Kupiony komplet bez dwumasy. Wymienione okładziny na kevlar w firmie Makland k.Torunia. Zalany Motul Gear300 75W90. 11. Zatkana nagrzewnica. Płukanie impulsowe z kranu + płukanka LiquiMoly ProLine Kuhler Reiniger. 12. Xenony powodowały zakłucenia w instalacji. Odłączone przetwornice, wstawione H7. 13. 2-stopniowa płukanka silnika 1. LiquiMoly Pro-Line Motorspülung oraz 2. Mannol 10W40. Wymiana oleju i filtrów na Motul 8100 X-Clean C3 5W40, KNECHT: KL 147D, OX 143D, LX 819 (100zł taniej w kolegaberlin.pl) 240kkm 31.10.2016 // update 03.2017 247kkm pierwsza dolewka oleju! 14. Downpipe: stalowy "zamiennik" katalizatora powlekany aluminium od sprzedawcy "tlumiki-gruchot"(allegro 210zł) 5.11.2016 // update 03.2017 delikatne ślady rdzy tylko na kołnierzu 15. Łożysko prawy przód terkotało, TAKI dźwięk od 60kmh, zamówiony "713610430/FAG ŁOŻYSKO, ZESTAW NAPRAWCZY PIASTY AUDI", aparts.pl 212zł //przysłali SKF w paczce FAG cholery jedne tłumacząc się, że tylko takie mają na półce, jak zapytałem czy zamawiając SKF dostałbym to samo tylko taniej, to przyznali mi rację, ale różnicy w cenie nie zwrócą! Mam nadzieję, że to moje ostatnie zakupy w aparts. 16. Oryginalny zestaw ramiona + pióra AERO (polecam, cisza i niezawodność nawet przy 180kmh, sprawdzone ) 17. ROZWIĄZANO! Niska moc do 1800 obr i spontaniczne notlaufy: czyszczenie turbo! Podczas zdejmowania turbo do wyczyszczenia gorącej strony, znalazłem pęknięty przewód podciśnienia wchodzący na króciec zasobnika(akumulatora) podciśnienia. Efekt : jak po remoncie silnika Ciągnie płynnie od samego dołu. 21.03.2017 [ Ad. 10 Sprzęgło ] 2016-08-19 236kkm Nie obyło się bez niespodzianki. Z rana pojechałem z obitym kevlarem kompletem sprzęgła do warsztatu. Po demontażu skrzyni szczęście w nieszczęściu. Luzy na dwumasie po 236kkm niemalże fabryczne FILM, za to po oczyszczeniu ukazało się, że... tarcza tak się zużyła, że nity wybrały część powierzchni ciernej koła zamachowego! Tu górka tam dołek, czuć pod palcami... zgroza. Poleciałem od razu do mojego magika z tokarką, że aż zdjęcia nie zdążyłem zrobić, ba na szali leżało 1100zł Stoczył podobno 0,02mm, zebrał górki i zabielił docisk, tak to wygląda Tak, tak, te plamy to delikatne wgłębienia, niewyczuwalne pod palcem. Trudno, zaryzykowane, zainstalowane... i jak na razie nie żałuję! Przejechałem 4k km i nie poczułem uślizgu, a starałem się dobrze przetestować Sprzęga kulturalnie, miękko, jak fabryczne sprzęgło. Pokochałem kevlar z Maklandu To, że łapie lepiej widać na pierwszy rzut oka, jak tarcza z kevlarem leży na docisku, całość można obrócić jednym palcem. Okładziny organiczne trzeba na mocno przycisnąć aby załapały: Korzystając z okazji wymieniony olej w skrzyni na Motul Gear300 75W90. Na zimnym silniku biegi wchodzą z lekkim oporem, po rozgrzaniu problem znika. [ Ad. 11 Nagrzewnica ] 2016-10-10 238kkm Gdy zorientowałem się, że nagrzewnica nie działa to tak się wk.... na melisie się nie skończyło. Widziałem co szwagier wyczyniał w passerati żeby wymienić nagrzewnicę i nie chciał bym tego przeżywać. Pierwsze co zrobiłem to zakup LiquiMoly Kuhler Reiniger 300ml. Wg info zawartość puszki starcza na 10l płynu chłodniczego. Wlałem. Pojeździłem 2dni. Poprawy brak. Pod kran! Kupiłem 3m węża ogrodowego 3/4" pasuje na krućce nagrzewnicy, łączniki 3/4<->1/2 i w kran. Najpierw