Skocz do zawartości

sahr

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sahr

Informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Miasto
    Olsztyn

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    2.6 V6
  • Kod silnika
    ABC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sahr

0

Reputacja

  1. Witam Posiadam 2.6 ABC 1996 rok. Chciałbym się dowiedzieć czy posiadam z przodu system hamulcowy ATE czy Lucas. Czy tarcze mają średnice 280 czy 288mm ? Kupiłem takie tarcze: http://google.plczesc/tarcza-hamulcowa-trw-df2806,0-161-df2806-73951.html I takie klocki http://google.plczesc/klocki-hamulcowe-komplet-trw-gdb1266,0-161-gdb1266-74281.html Nie wiem czy są dobre. Poratuje ktoś? Bo na razie u mechanika nie byłem a mogę wymienić w sklepie w razie czego ale do mechanika jadę w weekend i nie będzie gdzie zmienić jak będą złe. *Dział "Forum Techniczne - Silniki benzynowe - Audi A4 B5 - 2.6 " nie dotyczy układu hamulcowego, a silnika. Zapraszam tu ->Regulamin - temat przeniesiony i scalony
  2. sahr

    Jakie kable WN?

    Kup BERU albo Bosch. Ja mam Boscha i są ok bo akurat beru nie mieli na stanie. Ewentualnie BREMI.
  3. sahr

    Czasami muli

    Czasem też tak mam, że muli, szczególnie przy wyższych prędkościach jak chce się dynamicznie wyprzedzić a czasem rakieta ale nie przerywa i nie gaśnie. Podejrzewam przytkany katalizator bo jest jeszcze orginał i jak sprawdzałem ostatnio po trasie to kat był gorący a tłumiki za nim i rura sporo chłodniejsze.
  4. sahr

    Auto nie odpala

    Podepnij do vaga bo bez tego wróżenie z fusów. Sprawdź czy jest iskra. Jak nie ma to obstawiam czujnik położenia wału.
  5. Sprawa się trochę dziś rozwiązała gdyż okazało się, że wskaźnik poziomu paliwa na zegarach, przekłamywał mocno, najwidoczniej zawiesił się pływak i auto zgasło w środku miasta, dobrze, że blisko stacji Tak czy siak sprawdzę ciśnienie paliwa na pracującym silniku.
  6. Witam Przy niskim stanie paliwa w baku - w okolicach rezerwy ale jeszcze nie na czerwonym polu, auto odpala to dopiero za 2-3 razem. Czasem wystarczy podać paliwo na samym zapłonie kilka razy i odpali a czasem i to nie pomaga. Jak już odpali to potem odpala bez problemu aż do dłuższego postoju po którym jest to samo. Auto jedzie ok nie przerywa nie traci mocy, mam czasem wrażenie jakby słabł przy wyższych prędkościach i obrotach. Jak jest więcej paliwa w baku to problemu nie ma odpala zawsze za pierwszym razem. Im mniej jest paliwa w baku to na początku trzeba dłużej kręcić ale odpala za pierwszym a jak schodzi poniżej ostatniej białej kreski na wskaźniku to zaczyna się powoli odpalanie na kilka razy im mniej paliwa tym już gorzej. Zawór odpowietrzenia zbiornika (evap) pracuje (cyka) przy odpaleniu silnika potem przestaje, po odkręceniu korka paliwa nie ma żadnego syku ani zasysania korka. Posiadam manometr do mierzenia ciśnienia paliwa ale brakuje mi odpowiednich końcówek, żeby wpiąć się w listwę wtryskową a nie chce ciąć przewodów paliwowych. Udało mi się jednak zmierzyć ciśnienie na samej pompie na zapłonie jak nabija paliwo. Tak więc pompa nabija od razu jakieś 6 barów i wskazówka delikatnie z czasem zaczyna opadać. Po 10 minutach jest już poniżej 1. Według mnie ciśnienie spada zbyt szybko, nie wiem jakie są książkowe wartości ale wydaje mi się,że te 2-3 bary powinno trzymać przez dłuższy czas, co może wskazywać na zaworek powrotny w pompie paliwa? Udało mi się też zmierzyć ciśnienie za regulatorem ciśnienia paliwa na wężu powrotnym bo końcówka podpasowała ale pokazało tam jakieś 0.1 bara na uruchomionym silniku więc chyba regulator sprawny (nie puszcza?) Filtr paliwa wymieniony.
  7. sahr

