Skocz do zawartości

Patryk95

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Patryk95

Informacje

  • Imię
    Patryk
  • Miasto
    Krotoszyn

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

479 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Patryk95

0

Reputacja

  1. Witam.Po dłuższej przerwie ,a więc pompki wymienione wraz z kompletem uszczelnień,gniazda widać , że trochę wyrobione ale widywało się gorsze i auto chodziło.Tak czy inaczej po tym zabiegu dymienie nie ustało po dłuższym postoju .Dzisiaj odpaliłem auto na utwardzonej powierzchni,po odpaleniu przygazowałem kilka razy i na posaddzce ukazał się nagar z kroplami jakby oleju ale równie to może być roba z nagarem z wydechu który się rozpuścił.W załączniku dodam zdjęcie.Jedyne co mi przychodzi na myśl to ściągnąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy kanały w głowicy są mokre od oleju (wtedy wina raczej leży po stronie samego silnika ), jeśli tam będzie sucho no to zostaje turbo .Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły co warto sprawdzić?
  2. Ale dobrze by było zlikwidować to dymienie (o ile to nie będą kosmiczne koszty jak na to auto) bo jak odpalę moja B5 po pracy to aż głupio taka chmura wyleci z tłumika?
  3. Witam.Od dłuższego czasu walczę w moim AJM-ie z dymieniem po dłuższym postoju np:po nocy .Dymi na siwo niebiesko ale dym z tłumika wylatuje dopiero po chwili i momentalnie ustaje .W trakcie jazdy auto nie dymi ,ma moc,pracuje równo.Auto zapala od przysłowiowego strzała ale czuć ,że przez chwilę tak jakby któryś cylinder złapał później i wtedy z tyłu auta wylatuje chmura śmierdzącego dymu.Najlepsze jest to ,że nie dzieje się to zawsze ,np dzisiaj odpaliłem auto po nocy i było wszystko ok ,nie zakopcił ,odrazu pracował równo a jak mu odwali to kilka dni pod rząd kopci po postoju jak szalony.Temperatura na zewnątrz nie ma znaczenia ,może być 20* i też zakopci.Z początku tzn zaczęło się to dziać zimą i myślałem ,że to świece ,faktycznie dwie były spalone .Po wymianie to samo,poźniej doszedł czujnik temperatury ,oringi na pompkach ,sprawdzone turbo (delikatny luz ale jak na prawie 400tys to i tak super).Korekcje w vcds na 3 pompkach ok na 1 cylindrze skacze od 0,6-do 0,8.Może kto s coś doradzi ,może miał taki przypadek...Nie chce ładować zbędnej kasy w szukanie przyczyny tymbardziej ,że w planach była nowsza generacja a4 .
  4. Witam. Moje a4 od jakiegoś czasu wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu 120km/h .Dzieje się to nie za każdym razem .Np dzisiaj robiąc logi podczas pierwszej próby przy 3,5 tys obr odcieło moc ,przy drugiej próbie spokojnie pociągło do 4tys .Na pierwszy rzut oka nie widać żadnych nieszczelności . Logi wykonane w grupie 011 1 próba :http://vaglogi.pl/log-011_j93oFcR.html 2 próba :http://vaglogi.pl/log-011_c7JB3s.html Kolejna sprawa to drgania na wolnych obrotach ,czuć ,że silnik co jakiś czas delikatnie szarpie.Teraz gdy temperatura spadła w okolice 0* auto po nocy ciężko zapala tzn nie łapie od razu na wszystkie "gary",przez kilka sekund nie może się pozbierać i przy tym wyrzuci chmure dymu .Świece żarowe sprawne . Logi grupa 013 :http://vaglogi.pl/log-013_K5gv2c.html
  5. Ori to raczej ciężki temat ,w okolicznych sklepach ,hurtowniach org AVON nie maja dostępnego a w ASO pewnie cena zabije a nie chce ładować Bóg wie ile w te poduszki ,może ktoś miał coś innego wsadzonego i sprawuje sie dobrze,ewentualnie jakby ktoś podzielił sie jakimiś namiarami na nowe AVON w rozsądnej cenie to będę bardzo wdzieczny
  6. Witam .Do swojego AJm-a założyłem poduszki silnika marki Febi,po wymianie auto strasznie drży ,widać to zwłaszcza po kierownicy.Wymieniałem je z tego względu bo podczas ruszania było charakterystyczne szarpnięcie tak samo jadać z równą prędkością i gwałtowanie dodajac gazu czuć ,że auto w tym momencie szarpie .Jeździ się tak mało komfortowo,zwłaszcza po mieście,każde ostrzejsze dodanie lub puszczenie gazu powoduje właśnie dość mocne szarpnięcie .Na chwile obecną nie dość ,że nie pozbyłem sie starego problemu to powstał nowy .Auto strasznie drży .Może ktoś polecić coś sprawdzonego i nie za miliony ?Z góry dzięki za odpowiedz