delikatnie pulsacyjnie zgodnie z kierunkiem przepływu nagrzewnicy, dalej delikatnie zamiana krućców. Dalej coraz mocniej to w jedną to w drugą stronę, aż przestał lecieć syf. Z desperacji i dla pewności wlałem pół litra gorącego octu (tyle mieści nagrzewnica) i zostawiłem na noc. Rano znów płukanka pod ciśnieniem - co ciekawe nie pojawił się żaden syf, więc ocet nic nie zdziałał. Na zdjęciu próbka z pierwszej płukanki pobrana prosto ze skrzynki po odstaniu przez noc. Układu chłodzenia jeszcze nie płukałem, więc żeby gdzieś jechać i znowu nie brudzić nagrzewnicy zrobiłem prosty mostek z białej rurki pcv W międzyczasie porównałem sobie Liqui Moly Kuhler Reiniger 300ml VS ProLine Kuhler Reiniger 1L i wiecie co? Jest dużo bardziej stężony. Mała puszka starcza na 10L płynu chłodniczego, duża na 50L. Proste przeliczenie 0,3/10 vs 1/50 => 1,5/50 vs 1/50. Cena? 25zł vs 40zł Proporcjonalnie ProLine jest 50% bardziej stężony i 50% tańszy. Z resztą widać nawet, że jest gęstszy. Korek upustu płynu chłodniczego(zderzak od strony kierowcy) Zlewanie płynu chłodniczego: 1. Odkręcamy nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. 2. Zdejmujemy dolną osłonę silnika. 3.Postawiamy min. 5l zbiornik pod korek spustowy. UWAGA! Gorące? 4. Odkręcamy kranik lub wyjmujemy zawleczkę przez pociągnięcie, następnie wyjmujemy korek. 5.Łapiemy płyn. Takie trudne, że aż proste. Resztę układu chłodzenia też przepłukałem z kranu lejąc na zmianę w zbiorniczek wyrównawczy i węże nagrzewnicy... wydmuchajcie wodę z węża wchodzącego do nagrzewnicy, zobaczycie ile rudej tam mieszkało (!) Napełniłem układ wodą destylowaną(opiszę dalej), a bezpośrednio i tylko do nagrzewnicy zalałem bezpośrednio z puszki LM ProLine Kuhler Reiniger w ilości 0,5L... Zostawiłem tak na 3h. Następnie spiąłem cały układ, odpowietrzyłem i przejechałem 60km, w drodze powrotnej włączyłem nawiew na max... GRZEJE! 60*C przy 100kmh Co wyleciało z układu po płukaniu? Na zdjęciu ruda w wannie (18+) Zlałem płukankę. Wlałem wodę destylowaną, 20km w trasę. Zlałem. Znów destylat do układu, 20km w trasę. Zlewamy, wydmuc**jemy resztki z bloku silnika (wąż wchodzący do nagrzewnicy). Zakręcamy kranik, wtykamy korek, wsuwamy zawleczkę. Zdejmujemy węże z nagrzewnicy. Układ przygotowany pod zalanie świeżego płynu chłodzącego. Jaki wybrać? Producent zaleca normę G12+, wybór padł na Orlen Petrygo G12+ PLUS. Kupiłem 2x5L, do pełna w układ wchodzi 7L. Napełnianie układu chłodzenia: Po 1. POWOLI. Ja odciąłem dno od 1,5L butelki po wodzie i zrobiłem w korku otwór 2mm. 2. Wlewamy co najmniej 0,5L płynu chłodzącego bezpośrednio w króciec wlotowy nagrzewnicy, aż zacznie przestanie wypływać woda, a zacznie wypływać różowy(nasz) płyn. 3. Włączenie zapłonu i ustawienie temperatury na HI w tym aucie nic nie da - pomijamy. 4. Tak przygotowany lejek z butelki wkładamy do zbiorniczka wyrównawczego i wlewamy nasz drogocenny płyn, aż zacznie wypływać wężem idącym do chłodnicy. 5. Spinamy wąż wlotowy do nagrzewnicy, a wąż wylotowy, tak aby odsłonić otwór odpowietrzający. 6. Wlewamy resztę płynu, nieco powyżej poziomu max. 7. Zakręcamy nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. 