Skocz do zawartości

AngelDawid

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O AngelDawid

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    ?askarzew

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    3.0 TDI V6
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

379 wyświetleń profilu

Osiągnięcia AngelDawid

0

Reputacja

  1. Ja mam 18km do pracy i też nie stoję na światłach, więc powinno być ok. Z mojego 3,0 TDI wyciskam 8,5l/100 vervy na takiej trasie. Jak mam ochotę to przycisnę.
  2. Wprowadzili silniki benzynowe na bezpośrednim wtrysku, gdzie zakładani gazu mija się z celem. Ale od ostatniego mojego postu przeczytałem bardzo dużo na temat innych marek silników itp. Wychodzi na to, że praktycznie każde silniki po pewnym okresie czasu (2008 - 2010) u wszystkich sensownych producentów nie nadają się do gazu. Dlatego ostatecznie wracam do wyboru Audi A4 lub A5 po 2012 roku z silnikiem 1,8 TFSI CJEB w manualu, nie koniecznie w quattro. Jeśli dobrze szacuje powinienem się zmieścić w spalaniu 6- 7 litrów.
  3. Narkil, dziękuję za konkretną odpowiedź. Wygląda na to, że trzeba się cofnąć do silników typu 1,8t. Nieziemsko ubolewam nad tym co zrobiło Audi z tymi silnikami. Tak bardzo chciałbym kupić A4 albo A5 po 2011r z face liftem. Teraz kiedy uzbierałem trochę pieniędzy nie mam co kupić, a z wyglądu Audi mi się niesamowicie podoba.
  4. Witam, Proszę o odświeżenie tematu. Czy ktoś już miał przyjemność korzystać z tego nowego silnika 225 PS? Ponieważ mam parę pytań: 1 Jakie jest realne spalanie? 2 Czy audi A4 i A5 korzystają dokładnie z tego samego silnika? 3 Jaka jest awaryjność tego silnika? Proszę o opinie.
  5. To powiedz mi gdzie w takim razie ucieka ten olej, skoro nie ma plam w miejscach gdzie stoi auto.
  6. AngelDawid

    Filtr DPF.

    Niesprawny DPF może spowodować podniesiony stan oleju, jazda na rozrzedzonym oleju zatarcie turbiny. Sugeruje sprawdzać stan oleju i popieram wycięcie dla świętego spokoju.
  7. AngelDawid

    Ikonka DPF

    Witam, Mi po tym jak coś takiego się pojawiło to też doradzali przycisnąć auto, żeby się przepalił DPF, a potem się okazało, że podnosi się stan oleju, zatarła się od tego turbina a DPF nadawał się do wyrzucenia. Sprawdzaj koniecznie stan oleju. Raz na tydzień to minimum moim zdaniem.
  8. Witam, Mam ten sam problem. A dokładnie dwie wariacje problemu z czego jedną mi się udało rozwiązać, więc może tobie pomoże jak to zaraz opisze. Pierwsza wariacja + rozwiązanie. Telepało mi budą i to na prawdę mocno na postoju po dłuższej jeździe około ponad 1h, jak ostygł mogłem jechać dalej. Przyczyna podniesiony stan oleju. Potem na długo problem zniknął kiedy usunąłem tę przyczynę (podnoszenie oleju może spowodować zużyty filtr cząstek stałych "DPF") Druga wariacja Znowu mi delikatnie trzęsie budą na wolnych obrotach na postoju ale tylko w określonych warunkach, sporadycznie i tylko przez krótki czas a potem wraca do normy, nie wiem czemu.
  9. Witam wszystkich, Po sprawdzeniu wtryskiwaczy okazało się, że póki co są sprawne. Mechanik namówił mnie na ich wyczyszczenie (nie mylić z regeneracją, bo to, że są nieregenerowalne to od razu zaznaczył mi na wstępie ten mechanik, przez co wydał mi się kompetentny) koszt tego chyba był około 1600zł, czy zabieg był konieczny nie wiem. Ten mechanik nie był w stanie zdiagnozować podnoszonego stanu oleju w moim aucie przez 2 tygodnie, aż się wycofał. Ostateczną przyczyną był DPF (filtr cząstek stałych).
  10. Witam wszystkich, Dawno nie odpisywałem ale chciałem mieć pewność, że zabieg jaki zrobiłem jest rozwiązaniem danego problemu. Przyczyną podniesionego stanu oleju w moim aucie był DPF tzw filtr cząstek stałych. Turbinę zatarł mi rozrzedzony olej, ponieważ nie sprawdzałem dłużysz czas oleju i jeździłem na tym syfie. Koszt regeneracji turbiny, około 700zł jak dobrze pamiętam. Ktoś mi tłumaczył, że ten stan mogły spowodować krótkie trasy i przerwane cykle wypalania filtra, ale komputer nie wykrył ani razu przerwanego cyklu. Okazało się, że fizycznie filtr już był wyeksploatowany czego komputer też nie pokazuje, więc większość pseudo mechaników co tylko patrzą na komputer eliminują DPF jako przyczynę awarii. Już dobre kilka miesięcy mi się stan oleju nie podnosi, za to ubywa, bo jak każdy silnik koncernu Volkswagen bierze olej, ale szczerze wole dolewać niż spuszczać nadmiar i wymieniać.
  11. W sumie racja, bo to jest tylko potrzebne do ograniczenia emisji CO2.
  12. Ok już wiem co to, filtr cząstek stałych. Dwa razy kontrolka mi się zapaliła na żółto z tym filtrem, ale zgasła po jakimś czasie. Uznałem, że jest ok. Myślisz, że to może być przyczyną?
  13. Sprawdzałem u mechanika, który ma ten sprzęt do sprawdzania wtryskiwaczy. Zdecydowałem się na niego bo jako jedyny mi powiedział, że te wtryskiwacze są nieregenerowalne i powiedział, że może je najwyżej wyczyścić i skalibrować bo złe dawki podawały. Mechanik od turbin utwierdził mnie w przekonaniu, że to nie jest wina wtrysków oceniając uszkodzenia turbiny. Jeśli chodzi o krótkie odcinki czy 15 km do pracy i z powrotem to za krótko dla Diesla? Może to jest przyczyna. DPF? Nie wiem jak to sprawdzić. Nawet nie wiem co to jest, muszę jeszcze poczytać o tym.
  14. Nie wiem czy jakieś większe objawy się ukazały, czy podniesiony stan oleju może być objawem? Zaznaczam, że wtryski mam sprawdzone, nie leją. Sugeruję się opinią tego mechanika i przekazałem informacje do drugiego, u którego stoi moje auto, żeby to zweryfikował. To rozumiem, że dostęp i wymiana pompy oleju jest dość prosta? Bo mechanik u którego stoi moje auto miał obawy czy to nie będzie zbyt skomplikowany zabieg.
  15. Witam, Mechanik od regeneracji turbiny zwrócił mi uwagę, że przyczyną jej zatarcie jest wadliwa pompa oleju i powinienem ją wymienić. Pytam bo googlowałem, szukałem na tym forum i nigdzie nie znalazłem wzmianki o tej części. Czy da się ją wymienić bez grzebania w rozrządzie? Czy to jest bardzo skomplikowany zabieg?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...