Skocz do zawartości

Knoxville

Pasjonat
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Knoxville

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Miasto
    Szczecin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

495 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Knoxville

0

Reputacja

  1. Witam Jestem na etapie dokladania multifunkcji w aucie .Fabrycznie auto mialo standardowa kierownice czteroramienna bez multi oraz wyjechalo z fabrybki z instalacja pod ——>.niefabryczne <—- radio .Skompletowalem wszystskie podtrzebne graty do zalozenia multi ( kompletna kierownice oraz tasme slizg koerownicy 12 pin ) . Auto fabrycznie posiada tempomat ( modul z koncowka N ) takze obslugujacy multi. Niby wszystsko super fajnie , ale jak to podlaczyc pod niefabryczne radio tak zeby przyciski na kierownicy dzialaly? .Na forum krazy temat montazu multifunkcji , ale wiekszosc po prostu doklada multi i laczy je z fabrycznym radiem ktore maja w autach .Obecnie korzystam z radia Pioneer DEH-5900bt 1 DIN . Dochodza do niego tylko dwie fabryczne kostki ( czarna i brazowa ) . Widzialem na allegro tzw interfejsy adaptery do sterownia nie fabrycznym radiem z kierownicy .Niestety te przejsciowki sa dedykowane pod instalacje do fabrycznych odtwarzaczy audi .Zasada prosta - masz auto z multi z oryg radiem —> zmieniasz radio na „ chinczyka „ dokupujesz adapter podpinasz pod instalacje i nadal obslugujesz radio z kierownicy. Problem u mnie jest taki , ze nigdy w tym aucie nie bylo multi oraz nigdy nie bylo radia oem ( typu symphony , concert itp ) a co z tym zasada plug& play u mnie nie za bardzo sie sprawdzi chyba . Ktos wie co musze zrobic , lub zakupic by dalo rade obsluzyc to radio z kierownicy?
  2. Witam Jestem ‚sczesliwym’ posiadaczem ALT 2.0 .Uzytkuje go od 3 lat i nie mialem z nim zadnych problemow . Ostatnio jednak podczas rutynowych ogledzin pod maska postanowilem posluchac silnika i okazalo sie , ze gdy silnik jest zapalony i po kiku minutach od osiagniecia temp 90 stopni poza praca silnika zaczyna byc slyszalne jakby delikatne „ szuranie” jakby cos sie rzęziło / obcieralo(?) .Ciezko mi to opisac slowami ,ale nie jest to ten typowy tyrkot ,ktory towarzyszy wiekszosci przy zapalaniu na zimnym ( a przy dojechanym wariatorze tyrkoczr takze na cieplym ) . Ten dzwiek to jakby takie nasilajace sie i systematycznie pojawiajacr sie rzęzenie ——> „ rrrrrrr.....rrrrrr...rrrr....’ ‚ slyszalne sekunde potem cisza i po ok 2-3 sek znowu na sekunde slychac to . Probowalem nagrac to na filmie , ale niestety z racji tego , ze nie jest to glosny odglos to ciezko to uchwycic .Gdy odapalam auto na zimnym jest ok i do temperatury 90 stopni nic nie slychac poza rowna praca silnika. Po kilku minutach od tych 90 stopni jak sie juz wszystsko dobrze dogrzeje ( tak mysle ) to pojawia sie ten dzwiek wlasnie.Probowalem zlokalizowac skad dokladnie dochodzi ten dzwiek , ale ciezko bo mam wrazenie ze gdzies z glebi silnika (?) jakby na wysokosci kolektora (?) .Patrzac z gory na silnik to slychac to bardziej z lewej strony niz z prawej .Jesli chodzi o prace silnika to pali super , chodzi rowno , nie stracil mocy .Dziala jak dotychczas od 3 lat. ( Ciekawe jak dlugo jeszcze ?) .Zdjalem gorna pokrywe ,zeby zobaczyc czy to nie lancuch , ale jest naciagniety bardzo dobrze i w sumie gdyby to byla jego wina to wydaje mi sie ,ze dzwiek by sie pojawial zaraz po odpaleniu silnika. Dodam , ze ten dzwiek ( rrrr ) jest 2/3 cichszy od pracy silnika ,wiec przy zamknietej masce go nie slychac zupelnie , ale jednak cos tam sie chyba dziac zaczyna bo wczesniej tego nie bylo a jezdze autem od 3 lat wymieniam oleje co 7-8 miesiecy ( 10w40 ) nie liczac dolewek ☺️ i nigdy do tej pory tego odglosu nie bylo. Bac sie ? smierc silnika jest bliska? ( ponad 330 tys ma przejechane ) Ktos moze wie co to moze byc ?
