Skocz do zawartości

wlodziu130594

Pasjonat
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wlodziu130594

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Rzeszów

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.8
  • Kod silnika
    ADR
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

513 wyświetleń profilu

Osiągnięcia wlodziu130594

1

Reputacja

  1. Witam serdecznie i proszę o pomoc W skrócie- będąc na wakacjach jakaś grupa złodziejaszków włamała się do mojego auta, powyjmowali co nieco ale dodatkowo rozpieprzyli mi wkładkę zamka od strony kierowcy i zamek od klapy bagażnika. Kupiłem na olx cały zestaw 4szt klamek, zamek klapy bagażnika, stacyjkę i kluczyk z pilotem. Teraz pytanie - czy mogę samodzielnie wymienić zamki (tylko przód, tyłu nie ma sensu) i klapy bagażnika i centralny zamek będzie nadal działał? czy nie trzeba będzie kupić nowego sterownika centralnego zamka? może głupie pytanie ale serio się nie znam na tym. (wiem że wtedy jeden kluczyk będzie służył do otwierania/zamykania auta a drugi do uruchamiania). pytanie 2. - czy jakbym chciał używać jednego kluczyka to mogę samemu też wymienić wkład stacyjki i wszystko będzie ok? czy tym już się musi zająć jakiś fachowiec? pozdrawiam
  2. Witam Problem zaczął się parę miesięcy temu kiedy mechanik wymienił mi cały układ wydechowy (bez kata). Głównie na zimnym silniku ale na gorącym też czasami słychać dziwne trzeszczenie, taki metaliczny żegot. Na początku występował tylko na jedynce i dwójce jak mocnej przyspieszałem, ale ostatnio to się pogłębia i nawet na trójce na normalnej jeździe słychać ten żegot. Jest to na tyle denerwujące że chcę wreszcie coś z tym zrobić. Czuć też lekkie wibracje w fotelach towarzyszące temu żegotowi , czuje że źródło wibracji i tego terkotu jest bardziej z przodu "w nogach" ale ciężko jednoznacznie stwierdzić. Na ogół nie za każdym razem kiedy przyspieszam występuje ten problem ale w większości przypadków, nie wiem od czego to jest uzależnione. Podczas normalnego przyspieszania żegot trwa jakieś 2-3 sekundy i chyba zawsze na rpm 2500 i wyżej. Na biegach 4 i 5 problem już nie występuje. Na luzie i na sprzęgle problem nie występuje. Pozdrawiam
  3. Witam Na wstępie przyznam że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o podłączanie elektryki. sprawa wygląda tak, mam a4b5 poprzedni właściciel wyciągnął sobie radio, ja kupiłem radioodtwarzacz (vordon ht-175bt). w komplecie były również kostki z kabelkami do montażu. czytałem na necie- kolorki kabelków się zgadzają z poradnikami, ale kompletnie inne są kolory kabli w aucie. podpiąłem radio pod te dwie kostki i czincze - radio się włączy dopiero na zapłonie, to pierwsza sprawa. druga - fal antenowych nie łapie wcale no bo jak, ale z usb odtwarza ale tylko przez głośniki w klapie bagażnika. nie mam bladego ani zielonego pojęcia czy jakoś połązcyć te kostki które były przy radiu z tymi które mam w aucie, czy tamte całkowicie odciąć i połączyć te? dodam, że chciałbym uzyskać efekt żeby radio można było włączyć i bez zapłonu, no i oczywiście żeby dźwięk grał też z głośniczków w drzwiach które powinny być sprawne. jeśli możecie to proszę o wskazówki krok po kroku jak dokonać instalacji tego radia. poniżej kilka zdjęć z kostkami, radiem i kolorami kabli.
  4. tak mi się też wydawało, zostanę przy 15" albo można wrócić do 1ba i wtedy 17" ale to już koza trochę
  5. Witam Aktualnie mam w swoim aucie w przodzie amorki Sachsa 1be -20mm i koła 15" opiny 195/65. Owszem, na dołkach czasami telepie ale ogólnie mi sie takie zawieszenie bardzo podoba. myślę tylko nad zmianą felg na 17" lub 18". wtedy profil opony będzie ok. 40-45. jak to będzie wyglądać w połączeniu z 1be? czy będzie wtedy jeszcze jakiś komfort jazdy ? pozdrawiam
