
endriux5
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Witam ponownie. Problem tempomatu rozwiązany, powodem usterki był przerwany przewód (oczywiście izolacja cała a przerwane druty w środku) łączący czujnik sprzegła z pinem 39 ECU. Dzieki wszystkim za pomoc a w szczególności koledze kamil-vag za podesłanie wycinka schematu.
-
Kolego bobikos chciałbym żebyś miał rację ale tak jak na początku opisywałem czujnik sprzęgła dogłębnie sprawdzony. Po wymontowaniu sprawdzałem go omomierzem tzn plastikowe łapki przekroczone w pozycję tak jak byłby zamontowany na pedale sprzęgła i miernik pokazuje zwarcie i rozwarcie styków. Gdy czujnik miałem sprawdzony w ten sposób bez wkładania go na swoje miejsce zwarłem te dwa piny w kostce(wiązka z kablami) i dalej na Vagu status 1100. Teraz tak z czujnika trzpień wyciągnąłem do końca (pozycja sklepowa) wkładając go na miejsce trzpień się wciągnął sam tyle co potrzeba (pedał nie ruszany) i przekrecony aż kliknął, to chyba prawidłowy sposób montażu?
-
Ok dzięki narazie za pomoc jak wrócę do domu to sprawdzę
-
Gdyby przerwanie obwodu powodowało zmianę statusu z 1100 na 1000 to przy zdjęciu wtyczki z czujnka sprzęgła powinno się zrobić 1000 a tu cały czas 1100. Przy czujniku od światła stop właśnie po zdjęciu wtyczki robi się 0010 albo 0001 (chyba dla bezpieczeństwa gdyba wtyczka się rozłączyła albo nastąpiła przerwa w obwodzie światła stop)
-
Drugi czujnik sprzęgła raczej nie zmieni tego statusu 1100 w Vagu na 1000 bo przecież bez włożonej wtyczki na ten czujnik już jest cały czas 1100. Kamil z tego schematu co podesłałeś to widać że bezpośrednio z czujnika idzie na pin 39 ECU, to znaczy że u mnie na opinie 39 w ECU jest cały czas +12V i stąd te przegazówki i nie mogę załączyć tempomatu.
-
Dzięki koledzy za pomoc a zwłaszcza Tobie Kamil, teraz tylko trochę czasu wygospodarować żeby posprawdzać to o czym piszesz. Tak naprawdę to się zaczęło się jeszcze tej zimy od czujnika stopu. Zazwyczaj po przejechaniu jednorazowo około 100 km zapaliły się ABS i trakcja i wtedy też tempomatu nie mogłem włączyć. Wystarczyło wyłączyć zapłon i opalić auto i wszystko wracało do normy(na pewno tempomat się włączał).Po powrocie do domu wymontowałem czujnik stopu włożyłem nowy i się okazało że nie ma tempomatu. Aha jeszcze jedna sprawa bo zauważyłem spalony bezpiecznik od gniazda zapalniczki, ale włożyłem drugi i zapalniczka OK.
-
No właśnie do którego modułu trafia ten sygnał z czujnika sprzęgła i hamulca?
-
Nie wiem czy my się dobrze rozumiemy, ale tempomat u mnie nie był dokładamy ja używam auta już 3 lata wszysko było Ok, także czujnik jest na pewno dobry Ale pomijając ten czujnik dlaczego pokazuje 1100 ( tzn styki zwarte) jeśli kostka jest zdjęta czy jednak jakiś sygnał dochodzi z innego modułu?
-
Kamil też mnie to dziwi że te 1100 jedynki cały czas są, bo nawet jak zdejmę kostkę z czujnika sprzęgła to one są, a powinno być tak 0000. Czujnik sprzęgła sprawdzony omomierzem jest OK. Od czego jest 1000 jedynka w takim statusie?
-
Trochę długo trwało ale logi zrobione, proszę o diagnozę 09.05 gr66stat.CSV 09.05gr66dyn.CSV
-
Koledzy przecież piszę że w grupie 66 w tym okienku trzecim licząc od końca cały czas jedynka, czy sprzęgło wciśnięte czy nie, czy nawet zdjęta wtyczka z czujnika. Po zdjeciu wtyczki z tego czujnika podlaczam miernik i pokazuje zwarte styki, po wciśnięciu pedała sprzęgła styki się rozwieraja, także czujnik sprawny na 100%.
-
Właśnie oto chodzi że czujnik sprzęgła sprawdzony omomierzem i tak jak pisałem Vag w grupie 66 pozycja 5 i 6 pokazuje cały czas jedynki(Jakby sprzęgło było cały czas wcisniete)
-
Witam. Nie załącza się tempomat i tak zwane przegazówki przy zmianie biegów. Manetka od tempomatu sprawdzona Vagem( reaguje na kazdy ruch), czujnik hamulca też Ok. Czujnik sprzęgła pokazuje cały czas w Vagu grupa 66 pozycja 6 i 5 cały czas jedynki(nawet jak jest zdjęta kostka z czujnika sprzęgła). Co pokazuje Vag w tej grupie w piątym okienku bo tam też cały czas jedynka się wyświetla. Czujnik prędkości też pokazuje Ok.