  3. Witaj , dziekuje za odpowiedz! Ja sie nie poddaje nigdy .Rozebralem po raz kolejny drzwi z ta cholerna ramka i wkoncu wpadlem na to co powoduje te trzaski naprezen. Od srodka w miejscu gdzie przykreca sie lusterko jest taki “nakretka” - dystans i ona ma regulacje . Wczesniej nie zwrocilem uwagi a troche mi sie musiala przekrecic i tym samym uciskala za mocno na ramke .Po skreceniu tej “ nakretki” na mininum i przykrecenou lusterka oraz ramki naorezenia ustaly ( zwiekszyl sie luz ) . Jeszcze dobrze nie testowalem auta ale juz slychac bylo roznicr na plus wiec to pewnie to bylo wina . Takie male gowienko a tyle halasu
  4. Panowie , tak jak wczesniej pisalem nie posiadam tej blaszki dystansowej (nigdy jej nie mialem ) , ale nie w tym problem. Wyciagalem i skladalem dzis ramke z 4 razy montujac roznego rodzaju podkladki gumowe ( w miejscre srub w drzwiach do ktorych przykercamy ramke ) ,ale nie mam pojecia gdzie lezy problem w tych trzaskach. Po wyjeciu ramki calkowicie , przy ruszaniu autem po nierownej nawierzchni bloga cisza .Po ponownym wsadzeniu ramki w drzwi ( bez przykrecania srubami ) i zamknieciu drzwi szybki test . Ruszam autem i juz sluchac pierwsze strzelanie blachy ( jakby naprezenia ) .Po skreceniu ramki srubami do drzwi to samo .Wyjmuje ramke z szyba calkowicie z drzwi i znowu test. Skrecam mocno lewo prawo jadac wolno - cisza totalna! . Wsadzam znow ta przekleta ramke w drzwi i znowu ruszam lewo prawo i slychac strzelanie blachy . Gdzie lezy problem ktos pomoze?? Przed wymiana mechanizmu bylo idealnie cichutko zadnnego strzelania a teraz doslownie nie moge tego tak zamocowac zeby nie strzelalo. Nie chodzi tu o to ze ramka ma luz jakis i ona uderza tylko o to ze po osadzeniu ramki z szyba i mechanizmem w drzwiach jeszcze bez przykrecania to juz slychac odglosy strzelajacej blachy podczas delikatnej jazdy .Jakby cos naprezało w ktoryms miejscu blache i wydaje takie charaktersytycznie trzaski. Niech ktos cos poradzi prosze.Za pomoc sie odwdziecze!
  5. Nie mam tej blaszki . Czy cokolwiek innego np jakas podkladka zda egzamin? czy musi byc to konkretnie ta blaszka wyprofilowana?
  6. Nic takiego nie mialem chyba bo raczej zauwayzlbym ze wypadla mi taka blaszka. Bede musial znow zdjac boczek i w to miejsce ze zdjecia wcisnac jakis dystans ( gumowy? ) zeby nie przenisila ramka wibracji na te drzwi bo co skret autem to doslownie “ strzelaja” te drzwi jak w jakims starym dostawczaku heh.
  7. Gdzie znajduje sie ten dystans dokladnie? po ktorej stronie drzwi? od lusterka przy srubach czy po stronie klamki? Pewnie gdzies zgubilem dystans i teraz wszystskie wibracje ida na drzwi. Prosze napisz czy jakas podkladka albo cos pdoobnego zda egzamin i gdzie ja umiesic. Dzieki!!
  8. Witam Jestem po wymianie mechanizmu podnoszenia szyby w drzwiach pasazera . Wymiana przebiegla bez wiekszych problemow z pomoca poradnika na forum. Problem polega na tym ze teraz podczas jazdy autem i mocnym skrecaniu w lewo lub prawo slychac mocne trzaski w drzwiach pasazera tam gdzie wyciagana byla ramka .Trzaski maja zwiazek z ramka i mechankzmem poniewaz gdy wyciagne ramke z szyba calkowicie z drzwi to przy skrecaniu autem jest absoulutna cisza ( testowane na parkingu ) .Po ponowym osadzeniu ramki w drzwiach trzaski wracaja przy skrecaniu . Dodam ze ramke pozycjonowalem kilka razy ( brak szpar itd ) . Wszystsko dobrze przylega , szyba chodzi dobrze , ale te trzaski blachy przy skrecaniu sa nie do zniesienia. Probowalem kilka razy juz korygowac to wszystsko ale bez powodzenia . Ktos ma pomysl jak sie pozbyc tych trzaskow od naprezen?
  9. witam Wymienilem mechanizm szyby na ori uzywke . Ramka zamontowana poprawnie bez przeswitow itd. Szyba chodzi gladko gora dol. Problem polega na tym ze przy mocnym skrecaniu samochodem slychac trzaski w tych drzwiach gdzie wymieniany byl mechanizm . Sa to odglosy naprezen na blache i ma to zwiazek z ramka ,poniewaz gdy ramka jest wyciagnieta to jest absolutna cisza przy skrecaniu autem ( testowane na parkingu ). Ramke skladalem juz kilka razy i problem wystepuje nadal. Gdy jade na wprost jest cicho ale gdy skrece mocno i ida naprezenia na bude to te drzwi trzeszcza strasznie. Ktos wie jak to wyeliminowac?