8. Uruchamiamy silnik i czekamy niech się odpowietrza aż nagrzeje się do temperatury roboczej lub otworem odpowietrzającym zacznie tryskać płyn. 9. Jeśli w dalszym ciągu nie tryska, prosimy drugą osobę, aby zwiększyła obroty aż płyn zacznie tryskać przez kilka sekund, wtedy wsuwamy przewód wylotowy nagrzewnicy do końca zaślepiając otwór odpowietrzający. 10. Kontrolujemy poziom chłodziwa w zbiorniczku wyrównawczym i w razie potrzeby dolewamy przy zatkanym(!) otworze odpowietrzania. 11. Przejażdżka 5km, odsłaniamy otwór odpowietrzający i powtarzamy od kroku 9. U mnie taki zabieg wystarczył w zupełności. Nie słychać żadnego bulgotania, układ grzeje jak grzał po tym zabiegu(miesiąc temu), po 2 małych dolewkach stan się nie zmienia. Na zimnym silniku poziom chłodziwa powinien być między min/max, na rozgrzanym max. Gdybym teraz natrafił na problem zapchanej nagrzewnicy, to wykonałbym od razu płukanie nagrzewnicy i całego układu chłodzenia z kranu, wlałbym LM ProLine Kuhler Reiniger do nagrzewnicy, układ napełnił wodą destylowaną, po odczekaniu 3h spiął, przejechał 60km, wypłukał 2x i zalał świeży płyn. [ Ad. 13 2-stopniowa płukanka silnika, wymiana oleju i filtrów] 2016-10-31 240kkm Postanowiłem, że najpierw zrobię konkretną płukankę silnika, kto wie co przeżył, być może osad blokujący pierścienie tłokowe czy syf w kanałach olejowych turbo? Tak więc LIQUI MOLY Pro-Line Motorspülung 0,5L (35zł) hyc do rozgrzanego silnika na 20 minut. Zżerała mnie ciekawość, więc po zlaniu czarnej zupy z płukania kupiłem 5l oleju Mannol 10W40 (50zł), zalałem i po zrobieniu 100km zdębiałem. To co spuściłem z silnika wizualnie niczym się nie różniło od przepracowanego oleju. Tym bardziej się cieszyłem, że cały ten syf nie będzie już krążył z nowym Motulem przez kolejne 10-15kkm Kupiłem wcześniej na www.kolegaberlin.pl Motul 8100 X-Clean C3 5W40, filtry KNECHT: KL 147D, OX 143D, LX 819, wyszło 100zł taniej niż w iparts.pl // update 03.2017 minęło 7tyś km: dziś pierwsza dolewka oleju, bo stan na minimum Świetny wynik, bo poprzedni Castrol uzupełniałem już po 2 w miesiącach Dziś wybrałbym raczej Motul Specific, gdzieś czytałem, że oleje dla DPF(jakim jest właśnie 8100 X-Clean) mają słabsze właściwości płuczące, tylko dlatego [ Ad. 17 Niska moc do 1800 obrotów i spontaniczne notlaufy: czyszczenie turbo ] 2017-03-21 247kkm Zaczęły się niedawno pojawiać spontaniczne notlaufy pozornie z niczym nie związane. Czy silnik zimny czy ciepły. Czy 2tyś obrotów czy więcej. Raz na jakiś czas nie wiadomo czemu. Wuj mojej żony czyści turbawki i z chęcią mi pomógł. Szczerze myślałem, że trzeba będzie odkręcać razem z kolektorem wydechowym. Na szczęście doświadczenie, zwinne ręce wujka Marka, trochę cierpliwości i po jakiejś godzince turbinka Garrett II była na stole. Ostrzegam, jest kilka trudnodostępnych śrub/nakrętek, jak WD40 nie pomaga czy łby są uszkodzone zostaje przecinak i młotek do próby odkręcenia O_o Po drodze znaleźliśmy cichego winowajcę: wężyk podciśnienia był pęknięty na króćcu od akumulatora/zasobnika podciśnienia(8 na rys) Siedzi on w tak cholernie niedostępnym miejscu, że bez demontażu N75 i zasobnika nie da rady go z powrotem nałożyć. Na szczęście można to zrobić bez demontażu turbo, wystarczy klucz 10 i krótki, szeroki płaski śrubokręt, bo zasobnik trzyma śruba pod N75. Proces czyszczenia to w skrócie: Zdjęcie gruchy. Oznakowanie części centralnej i obudowy turbo aby później złożyć tak samo. WD40 na śruby. Zdjęcie obudowy. Wykręcenie 