Skocz do zawartości

dannekk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dannekk

Informacje

  • Imię
    Daniel
  • Miasto
    Gorlice

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia dannekk

0

Reputacja

  1. Co ciekawe u mnie juz 3 turbina w tym dwie po regeneracji i dzwiek ten sam. Co ciekawe po montazu regenerowanych chwilowo jest cisza dopiero po ilus tam km dzwięk wraca. Po przestudiowaniu forum powtarzajace elementy wspólne jesien- zima, motul, 5W40. Co ciekawe przy wymianie turbiny miałem czyszczone rurki olejowe, wpadlem wiec na pomysl chwilowego demontażu rurki olejowej odprowadzajacej z turbiny /wczesniej wymieniany olej ale dosc szybko lekko przyczernial/ co ciekawe gestosc oleju a takze kolor przepalenia oleju troche mnie zaskoczyla, ktory zlal sie przez krótka chwile z turbiny gesty i czarny jak smoła i nie ciekl zbyt szybko/ i mam rozkmine, czy czasem olej nie traci wlasciwosci a zwłaszcza Motul/zamowilem od kolegi z forum wiec chyba nie lipa bo każdy chwali/. Jak wiadomo luz na wirniku kasuje olej?no i czy czasem nie mam przytartej pompy olejowej?hmm czy wymiana na 5W30 ma aż takie znaczenie?czy pompa olejowa w awx nie radzi sobie z olejem 5W40 przy nizszych temperaturach?Przewód doprowadzający olej do turbiny ma dość spora redukcje co ogranicza przepływ oleju w znaczący sposób i za "gesty" bedzie przepalal sie i nie kasowal luzu na wirniku lub poprostu bedzie go tam za malo?przez to przy schodzeniu z obrotów wystepuje chrobotanie?Nie mam wiecej pomysłow a walcze z tym chrobotaniem juz ponad miesiąc
  2. dobrze kolega piotrsob1 pisał, ten dźwięk to luz na wirniku. Po wyjęciu na stół i dokładnym zbadaniu mojej turbawki przyczyna została odnaleziona . U mnie geometria była ok, gruszka z sztanga chodziła lux, niestety luz na wirniku i turbinka na regeneracje poszła.Wcześniej przed demontażem i poznaniem przyczyny, łudziłem się, że wymiana n75 na nowy mi coś pomoże ale teraz wiem, że sterowanie w zregenerowanej turbince będzie przez długi czas prawidłowo śmigać aż miło
  3. a poduszki pod silnikiem sprawdziłes?i pod skrzynia? jak wrzucisz 1 i powoli puszczasz sprzegło "szarpie Ci pedałem"? osobiscie obstawiam poduszki pod silnikiem diagnoza prosta jedna osoba do kanalu druga do auta i na zaciągniętym ręcznym z jedyneczki powoli rusza
  4. Tryb awaryjny złapał po złożeniu /w trakcie przyspieszania nastąpiło szarpniecie, wyłączenie silnika nic nie dało, auto nie przekraczało 3 tys obrotów/ efekt chrobotania znikł. Wcześniej nie występował/tryb awaryjny/ ale było chrobotanie /trochę dziwne bo po ostygnięciu silnika chrobotanie wróciło i nie łapało trybu awaryjnego/. Aktualnie śmiga autko z chrobotaniem jak wchodzi na obroty i jak z nich schodzi/w trakcie jazdy i na luzie/. Dźwięk chrobotania i objawy są dokładnie takie same co u autora tego wątku, wiec przyczyna musi być zapewne ta sama.
  5. Witam u mnie tez zagościł ten problem,/niecale 100km po wymianie oleju na Motula/ najpierw delikatnie chrobotało na 1,2,3 biegu w okolicach 1800 obrotów na jałowym spokój bez chrobotania. Teraz chrobocze od 1400 do 2200 i na luzie tak samo/na cieplym i zimnym/ jak koledze co zamieścił filmik, gruszka od turba szczelna, sztanga nie zapieczona, skok ponad 1cm, gdy zdejmę wężyk z gruszki chrobotanie znika a N75 /moj ma dwa wtyki na podcisnienie/ teoretycznie zasysa powietrze/, podejrzewałem nieszczelność wiec rozebrałem gumę od turbo, minimalny luz na wirniku przepatrzyłem wężyki podciśnienia i wszystko niby szczelne złożyłem do kupy i test czy coś to dało. Na zimnym cisza, nagrzał się przy przyspieszaniu szarpniecie i złapałem notlaufa, na parkingu odczekałem 5 min, nic to nie dało dalej /bez szarpniecia/120km i nie ciągnie. Doczołgalismy się do domu, wystygł silnik i znowu chrobotanie ale pracuje normalnie i nie łapie awaryjnego trybu. Z chęcią bym się pozbył tego odgłosu i zastanawiam sie nad wymiana N75 i turbo do czyszczenia czy ... ma ktos jakis pomysl?
  6. Witam wszystkich Audi maniaków
×
×
  • Dodaj nową pozycję...