Nadwozie B7
Historia modeli MCE: Wersje LOW: 8E0 907 279 H (wycofany ?) -> 8E0 907 279 K (wycofany 01/03/2007) -> 8E0 907 279 M Wersje HIGH: 8E0 907 279 J (wycofany ?) -> 8E0 907 279 L (wycofany 01/10/2005) -> 8E0 907 279 N
Trzeba zaznaczyć, że sterowniki LOW i HIGH różnią się od siebie w inny sposób niż ma to miejsce w nadwoziu B6. Przede wszystkim zmieniono funkcje niektórych pinów oraz sposób komunikacji z przekaźnikami (oznacza to, że nie można przekładać MCE między B6/B7 bez ingerencji w wiązkę elektryczną – ale nad tym popracujemy ). Każdy z modułów przewidzianych dla B7 obsługuje sprawdzanie żarówek – przy czym w wariancie LOW kierunkowskazy boczne, oraz przednie światła przeciwmgielne są zasilane bez pośrednictwa MCE (te obwody nie są monitorowane). Oprócz tego brakuje wejść i wyjść dla aktywacji funkcji Coming/Leaving Home, DLR oraz czujnika światła/deszczu i aktywacji automatycznego trybu świateł. Moduł LOW nie obsługuje także układu zmywania reflektorów. Wszystko to zostało dodane w module HIGH – podsumowując, z punktu widzenia B6 obie instalacje montowane w B7 wyglądają (prawie) jak HIGH Porównanie gniazd konektorów w modułach centralnej elektryki nadwozia B7: Wersja „LOW” Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – x Pin 2 – x Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony] Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony] Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty] Pin 6 – x Pin 7 – Masa [brązowy] Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały] Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty] Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony] Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony] Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony] Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony] Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny] Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony] Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały] Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny] Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony] Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski] Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy] Pin 11 – x Pin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały] Pin 13 – x Pin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy] Pin 15 – x Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty] Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy] Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny] Pin 19 – x Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy] Pin 21 – x Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały] Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny] Gniazdo C (32-pin) Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty] Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty] Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny] Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny] Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary] Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny] Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski] Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty] Pin 10 – Masa [brązowy] Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy] Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy] Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony] Pin 14 – x Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny] Pin 16 – x Pin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony] Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony] Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski] Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski] Pin 21 – x Pin 22 – x Pin 23 – x Pin 24 – x Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary] Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty] Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały] Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony] Pin 29 – x Pin 30 – x Pin 31 – x Pin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy] Wersja „HIGH” Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – x Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) [czerwono/biały] Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony] Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony] Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty] Pin 6 – x Pin 7 – Masa [brązowy] Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały] Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty] Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony] Gniazdo A (23-pin): Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony] Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego, sygnał rozłączenia fotochromu do lusterka (pin 3) [niebiesko/czerwony] Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony] Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny] Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony] Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały] Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny] Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony] Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski] Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy] Pin 11 – x Pin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały] Pin 13 – x Pin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy] Pin 15 – x Pin 16 – Zasilanie prawego światła DLR [biało/żółty] Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy] Pin 18 – Zasilanie lewego światła DLR [biało/czarny] Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski] Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy] Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony] Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały] Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny] Gniazdo C (32-pin) Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty] Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty] Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny] Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny] Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary] Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny] Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski] Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty] Pin 10 – Masa [brązowy] Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy] Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy] Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony] Pin 14 – Sygnał z czujnika deszczu/światła (pin 3) [fioletowo/żółty] Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny] Pin 16 – x Pin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony] Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony] Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski] Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski] Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski] Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony] Pin 23 – x Pin 24 – Aktywacja trybu CLH z włącznika 0/1 (pin 7) (WE) [biały] Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary] Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty] Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały] Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony] Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (z pinu 7 włącznika świateł) (WE) [niebieski] Pin 30 – Aktywacja świateł DLR z przełącznika 0/1 (pin 3) [WE] [niebiesko/czerwony] Pin 31 – x Pin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]