  7. Witam .Posiadam a4 z AJM pod maską ,moje pompki "Jeszcze" chodzą ale nie są już idealne,posiadam pompowtryskiwacze AR z passata 130km które też nie są zaciekwe ale jak wiadomo AJM-y a raczej ich pompki czesto gesto posiadają wadę która objawia się tym : Natomiast AR już ma inna budowe i ta wada nie występuje ,posiadam też dzwigienki nowszego typu do montażu właśnie tych AR .Teraz tak ,w planach jest montaż turbiny z awx i fmic,dlatego przydało by się wiecej paliwa .Chcialbym oddać te AR-ki na wymiane końcówek z AL ( i tak są do roboty i tak ,a przy okazji na tej zmianie mogę zyskać ).Szukam kogoś kto ogarnął by temat i zrobił to w pełni profesjonalnie .Nie chce 10 razy odsyłać na reklamację bo coś bedzię nie tak .Jeśli ktoś może kogoś polecić z czystym sumieniem to prosze o namiary .Z góry dziekuje za odpowiedz .
  8. Karaluch tak się składa ,że dosyć często (2-3) razy w miesiącu robię jej takie przeloty na s3 i na A2 Mimo to ciągle tak samo.A po założeniu auto chodziło chwile na wolnych żeby dobić ciśnienie a potem na ok 3 tys obr .W poniedziałek zrzucam przód bo będę wymieniał chłodnicę klimy więc przy okazji kontrola rozrządu,jeszcze raz sprawdzenie ciśnienia ,sprawdzenie synchronizacji i wszystkiego co jeszcze przychodzi mi do głowy .Przyszła też paczka od pro-choice z filtrami,nowym olejem i płukanką wiec myśle,że w końcu będzie okej i dojdę z tym do ładu
  9. W przyszłym tygodniu będę coś działał w tym temacie to się odezwie
  10. Hezen szklanki zostały zamontowane tak jak po wyciągnięciu z opakowania + na powierzchnie trochę oleju na rozruch ,żeby na sucho nie chodziły.Dowiadywałem się z różnych źródeł i właśnie przewaga była tego typu montażu ,kilka osób zalecało zalanie szklanek olejem i pozostawienie na jakiś czas ale jednak wybrałem opcje pierwszą .Pompki raczej nie mają nic wspólnego z miękkimi popychaczami a co do tego rozruchu na zimnym to podejrzewam ,że tak to się objawia bo te hydropopychaczę jednak nie pracują tak jak powinny i podczas dłuższego postoju zchodzi z nich ciśnienie i rano rozruch jest trochę gorszy niż to powinno normalnie wyglądać ,silnik przez dosłownie 2-3 sekundy się potrzęsie i potem już chodzi równo ale głośna praca i charakterystyczny dzwięk pozostaje .Jedyne co mi przychodzi do głowy ,że ten Motul był wlany bodajże 8100 x-cess albo x-clean (nie mam już bańki dlatego trudno mi to potwierdzić) a dzisiaj przeszukałem trochę internety i znalazłem dużo informacji ,że powinno lać się Motul Specific 5w40 tylko nie wiem czy aż taka róznica była by w pracy silnika .
  11. Witam.Wymieniłem komplet popychaczy w swoim AJM na dedykowane do tego silnika ,mimo to po wymianie silnik rano po odpaleniu chodzi glośno a gdybym po chwili chciał przygazować np przy ruszaniu silnik strasznie twardo pracuje .Ściagłem pokrywe i okazało się ,że popychaczę są miekkie ,pod naciskiem np jakiegoś śrubokręta idzie je wciskać.Ciśnienie oleju w normie ,popychacze na 1000% były kupione dobre zresztą pytałem tutaj nawet na forum jaki ma być nr żeby nie pomylić z VP.Dodam ,że to poranne odpalenie nie jest typowe" od szczała " tylko kręci dłużej niż powinien (przynajmniej według mnie) i trochę się zaczęsie /przebiera przez 2-3 sek i potem jest w miare okej .Mam też ASZ w a3 i tamten silnik jest o wiele cichszy,nie słychać ,żadnego klepania ,sama praca jest milsza dla ucha a to przecież bardzo podobne silniki .Spotkał się ktoś z czymś takim albo wie gdzie można szukać przyczyny ?
  12. Witam .Robiłem u siebie w AJM uszczelke pod głowicą i przy okazji wymieniłem popychacze bo przed naprawą było już je słychać zwłaszcza na zimnym silniku. Teraz po wymianie jest jeszcze gorzej, silnik chodzi głośno i słychać specyficzny dźwięk popychaczy. Sciagłem pokrywę i wszystkie szklanki miękkie. Znalazłem trochę informacji w sieci i najprawdopodobniej dostałem popychacze od vp a nie do pd dlatego tak się stało. Może ktoś mi podać nr części (popychaczy) takich jak powinny być zamontowane bo znalazłem kilka numerów a nie chce znów naciąć się na koszty i nie potrzebna robotę. Z góry dziękuję
  13. Witam .Posiadam a4 b5 AJM z zamontowaną skrzynią DQS ale niestety jej żywot dobiega już końca .Mam okazje kupić skrzynie z passata b5 fl 2004 2.5 tdi z małym przebiegiem .Skrzynia ma oznaczenie 3p51 .Wizualnie różni się od tej DQS ale chciałbym się upewnić czy podejdzie do AJM (chodzi o dzwon skrzyni ,wałek sprzęgłowy i o samo mocowanie do wózka ) bo mechanizm zmiany biegów wydaje się na pierwszy rzut oka identyczny jak w DQS . Jeśli ktoś już podejmował prube takiego przeszczepu to proszę o kontakt .Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...