3 śrub torx trzymających płytkę z łopatkami. (Po wyjęciu płytki z łopatkami było widać, że nie pracowały w pełnym zakresie) Wujek czyścił turbo środkiem do czyszczenia klocków hamulcowych, czasem używał też szczotki miedzianej na wkrętarce, nie widziałem na czym, bo w tym czasie czyściłem płytkę z łopatkami: na idealnie płaskiej powierzchni położyłem papier ścierny 150, na niego WD40 i tak przez 15min okrężnymi ruchami, dociskając lekko szlifowałem spodnią powierzchnię łopatek. Potem dmuchanko kompresorem i montaż. Jestem zachwycony, bo problem z którym kupiłem auto czyli niska moc do 1800 obrotów - przestał istnieć Wcześniej zrywał się dopiero przy ~1900 obrotów jakby nagle spłoszyło się stado koni Teraz płynnie przyspiesza od samego dołu. Aha... dodałem Ceramizer do tylnego mostu. Po tym przejechałem ok. 30km do przodu i ok. 600m na wstecznym.
  2. I jak kolega zdziałał coś? Przeczyszczenie EGR to podstawa, od razu można zerknąć na kolektor dolotowy. Jest świetny środek Valvoline kosztuje 20zł, od razu możesz nim przeczyścić przepływomierz(producent podaje na filmie), bo w tej sytuacji to też podejrzany zawodnik. Tylko nie odkręcaj śrub na przepływce bo rozkalibrujesz! Tylko 2 mocujące do obudowy filtra powietrza. Zdiagnozuj przepływomierz, może wstawiony jest tani zamiennik. Nówka Bosha do AWX to 480zł, niektórzy chcąc się pozbyć auta wstawiają bardzo tanie zamienniki. Przeczyść układ wtryskowy. LiquiMoly ma świetne środki. Możesz podać z puszki bezpośrednio na pompę LiquiMoly PROLINE Diesel System Reiniger, albo dolać do rezerwy paliwa Diesel Spulung i przegonić auto na wyższych obrotach minimum 60km. Jak chcesz mogę wstawić fotę z podłączenia filtra paliwa do czyszczenia. Mi usunęło to problem przechodzenia turbo w tryb awaryjny przy 160kmh, po czyszczeniu nie zdarzyło się ani razu. Zainwestuj w oil catch tank, bo w AWX olej w dolocie to niestety standard. Sam dopiero co kupiłem http://allegro.pl/lublin-gazela-nowy-separator-oleju-odma-fabryczny-i6105331498.htmlzobaczymy ile pomoże.
  3. Właśnie do mnie dotarło, że to alu. Materiał na radiatory. Każdy wie jak szybko nagrzewa i schładza się obrabiany element aluminiowy czy miedziany a stalowy. Logika mówi, że będzie się rozgrzewał znacznie szybciej niż stal, za to będzie obniżał temperaturę przelatujących spalin bardziej niż taki sam kawałek stali. Szybciej się też znowu schłodzi. To chyba mało ważne, bo odcinek krótki, ale... Ważniejsze, że alu ma rozszerzalność cieplną 2x większą niż stal, więc duże wahania temperatur mogą spowodować, że szybciej pęknie. Hmm, zastosować owijkę? Z jednej strony alu mniej by pracowało wychładzając się wolniej. Z drugiej strony jak rozgrzeje się blisko temperatury topnienia to może gdzieś puścić, ale to chyba mu nie grozi? Najwyżej owinę tylko tą część za plecionką i na ile starczy dalszą część tłumika. ... o ile to rzeczywiście alu a nie powlekane menelinuum Okres gwarancji i tak przeżyje z owijką czy bez, no ale później... Wypowiedź na temat aluminiowego kolektora wydechowego http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t93889.html @staniek Na innych aukcjach gruchot pisze, gdy rura jest powlekana alu, np. TU, za to na niektórych aukcjach w ogóle nie ma info, więc wolę dla pewności zapytać. Wysłałem z rana maila z zapytaniem do sprzedawcy, jak na