Skocz do zawartości

szafa96

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O szafa96

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    WGM

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia szafa96

0

Reputacja

  1. To czeka mnie ciężka operacja... Z tego co widzę będę musiał ściągać pokrywę rozrządu z prawego banku, ponieważ tam jakiś wężyk wchodzi. Fakt, w niektórych miejscach (tam gdzie najcieplej) ta materiałowa otulina już parcieje i przy dotknięciu się kruszy ...
  2. Witam ! A4 b6 2002r, skrzynia Multitronic, piec ASN, przebieg - 115k (auto w rodzinie od początku)... Problem ? Tak jak w temacie ... Podczas postoju na P,N czuć delikatne wibracje na silniku. Nie są one jednostajne z tą samą częstotliwością - występują losowo. Dodatkowo wraz z wibracjami jest zauważalne delikatne migotanie oświetlenia w aucie. Sądzę że to są skoki napięcia, nie widać tego na nagraniu, dostrzegalne są ludzkim okiem. Multimetr też tego nie wyłapuje, do oscyloskopu nie mam dostępu ...Wraz z wystąpieniem wibracji zmienia się w grupie (X.X.X nie pamiętam cyfr) BTDC - Skacze od 2 do 24 stopni. Auto jeździ normalnie, przyśpiesza tak jak powinno (trzyma normę), skrzynia pracuje wzorowo. Czasem pokazuje się błąd dot. sondy lambda (B2-S2) związany z podgrzewaniem. Ostatnio też zauważyłem w gr. 026 (knock control cylinder) w bloku Knock sensor voltage cyl. 3 znaczny spadek napięcia względem innych bloków pomiarowych ( Cyl1. 0.936V Cyl2. 0.819V Cyl3. 0.585V (!) Cyl4. 0.936V reszta w normie) Do tej pory zrobiłem : Rozrząd + ustawienie wariatorów (-1,0,0,2) (Sulejówek) Olej w skrzyni + pełna diagnostyka (Bart-S) Czyszczenie dolotu (Airbox szczelny, przepływka czysta i sprawna) Czyszczenie przepustnicy + adaptacja Wymiana świec (takie jak zaleca Audi) Wymiana cewek (akcja serwisowa) Płukanie silnika + wymiana oleju (Motul Spec 5w30) Test sond lambda + test katalizatorów (wszystko OK) Czyszczenie układu odmowego z "masła" Usunąłem 2 ostatnie katy Dziś wpadłem na pomysł rozbiórki kolektora dolotowego w celu inspekcji oraz sprawdzeniu szczelności układu podciśnienia. Chcę wpiąć się w węże podciśnienia kompresorem i dmuchnąć niskim ciśnieniem, tylko nie wiem w które mogę (nie chcę uszkodzić żadnych membran jeżeli takowe występują). Chcę też sprawdzić sondę B2-S2 multimetrem tylko nie wiem jak jeszcze jak to zrobić. Forumowicze - macie jakieś sugestie, porady? Z góry dziękuję i pozdrawiam !
  3. Katy wybebeszone ;> Troszkę głośniej samochód pracuję, dosłownie troszkę, bardziej basowy dźwięk z tylnych wydechów + najważniejsze ... Trochę ustąpiły wibracje silnika, to jeszcze nie jest to na co oczekiwałem, ale poszukam dalej problemu Ps. Czy ktoś mi kupi ceramiczne <?> wnętrze katalizatora które mi pękło podczas wyciągania ? Czy raczej nie mam na co liczyć ? ;>
  4. Wszystko widać ładnie na zdjęciach, nie ma nic za drugim rzędem katów Dziękuję za odpowiedzi. Hmm, Wspawałbym proste rurki, ale zawodowym spawaczem nie jestem, nie dysponuje migomatem + nie wiem jak podejść ze spawem "nad rurkę"
  5. Potem to ładnie zaspawać i nie powinno być raczej z niczym problemów ? Sondy mogą wywalać CHECK'a ? Mam je blisko katalizatorów pierwszych
  6. Witam forumowiczów ! Zmagam się z delikatnym szarpaniem silnika oraz falowaniem obrotów. Wymieniłem już świece, rozrząd (ustawiony 0.0.0.1), sprawdziłem cewki, sondy, układ odmowy, kod binarny wszędzie zera... Zostało mi radykalne posunięcie usunięcia tylnych katalizatorów, zastanawiam sie czy będzie to miało jakiś znaczący wplyw na pracę silnika, dodam iż przednie zostawiam i nie mam zamiaru ich wycinać (ciśnienie wtórne etc.). Nie chce wycinać katów przy "rurce" ponieważ nie dysponuję takim sprzętem aby zaspawać je od góry, dlatego wpadłem na pomysł przecięcia ich wzdłuż i wybebeszenia zawartości. Czy jak tak zrobię to wyleci mi cały środek ? Doradźcie mi Czerwona linia cięcia: https://zapodaj.net/4e01def1c12f8.jpg.html [/img] https://zapodaj.net/5d1c748af3393.jpg.html [/img]
  7. szafa96