  6. a jak radzicie, lepiej wymienić tłumik (śr. i końcowy) na nowy polmostrów czy znaleźć jakiś używany ori ? żebym nie musiał za 2 lata wymieniać bo blacha rdzewieje...
  7. Witam Chcę wymienić w mojej Audi tłumik środkowy i końcowy, stare już mają wszędzie purchle z rdzy, całość pordzewiała gdzieniegdzie dziura się trafi, na ok. 2k -2,2k rpm słychać brzęczenie dodatkowo. Pytałem w sziku, gość mówił że nie ma co kupować np. Walkera bo to tylko drogie a polski Płóciennik jest tani i dobry. cena po równo 160zł za środkowy i koncowy. Brać ? (czy znaleźć jakieś ori używki w dobrym stanie?) ps. czy polmostrów to to samo co płóciennik?
  8. panewki nominał. ps ja słyszałem raz ze piszczy poniżej 0,6
  9. Właśnie mam zamiennik czujnik, bo na ori mi nie swiecila kontrolka a miałem ciśnienie rzędu 0.2, 0.8... Wiec myślałem że czujnik zwalony kupiłem nowy dopiero potem wyczytalem że jak czujnik tylko ori. Kupię ori, ale co jest!? Nowa pompa panewki płukanie było nowy olej... Czemu nie ma większego ciśnienia? Bo chyba że to jest wystarczające
  10. Proszę o pomoc, czy takie ciśnienie jest już w porządku a jeśli nie to co jeszcze robić?
  11. rozkręciłem sam pompę, nie widać jakichś śladów zużycia, mogę się mylić nie jestem doświadczony. raz na jakieś 20 przekręceń słychać delikatny rzegot i minimalnie się zacinają te zębatki, coś takiego jakby był piach/kamyczek pomiędzy nimi. wrzucę fotki niech się doświadczeni wypowiedzą. ma znaczek audi, więc albo była wymieniana kiedyś na ori albo ta pompa ma już prawie 20 lat xd ps. gdy wyłożyłem tą zębatkę jedną i próbowałem kręcić palcem tą drugą zębatkę to szła o wiele ciężej i co chwilę się blokowała o tą podstawkę tam na dole (czerwone kółko), ale tak jak mówię - nie weim czy tak powinno być czy nie dla pewności podpiąłem jeszcze raz manometr, wolę być pewny. pierwszy start, 3.8bara, utrzymywało się tak z 5minut (3,6-3.8 ), później zaczęło powoli spadac wraz ze wzrostem temp. silnika, po 10minutach i ok. 70st pokazywało 2.2 bara. 75st - 2bary, 85st - 1,8bar. doszło do 90 i wskazywało cały czas 1.5 bara, przy dodawaniu gazu ładnie się podnosiła wskazówka w zależności od obrotów silnika. przejechałem się parę km, a tam na 900 rpm 1bar równy i stoi. druga osoba trzymała na 2k rpm - 2,5bara, 3krpm - 3,5 bara. (swoją drogą, nie za mało?) później ciągle na jałowych był 1bar, ani mniej ani więcej, przynajmniej nie klekotał napinacz. zauważyłem że wskazówka z łatwością podnosi się do 3,5bara, ale później praktycznie stoi w miejscu. na dosłownie 2 sekundy przycisnąłem do odcinki i wskazywał ledwo 4bary. czy tak powinno być? czy na jałowych nie powinno być min 1.3, 1.4 bara, a na 3000obr 4-6 bara? przecież wymieniłem pompę, panewki, robiona płukanka, zalany świeżutki motul 5w40 xcess.. fakt - ciśnienie ani razu nie spadło poniżej 1bar tak jak przed wymianą pompy i silnik ładnie działa, ciszej. ale to ciśnienie jest prawidłowe?
  12. auto gotowe ;d i słychać na wstępie jak silnik ciszej pracuje nie ma tego metalicznego podźwięku, ładnie go słychać ; ) muszę jeszcze trochę pojeździć sprawdzić parę razy czy napinacz się uspokoił ale póki co nie klekocze nic
  13. Niee, najpierw trzeba ogarnąć problem z ciśnieniem. mam nadzieję że napinacz nie będzie do wymiany i przestanie klekotac.
  14. kupiłem dziś panewki kolbenschmidt, 57zł komplet. wał w porządku bez rys podobno. sam widziałem miskę i smoka - wcale taki zasyfiony nie był. spodziewałem się że będą grudy, silikony, syfy, a on w normalnym używanym stanie. jutro mechanik będzie rozkręcał starą pompę żeby sprawdzić czy jest zużyta. szkoda by było jeśli byłaby sprawna i 400zl poszło na darmo. tak czy inaczej - jutro auto powinno wyjechać z naprawy na polskie drogi
  15. no to skąd się wzięła tam uszczelka? czy poprzedni właściciel był takim kretynem że skoro nie było uszczelki to postanowił ją tam wpieprzyć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...