razie brak odpowiedzi @danielstol Baq prawdopodobnie sam nie wie co sprzedaje. Nie dość, że za 500zł dostajesz zlepek wielu rurek, to jeszcze ma pasować do wszystkiego Na stronie baq-garage w zakładce pojazdy podaje Za to bartez80 zbierał ostatnio zamówienia w TYM temacie, jego info o kompatybilności: https://www.olx.pl/i2/oferta/passat-b5-b5fl-audi-a4-a6-1-9-tdi-downpipe-2-5-tuning-katalizator-CID5-IDbE9Hb.html#:66c46fdbd0 bartez80 Napisano 17 październik 2016 - 12:55 Z resztą zwróć uwagę na kształt, jest inny. No cóż, czekam na odpowiedź sprzedawcy i robimy zakupy Na razie i tak czekam na paczkę od http://www.kolegaberlin.pl/ Bedymy wymieniać olej i filtry Jeśli chodzi o ceny to już mogę polecić, bo komplet filtrów KNECHT paliwa+oleju+powietrza wyszedł mnie całe 100zł taniej niż w iparts.pl! (KL147D, OX143D, LX819) Będę też robił płukankę silnika LiquiMoly PRO-LINE MOTOR SPÜLUNG, ale najpierw zleję stary olej, wleję Mannol 10W40 bo u mnie najtańszy, przejadę 40km, wezmę próbkę i dopiero wleję płukankę, bo jestem bardzo ciekawy jaki będzie efekt. Świeży olej z płukanką przyda się później do innego silnika, chyba, że wyleci murzyn Motul 8100 X-CLEAN C3 5W40 już jedzie z Niemiec. Mogłem wziąć MOTUL SPECIFIC, bo obiło mi się o uszy, że wersje dla DPF mają gorsze właściwości płuczące, ale nie wiem jak jest w rzeczywistości. Jak się wybiera taki olej to chciałoby się jak najlepiej Planuję też przepłukać układ wtryskowy Liqui Moly Pro Line Diesel System Reiniger bezpośrednio na pompę. Robiłem już taką płukankę wlewając do silnika, co zlikwidowało mi odcinanie turbo przy 160kmh(tryb awaryjny). Teraz wyczyszczę permanentnie. Jak szaleć to szaleć Wrzucę fotorelację z zabiegów o ile będzie z nich coś ciekawego wynikać.
  4. Nie mam jeszcze ewidentnych problemów z katalizatorem typu niepokojące dźwięki czy przymulanie auta na wysokich obrotach, jedyne co mnie trapi to niska moc w zakresie do 1700 obrotów (do 2000 na zimnym silniku). Nad wymianą/wywaleniem katalizatora myślę, bo plecionka jest już taka jakby jej nie było, a szczelności pilnuje(jeszcze) tylko wewnętrzny "peszel". Mam dylemat: wymienić katalizator? Zamiennik polskiej firmy JMJ na allegro 370zł TUTAJ Zalety: Trochę ciszej; troszkę mniej śmierdząco za autem(nie wiem jak bardzo); eko. Wady: 100kkm i pewnie do wymiany, stopniowe zapychanie, trochę słabsza reakcja auta Wstawić downpipe z nierdzewki? Niestety do silnika AWX w budzie B6 nie znalazłem oferty. Zalety: Trwałość nierdzewki, ograniczenie żywotnością plecionki; trochę lepsza reakcja auta, nie szkodzi dla silnika Wady:+100zł drożej niż katalizator (~470zł); trochę głośniej; troszkę bardziej śmierdząco za autem(nie wiem jak bardzo), podobno tylko nieznacznie gorsze eko Jest jeszcze jedna, bardziej budżetowa opcja 210zł, a mianowicie downpipe z rury aluminiowej(rzekomo) Tylko nie wiem, widzę jakby 2 wersje, obie do AWX WERSJA-1 oraz WERSJA-2 na zdjęciach różnią się długością, albo mam takie wrażenie, muszę podpytać sprzedającego. Co o tym sądzicie? Jakieś "przewężenie gwiazdkowe pomaga w utrzymaniu optymalnego ciśnienia w układzie wydechowym", niby jakieś 2 certyfikaty. Spełni to swoją funkcję? Nie popęka to alu? Ciekawe jak trwałość temperaturowa. Poważnie się nad tym zastanawiam i nie wiem czy nie będzie najrozsądniej wybrać właśnie tą opcję.