    Kilka spraw po zakupie

    Z dzisiejszych informacji warsztatowych: - Uszkodzona plecionka elastyczna wydechu - Jest oryginalny kat. chyba go zostawie, można jakoś sprawdzić czy nie jest zapchany? - Przednie prawe koło, ma tak zapieczone hamulce, że nie można go obrócić ręką, także chyba znalazłem winowajcę wysokiego spalania i drgań przy hamowaniu, dodatkowo pójdą tarcze do przetoczenia bo są w ładnym stanie. - Końcówka drążka od kierowcy, stan tragiczny - poszła do wymiany trw - osłona przegubu po stronie pasażera zerwana, nie wiadomo jak sam przegub, potem będę wiedział - wyciek spod czujnika ciśnienia oleju, z chłodniczki oleju i spod czegoś pod kolektorem ssącym Dodatkowo wymieniony pasek pk, rolka napinacza pk i czujnik ciś. oleju. Czekam na informacje, które uszczelki będą do wymiany i co z przegubem. W rozrządzie pasek był w dobrym stanie, rolka jednak już latała, miała dosyć. Chyba tyle
  8. sahr

    Kilka spraw po zakupie

    Dziś zmierzyłem ciśnienie na pompie, niestety tylko na samej pompie włączając zapłon. Dobiła na 6 barów i powoli zaczęło spadać po ok 15 min zatrzymałem się na 1, potem już nie chciało mi się czekać. Rozumiem, że to prawidłowe zachowanie? NIe udało mi się niestety sprawdzić na pracującym silniku, bo bez cięcia orginalnych kabli nie dałoby się dopasować uniwersalnej przejściówki na manometr. Jedyne co to udało się wpiąć w przewód powrotny za regulatorem ciśnienia ale tam pokazywało 0.1 bara na pracującym silniku, więc podejrzewam, że nie jest to odpowiednie miejsce Jakie Ty miałeś ciśnienie na pompie z tą dziurką przy pompie?
  9. sahr

    Kilka spraw po zakupie

    W poniedziałek wymieniam dopiero. Dziś poszły świece kable i filtry. W poniedziałek olej, rozrząd, termostat, pompa wody. Mechanik podejrzewam, że będzie ustawiał na znaki, bez blokad wałków. Jakieś porady co do wymiany rozrządu czy tam nie ma co zepsuć? Coś wspominał, że w tych autach często ciekną chodniczki oleju. Coś tam warto przy niej wymienić jak będzie na wierzchu?
  10. sahr

    Kilka spraw po zakupie

    Tak dokładnie denso k20tt. U mnie ciepłe powietrze leci bez problemu, jedynie temperatura "faluje" w mieście na 90, w trasie jakieś 70 a przy dojeżdzaniu do świateł i krótkim postoju wraca na 90, ale ciepłe powietrze leci. Może termostat albo czujnik wariuje.
  11. sahr

    Kilka spraw po zakupie

    Dzięki za odpowiedź. Pokrywy zaworów są suche. W oleju jest krawędź górnej części kolektora ale to stare zaschnięte raczej. Skąd tam olej? No i widać, że mokro się robi w dolnej części kolektora. Tam jest jakaś uszczelka? Z tym odpalaniem to problem ustał jak dolałem paliwa. wczęsniej było mało teraz jak jest więcej niż pół baku to problem na razie zniknął. Czy to może na pompę wskazywać? Cały czas zastanawiam się jak tam do lsitwy podłączyć manometr tak żeby sprawdzić ciśnienie na pracującym silniku. Co do kolektora to się przyjrzałem dokładniej, jednak jest plastikowy, ciężko było na początku to wyczuć Jest sens tam do niego zaglądać do środka? Podobno jakieś plastikowe kanały powietrza się lubią połamać. Jak odpowietrzyć v6? Standardowo jak w każdym aucie? Spuścić płyn z chłodnicy i bloku, wlać nowy, odkręcić korek w zbiorniczku gorący nawiew na maxa i czekamy i dolewamy płynu? Pytanie mam co do świec bo były trójelektrodowe a ja kupiłem według katalogu jednoelektrodowe denso. Czy one będą również ok? Pozdrawiam
  12. sahr