  10. Witam , mam w planach zmiane radia z 1 din na 2 din wiec zakupilem oryg radio 2 din Symphony 2+ ( 2007 rok z B7 ) i chcialbym zeby gralo w B6 . Od poczatku posiadania auta byl tam wsadzony jakis pioneer zamiast fabrycznego radia.Z czasem zmienilem na lepsze radio niefabryczne ( wciaz 1 din ) i podlaczenie polegalo na zasadzie plug play ( instalacja posiadala juz odpowienie przejsciowki na male iso . Problem polega teraz gdy chce podlaczyc fabryczne radio . Instalacja fabryczna posiada tylko dwie kostki ( brazowa glosniki i zasilenie czarna ) .Probowalem wpinac te kostke zasilania ( czarna ) bezposrednio w zlacze po to by tylko w symphony ale zero reakcji . Ktos wie moze co musze zrobic aby radio zadzialalo? moze jakas podmiana pinow albo cos w kostce zasilania? jesli tak to ktory i gdzie? albo jakas przejsciowka? w zalaczniku wrzucam foty jak to wygladaja kostki oraz oznaczenie na radiu symphony .
  11. Mozliwe ze w module komfortu jest cos nie tak ustawione . Oryginalne ( fabryczne ) podswietlenie pod nogami rozjasnia sie po otwarciu drzwi a takze sciemnia ( jak lampka w podsufitce) po zamknieciu. Jesli podswietlenie zapala sie odrazu na sztywno tak samo jak lampki w drzwiach to slabo ( moim zdaniem ) to wyglada wizualnie .
  12. No taki sposob tez po części jest ok ,ale powiedz mi czy po otwarciu drzwi podswietlenie nog sie rozjasnia powoli czy odrazu zapala sie jak zwykla lampka w drzwiach? to samo tyczy sie zamkniecia - powinno sie sciemniac powoli az zgasnie - tak jest w oryginalne :)
  13. Jak? moglbys napisac cos wiecej o tym ? bo poki co mam podlaczone pod kostke i obojetnie jakie drzwi otworze to i tak wszedzie sie podswietlenie nóg zapala
  14. Dzieki za konkretna odpwiedz .Myslalem ze moze uda sie jakos dolozyc to podswietlenie bez wymieniania modulu.Niestety rozwiałes moje watpliwosci .Pozostaje mi jedynie opcja bieda edyszyn czyli podlaczenie lampek bezposrednio do kostki ktora zasila podsufitke.Przynajmniej bedzie sie ładnie rozjasnialo/ sciemnialo wraz z podsufitka. Moglbym podlaczyc szeregowo do podswietlenia ostrzegawczego i przy otwieraniu danych drzwi swiecik by takze obszar pod nogami przy nich ,ale no niestety...nie bedzie tego rozjasniania/scienniania ,ktore tworzy caly klimat W kazdym razie dzieki za super odpowiedz!
  15. Witam Na wstepie chcialbym powiedziec ze przesledzilem chyba wszystskie watki dotyczace podswietlenia nóg ,ale nadal nie znalazlem odpowiedzi. No wiec chcialbym dolozyc sobie podswietlenie nóg ,które zapalało by sie tylko przy drzwiach które sa otworzone.Wiem ze do tego jest potrzebny MK obslugujacy podswietlenie. Dostalem sie do niego by sprawdzic oznaczenie i ma koncowke AR (wedlug tabeli krazacej po forum nie obsluguje podswietlenia ) .Z informacji uzykanych na forum ,z roznych watkow postanowilem dolozyc odpowienie piny w miejsce brakujacych w kostce modulu komfortu odpowiadajace rzekomo za podswitelenie. Ku mojemu zdziwieniu po dobraniu sie do kostki, okazalo sie ,ze piny sa obsadzone (zajete ,brak wolnych slotow )i wychodza z nich jakies przewody. Teraz pytanie czy jest mozliwosc ze fabrycznie mam wiazke wpuszczona w MK tyle ze nie mam lampek podlaczonych fabrycznie? Dokupilem lampki oraz wiazke ,ale nie wiem gdzie dokladnie wpiać ‚+’ od lampki a gdzie minus (masa) Niektorzy pisza ze kazdy MK osbluguje podswietlenie nóg ,inni ze nie i trzeba kodowac .Gdzie lezy prawda? Dodam tylko ze mam podwietlenie w drzwiach ( czerwone i biale od spodu) oraz podswietlane nawiewy itd wiec jakis tam pakiet swiatlo jest zainstalowany wiec moze jest szansa ze MK obsluzy takze podswietlenie nóg tyle ze nie wiem jak poprawnie to podlaczyc ( sprawdzic ) bo rzekome wolne piny w ktore trzeba sie wpiac mam zajete . W zalczniku zdjecie kostki z MK , z zaznoczonymi pinami ktore teoretycznie powinny byc wolne - od czego one sa skoro juz są? Ktoś pomoze rozwiklac zagadke ? Płace jak za prezydenta
×
×
  • Dodaj nową pozycję...