  5. Pokochałem ten złom Moja ex Audi 80 B4 nie jest zazdrosna Z resztą za 15k zł uważam, że to był dobry interes. 3 / Klakson - przyczyną przerywania była wtyczka, a wewnątrz niej ułamany przy zacisku konektora przewód. Są one umieszczone tuż za zderzakiem. Wystarczy odkręcić 4 śruby, wyciągnąć reflektor i jest świetny dostęp. Wtyczkę da się rozebrać i dolutować przewód do końcówki konektora. Drugiego klaksona nie było. Zanim zabrałem się do roboty kupiłem oryginalną parę lewy i prawy na allegro za 30zł. Wykorzystałem 1, więc... sprzedam prawy klakson do Audi, jak ktoś chętny Teraz strach przy cmentarzu trąbić 4 / Głośniki - w drzwiach kierowcy nie grały, bo znów - ułamany był kabel we wtyczce łączącej wiązkę kabli wychodzącą z drzwi do kabiny. UWAGA! Nie wyciągajcie uszczelki od strony drzwi, bo cholernie ciężko ją włożyć. Wtyczka znajduje się pod uszczelką z prawej strony w błotniku. Widać było, że ktoś już to naprawiał. Dolutowałem w urwane miejsce. Działa. 5 / Radio - oryginalne kostki były ucięte i polutowane na chybił-trafił do kostek iso. Balans na lewy przód - grał prawy tylny itp. Kupiłem taki-Modul na alledrogo za 25zł. Dzięki kolegom tomas3miasto i proton2 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/13949-podlaczenie-przewodow-can-z-zegarow-do-radia/ http://a4-klub.pl/index.php?/topic/69128-all-b6-kostki-iso-opis-kolorow-przewodow/ Połączyłem kable zestawiając kolory kabli w aucie z numerami pinów w kostkach modułu. Gra jak ta lala. 4 / Antena - Wystarczyło dokupić separator antenowy za 10zł i podłączyć pod wysuwanie anteny - niebieski przewód w kostce zasilania iso. 5 / Kamera cofania - MONITOR LCD TFT 5" + kamerka specjalnie do Audi czyli plastikowa(solidna) oprawka lewej żarówki podświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej 140+70zł Kable poprowadziłem górą: belkami za poduszką powietrzną i podsufitką, a zasilanie wlutowałem bezpośrednio w kable światła cofania, delikatnie zdjąłem izolację w jednym punkcie i tam wlutowałem. Przy okazji poprowadziłem kable car audio: sygnał z radia i + z akumulatora 6AWG jedną belką... mam nadzieje, że nie odbije się to na dźwięku, zobaczymy, wzmacniacza jeszcze nie przełożyłem. Jeśli chodzi o kamerkę to jestem zadowolony, lusterko wygląda i funkcjonuje jak zwykłe, gdy włączam wsteczny pokazuje się obraz. Szału nie ma, ale widać wszystko co trzeba. Jest podziałka odległości. W słoneczny dzień jest słaba widoczność i trzeba przekręcać lusterko w dół żeby lepiej widzieć. Świetna rzecz, bo w sedanie słaba widoczność do tyłu; 6 / Turbo - Sprzedawca ostrzegał, że może odcinać przy 180km/h, sprawdziłem i rzeczywiście. Szybkie zgaszenie/włącznie silnika pomagało doraźnie i później przez następne 20km silnik odcinało nawet przy 130km/h. Mech wspominał mi niedawno o cudownym środku, którym ożywili trupa, który ciężko palił i nie miał mocy. Przejrzałem net i niby z turbo nie ma to wiele wspólnego, ale kupiłem Liqui Moly Pro Line Diesel System Reiniger. Wlałem go do baku z rezerwą, przejechałem 20km z prędkością 140km/h, przyspieszam do 180kmh - odcina. Dolałem 20l Lotos Dynamic i pojechałem na ... autobahn Po jakichś 40km spokojnej jazdy jak wskoczyłem na autostradę przegoniłem auto porządnie przez 100 km, a w drodze powrotnej leciałem kilka razy ponad 200kmh bez żadnych problemów. Było to pod koniec lipca. Kilka dni temu też miałem okazję rozpędzić się do 200kmh i jest w porządku. Nie wiem czy to zasługa tego środka, ale wszystko na to wskazuje. Ważne, że nie ma problemu, zobaczymy na jak długo... 