    Kilka spraw po zakupie

    Witam Zakupiłem w środę a4 silnikiem abc rocznik 1996. Po kupnie wyszło kilka spraw. Prosiłbym o porady. 1) Po podpięciu VAG-a nie wykazało żadnych błędów. Tylko 2 w systemie klimatyzacji dot. sterowaniem klapami nawiewów. 2) Na stacji diagnostycznej wyszła lewa końcówka drążka. Przednie amorki oba po 67%, tylne jeden 67 a drugi 61. Tył już wypada rozumiem wymienić? 3) Dziś przy jeździe w granicy 100-120 km/h zaczęło mocno trzęść budą a przy hamowaniu była tragedia. Hamulce żylety ale straszne wibracje. Czy ten uszkodzony drążek mógł spowodować takie zachowanie? Dodam że przy zwolnieniu do 70-80 km/h było już ok. 4) Teraz silnik. Zrobiłem podstawowe zakupy. Rozrząd INA, pompa wody Rouville, świece denso, kable wys. nap. bosch, termostat wahler, wszystkie filtry mann i 8l oleju Valvoline max-life 10w40. 6 na wymiane i 2 na dolewki. W poniedziałek będę wymieniał. Czy są jeszcze jakieś kluczowe sprawy gdzie trzeba zajrzeć? Problemy: 5) Zawsze z rana auto odpala za drugim razem. Za pierwszym odpala ale nie trzyma obrotów i gaśnie. Za drugim zawsze odpala, jak jest ciepły to zawsze za pierwszym razem. Zrobiłem mały test i dziś rano zanim odpaliłem to podpompowałem kilka razy pompką na zapłonie i zapalił za pierwszym razem. Podejrzewam pompkę paliwa, że nie dobija ciśnienia. Mam manometr do mierzenia ciśnienia paliwa ale nie mam pomysłu jak go wpiąć w listwę wtryskową? W mercedesie miałem na listwie zaworek z wentylkiem i można było tam wkręcić manometr. Czy będę musiał ciąć wąż paliwowy i wstawiać trójnik? 6) Auto jak jest zimne to ładnie wkręca się na obroty i fajnie się zbiera, jak się nagrzeje przez jakiś czas jest ok ale im dłużej jadę tym auto bardziej słabnie, czasem ciężko go na 4 biegu wkręcić powyżej 2k rpm, Od dołu na jedynce i dwójce startuje ładnie ale na wyższych biegach jest nie fajnie strach wyprzedzać. Auto nie szarpie, nie strzela w wydech, jedzie płynnie ale brakuje mu mocy żeby wkręcać się na obroty. 7) Czy w tym silniku i roczniku był kolektor aluminiowy? Bo naczytałem się, że powinien być plastikowy :/ i teraz nie wiem czy mam przełożony z AAH? Nie sądzę bo auto świerzo z niemiec sprowadzony. Jak to jest? 8) Temperatura silnika dziwnie faluje, łapie 90 stopni ale w trasie spada do 70, potem jak dojadę do świateł i stoję to z powrotem wraca na 90 stopni. Rozumiem, że zapowietrzony układ chłodzenia? Czy może termostat. Dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
  13. Witam Posiadam takie radyjko: Jak włączam to słychać krótkie pyknięcie jakby głowica od kaseciaka, podświetla się wyświetlacz ale nic nie pokazuje i nic się nie dzieje. Czy jest sens bawić się w naprawę czy szukać czegoś innego? Lubie jak auto jest zachowane w orginale więc nie chciałbym pakować tam jakiegoś nowoczesnego sprzętu grającego. Pozdrawiam
  14. Witam Jakie dodatkowe prace należy wykonać przy wymianie rozrządu jak już wszystko będzie na wierzchu tak, żeby tam nie zaglądać do następnej wymiany? Z tego co wyczytałem to na pewno termostat (wahler 4274.87D będzie ok?) Według mnie wypadałoby jeszcze uszczelniacz wałka i wału. Pytanie czy dużo będzie wtedy dodatkowej roboty? Bo podobno do wymiany uszczelniacza wału trzeba demontować miskę i pompę olejową więc dochodzi jeszcze pewnie uszczelka misy? W każdym sklepie pisze, że komplet uszczelniaczy wałków rozrządu to 3 sztuki. Gdzie ta 3 ma iść? Jakieś czujniki w tamtych rejonach może warto zmienić? Jakiej firmy najlepiej kupić uszczelniacze? Pozdrawiam
  15. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem na etapie zakupu a4 b5 dla żony, także będę miał do was pewnie wiele pytań
×
×
  • Dodaj nową pozycję...