    Listwy Dekory LED

    Panowie, chcę coś takiego wyrezać na tej listwie led : https://ledin.pl/product-pol-82-Tasma-LED-line-600-SMD-3528-czerwona-w-powloce-silikonowej-IP65-1-metr.html Odstrasza mnie trochę jasność tych ledów, chciałbym mieć to trochę bardziej stonowane, coś jak w podświetleniu klamek Da radę kupić do tego jakiś "opornik" żeby zmniejszyć moc ledów ? Wchodzi tam bodajże 60 cm paska led = 72 diody led. Pobór mocy na 72 ledy to ok 5,76W Pobór prądu to ok 0,42A Rodzaj diody SMD 3528
  8. Sprawdziłem aku i ładowanie. 12.12v silnik wyłączony. 14.06-14.11v na odpalonym silniku. Napięcie w oświetleniu środka pojazdu (bez żarówki) 13.25-13.35v. W grupie Readiness nie mam "Set readiness". Muszę prawdopodobnie pobrać innego vcds'a. Nagrałem krótki film prezentujący każdą grupę w silniku. Może uda się z niego coś wywnioskować, wszystko na jałowych obrotach. https://youtu.be/pINeWzSQrV0 (film jest przetwarzany aktualnie) Jutro postaram się ogarnąć nowszego vcds'a i spróbujemy zrobić te nastawy podstawowe
  9. BeyerBrown Przepraszam że tak późno odpisuje, to po pierwsze. W dniu jutrzejszym jak złapię chwile wolnego czasu to postaram się sprawdzić napięcie ładowania Pamięć usterek ? Hmm, rozjaśnisz temat ? Aż tak zaawansowanym użytkownikiem vcds nie jestem (chyba że wystarczy wejść po prostu w "fault codes" i nawet jak nie ma błędów kliknąć "clear codes" ) Nastawy podstawowe to kolejny odrębny temat który mnie nurtuje. Czy znajduje się gdzieś poradnik na forum jak to wykonać ? Chyba że chodzi tylko o adaptacje przepustnicy w co wątpię ... :/
  10. Podobno łącza sie z niemieckim serwerem i idzie to zza granicy. Po podpięciu interfejsu okazało sie ze mam najnowsza wersje oprogramowania sterownika, a nowa wersja została udostępniona w 2010 roku wraz z (uwaga!!!) wydaniem 7 tarczowego sprzęgła w skrzyniach Multitronic ! Jak to usłyszałem to poszedłem posiedzieć sobie w R8+ po czym opuściłem lokal [emoji23] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  11. marcin4x4Do gtperformance.pl mam kawał drogi +/- 300km Raczej będę szukał czegoś na miejscu, jak ktoś by był w stanie doradzić jakiś zakład w okolicy WWa to będę wdzięczny ! Co do x-pipe - myślałem że to konieczność, ale widzę że można odseparować bloki Podejrzewam że dźwięk również będzie ładniejszy
  12. Bart-S Rozmawiałem z Tobą tydzień temu o aktualizacji skrzyni CS na softa 3031, byłem w ASO WWa Centrum Połczyńska... Panowie specjaliści powiedzieli że aktualizacja nie jest możliwa :/ . . . Tak więc do zobaczenia po nowym roku na kompleksową akcje wymiany oleju oraz aktualizację oprogramowania ! (Będę dzwonił ... )
  13. Dołączam się do tematu. Miałem założyć nowy, ale odpuściłem sobie i odświeżę ten. Może autor uzyska przez to odpowiedź jak i ja W odpowiedzi do Wolana: Słyszałem opinie na temat Proexa iii... Generalnie szkoda zachodu. Nie miałem tego w dłoni więc dokładnie Ci nie powiem, ale podobno spawy robi ktoś bez praktyki w stodole - rzemiosło. W swoim przypadku chciałbym zostawić katy i zająć się samym catback'em tzn. wstawienie x-pipe zamiast tłumika środkowego i wymianę dwóch końcowych. Myślałem nad magnaflow (chyba że macie jakieś inne propozycje) o średnicy rurki 2,75, tylko nie wiem dokładnie który model. Zależy mi na basowym brzemieniu "na żądanie" nie chce żeby ryczał jak mugen w 1.3 is od samego odpalenia. Ile taka przyjemność może mnie kosztować? Mechanik na miejscu powiedział mi za 2 tłumiki + xpipe + robocizna = 2500zł wydaje mi się że to wygórowana cena ...
  14. Takie samo pytanie zadał mi serwisant z Audi Czuć delikatne szarpnięcie między prędkością 20 a 30 km/h oraz lekkie wibracje na biegu wstecznym
  15. niepokoi mnie kolumna "Ignition timing angle" BTDC w grupie 010, 011. Dziwnie skaczą w niej wartości ... Wydaje mi się że wraz z chwilową wibracją silnika ta wartość wzrasta a potem maleje ... Co te BTDC w ogóle oznacza ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...