5 / bOOM dwa dni temu próbuję przyspieszać, a tu SPRZĘGŁO się ślizga! FU*K Ja w gaz, obroty rosną, a auto nie przyspiesza Ale mojemu tacie ego urosło jak się dowiedział. Jak wróżka przewidział to na co nic nie wskazywało. Eh... stało się, trudno. Wymiana sprzęgła Mech osłuchiwał silnik i dwumasa zdaje się być w dobrej kondycji. Miałem dylemat, bo internety głoszą, że w kręconych silnikach nawet po wymianie sprzęgła na nowe tarcza może się ślizgać. Rozważałem regenerację u Radzikowskiego i wzmocnienie docisku, ale po 1. żeby to miało sens musiałbym wiedzieć, że w aucie siedzi oryginał, po 2. czas, po 3. wzmacnianie docisku jest niezdrowe dla układu hydraulicznego. Znalazłem informację o alternatywach: spieki i kevlar... KEVLAR Pod Toruniem jest firma Makland. Piszą na stronie, że są w branży 20 lat, produkują nawet klocki hamulcowe do elektrowni wiatrowych i regenerują tarcze sprzęgłowe własnym opatentowanym materiałem z kevlarem. W dodatku "Zwiększona zdolność do przenoszenia większego momentu obrotowego o 40-60% bez konieczności wzmacniania docisku." Zadzwoniłem, usługę robią w godzinę, podobno montowali w jakimś Golfie i sprzęgło nie ślizgało nawet przy 500Nm momentu na tarczy 228, a na sprzęgle 240 w BMW 3L nie ślizga się przy 800Nm momentu. Postanowiłem. Zamówiłem u mecha komplet sprzęgła SACHS bez dwumasy. Jak dowiedział się, że chcę jechać 250km za Toruń, zdjąć nówki okładziny i wymienić na jakieś kevlarowe to patrzył na mnie jak na wariata Jeżeli ma mi to wykluczyć ponowne zdejmowanie skrzyni, wykluczyć ślizganie i łączy zalety spieków i okładzin organicznych, to czemu nie! I słuchajcie byłem, wróciłem kilka godzin temu Na jutro jestem umówiony na montaż. Już się nie mogę doczekać efektów. Tylko znając mój ostatni fart... Tak to wygląda(te żółte plamki to pulpa kevlarowa)
  6. Przejechałem 2 tysie moim nowym nabytkiem i niestety sprzęgło zaczęło się poważnie ślizgać. Teraz mam pytanie. Mam zamiar kupić komplet sprzęgła bez dwumasy Sachs, jechać do firmy Makland i wrzucić kevlar na tarczę. Naczytałem się, że ślizganie zdarza się czasem też po wymianie sprzęgła i chcę uniknąć ponownego rozbierania. Dwumasę mechanik osłuchiwał zaraz po zakupie. Biegi ładnie wchodzą, nic nie brzęczy, nie huczy przy jeździe, nie ma niepokojących drgań. Jedyne co zauważył to lekkie drgania przy ruszaniu z 1, ale minimalne, nie pamiętam czu w tym przypadku chodziło o dwumasę. Makland ma podobno jakąś rewelwcyjną mieszankę kevlaru ich własnej receptury. Poza tym kevlar podobno lepiej przenosi moment obrotowy bez wzmacniania docisku i ma wiele innych zalet. Lista http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,regeneracja_tarcz_sprzeglowych:_material_kevlarowy,16.html Jak do nich dzwoniłem mechanik mówił, że montują w Golfach na 228 i przenoszą nawet 500Nm, a w BMW 3L na tarczy 240 nawet 800Nm Jak tak teraz wymieniam zalety to coraz bardziej się utwierdzam, że chyba warto jechać tyle kilometrów i mieć auto pewne już pojutrze, mimo że taka zabawa kosztuje prawie 300zł czyli blisko kosztu ponownego demontażu skrzyni... Nie wiem tylko nowe okładziny będą dobrze dociskały do starej dwumasy? Macie jakieś sugestie? Ktoś może korzystał z ich usług? Sprawność kevlaru w porównaniu ze spiekami i okładzinami organicznymi
  7. Witam kolegów i koleżanki, które też na pewno tu goszczą Zarejestrowałem się w dniu w którym kupiłem 2001 Audi A4 B6 1.9TDI 130@170HP AWX 230kkm miód maszynę jednak nie pisałem od razu aby trochę ochłonąć. Nie dość, że nie ochłonąłem to ostatnio zrobiło się gorąco Autko kupione od rodziny, od faceta, który zawsze pieścił swoje auta, więc nie było dla nikogo zaskoczeniem, że jest ślicznie utrzymane. Jeszcze zanim kupiliśmy długo o nim rozmawialiśmy, o tym co było robione i kiedy. Było widać, że ma sentyment do auta i z żalem sprzedaje auto. Wydawało się, że jedynymi mankamentami auta były odcinanie turbo przy 180km/h, niedziałające mikrostyki w 3 zamkach, piszczący pasek alternatora, niedziałająca fabryczna antena, nieoryginalna szyba przednia i niewielka rysa w klarze na drzwiach kierowcy. Poza tym wszystko ładnie. Rozrząd wymieniony przy 190kkm. Wymieniony amortyzator napinacza paska. Sprezentowane właścicielowi niedawno nowe lampy ksenonowe. Prawie nowy akumulator z gwarancją. Roczne radyjko Blaupunkta na wszystkie możliwe nośniki. Brak dolewek płynu chłodniczego. Niewielka konsumpcja oleju. Rześka klimatyzacja strefowa. Świeże tarcze i klocki. No i w kwietniu porządna mapa na 170HP, zatkany EGR i czyszczony dolot. Heh, jak tylko przyjechaliśmy do domu zaprezentować auto rodzicom słyszę trzask. "Ej, coś tu odpadło!" krzyczy ma luba Wypadł schowek. Na co mój tato ironicznie "No rzeczywiście dobrze utrzymany ten samochód" Po czym słychać "Klik!" Zamknął się samochód z kluczykami w środku Na szczęście miałem drugi w kieszeni. Miałem okazję jeździć już wcześniej kilkoma A-czwórkami, więc wiem, że sprzęgło zwykle bierze wysoko. Mój tato nie wiedział. Powoli ruszył z miejsca, skręca, pasek piszczy, mama otwiera schowek, schowek wypadł, włącza długie światła = ciemno, bo ksenony muszą się rozgrzać, szum z radia, nie działają głośniki w drzwiach kierowcy, klaksonu brak Jackpot. Wysiadł: "Kupiłeś złom." i poszedł do domu. No cóż. Będąc obiektywnym, to przy takim obrocie wydarzeń miałbym podobne zdanie Później była walka z wiatrakami na temat brania sprzęgła, ale pominę ten wątek. "Sprzęgło w każdym samochodzie powinno brać 2-3 cm od podłogi!" Choćby skały srały... Przeleciałem internet wzdłuż i wszerz. A potem jeszcze raz dla pewności i doszedłem do wniosku, że nie jest przecież źle. Co zrobiłem: 1 / Pierwsza rzecz wziąłem się za schowek. Łamliwe zawiasy schowka to podobno wyposażenie standardowe każdej A4... Wykręciłem całość. Na stół. Skleiłem kropelką aby złapać dobrą pozycję zawiasów w zamknięciu. Wywierciłem otwór pod gruby wkręt w każdym zawiasie. Od frontu dałem wkręty, zawiasy są bardzo nisko, więc po przyszlifowaniu wkrętów i montażu schowka są widoczne tylko z pozycji "na żula". Wkręt przechodzi przez plastikowe żebrowane "wzmocnienia" zawiasu. Gdy schowek stoi na boku te żebrowania tworzą małe pojemniczki, więc zalałem je żywicą poliestrową żeby wkręt miał lepsze podparcie przy obciążeniu. Godzina roboty, schowek w pełni funkcjonalny. 2 / Pojechałem do mechanika zrobić porządek z piszczącym paskiem wielorowkowym. Tato dobrze wskazał przyczynę. Do wymiany sprzęgło alternatora INA, pasek Contitecha = 240zł. Cicho jak w kościele. 3 / ... niedługo dokończę, jak znajdę chwilę, może komuś moja lista się przyda
×
×
  • Dodaj nową pozycję...